HTPC med "for dårlig lyd".. Hjelp? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AMD 3000 serien och DTS HD eller True HD fungerar inte. Dolby Digital och DTS är det det stöttar. Var egentligen inte förrän 5000 serien de började stötta HD ljud ordentligt i passthrough. PCM går fint på de flesta ljudkort, men då blandar sig Windows och/eller software sig in i leken med tillsvarande försämringar av ljudet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    AMD 3000 serien och DTS HD eller True HD fungerar inte. Dolby Digital och DTS är det det stöttar. Var egentligen inte förrän 5000 serien de började stötta HD ljud ordentligt i passthrough. PCM går fint på de flesta ljudkort, men då blandar sig Windows och/eller software sig in i leken med tillsvarande försämringar av ljudet.
    Er det jeg har erfart nå, synd/dårlig av AMD/Ati at de ikke har noen lettfattelig oversikt over hvilke lydformater skjermkortene støtter i passthrough..

Men takker for hjelpen alle mann, jeg lar nok htpc'n være slik den er nå, har jo tross alt fått oppgradert fra stereo til 5.1 vertfall, DET er jo litt av en oppgradering!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Ikke sant, da vet vi det ikke går. Du får vel investere i et nytt billig grafikkort eller cpu med integrert grafikkort om hovedkortet ditt har hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen oppgradering kommer ikke til å skje, dette er en pc med en Q6600 (core 2 quad)@ 2400GHz med 4GB minne og det skjermkortet som er nevnt tidligere.
    Den blir mest brukt til å se episoder av serier jeg ikke husket å recorde sjøl og kanskje litt preview av filmer jeg vurderer å kjøpe, så da er det greit å ha vertfall DTS, så får det være en sukkerbit det at jeg får andre formater og ekstramaterialer når jeg kjøper filmene(noe jeg da faktisk gjør).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp igjen denne tråden jeg..

Problemet er nesten det samme, bare ikke helt.. hehe

Splash player pro løste streamingen av lyd, den er vidunderlig til dette! Det samme med xbmc nå, det og fikser lyd.
    MEN! Begge de to programmene suger på å finne/bruke undertekstene som ligger i samme mappe som selve filmen.. VLC derimot finner undertekstene, men de bitstreamer ikke flerkanalslyd igjen..!!!

Finnes det en avspiller som gjør begge disse delene? Eller en plugin/addon til xbmc kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Drar opp igjen denne tråden jeg..

Problemet er nesten det samme, bare ikke helt.. hehe

Splash player pro løste streamingen av lyd, den er vidunderlig til dette! Det samme med xbmc nå, det og fikser lyd.
    MEN! Begge de to programmene suger på å finne/bruke undertekstene som ligger i samme mappe som selve filmen.. VLC derimot finner undertekstene, men de bitstreamer ikke flerkanalslyd igjen..!!!

Finnes det en avspiller som gjør begge disse delene? Eller en plugin/addon til xbmc kanskje?
    Du kan også angi hvor undertekst filen ligger når du ser på film, så blar du deg fram til den når du skal ha tekst. Ikke helt optimalt, men det er jo en måte å gjøre det på.

Det skal også gå ann å angi i instillinger hvor undertekstene skal ligge som default. Kanskje du må endre på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd det både i splash og i xbmc, både default og prøvd å hente frem manuelt til filmen. Har prøvd med teksten liggende i egen sub-folder og i samme folder som selve filmfilen uten hell i noen av de..
    Men som sagt, på vlc så funker det så da vet jeg at tekstfilene er operative..

Edit: Åpnet cbmc for å prøve igjen nå, og jeg får bare spesifisert hvilken nedlastingstjeneste den skal hente tekstfiler fra, ikke lokalt..
    DOG! Det kom et varsel om at local subtitles var tilgjengelige, men om de da mente at det var et av de innstilte språkene eller om det var lokalt på maskina fant jeg ikke ut, jeg fant vertfall ikke ut hvordan jeg evt. skulle fått åpna den lokalt lagrede sub-fila..

Halp...?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •