Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 346
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat

Hei, var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden, men jeg prøver her.

Skal bygge ny pc da min nåværende begynner å ta kveld. Sitter enda med Amd sin 6400+ prosessor med ett alt for lite skjermkort.

Tenkte ikke å bygge noe ekstremt, men noe som er greit nokk til å spille med.

Har sett for meg dette.

Komplett.no - ASUS Radeon HD 7870 2GB GDDR5

Komplett.no - ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Komplett.no - Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"

Komplett.no - Kingston DDR3 HyperX 1600Mzh 2x8 16GB

Komplett.no - Intel® Core i7-3770 Processor

Hva bør jeg bytte ut, til hva og hvorfor?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på dette med Socket 2011 vs 1155, hva er egentlig + og - med disse? Kommer di til å bygge videre på 2011 eller går den ut slik det har gjort med tidligere socket's?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller i5 3570k, mye mer for pengene til gaming. i7 har bare noe for seg ved videoredigering og andre ting som drar nytte av hyperthreading. Det samme gjelder ram, 8gb er mer enn nok til gaming. Hovedkortet trenger ikke å være så dyrt, finn ett til rundt 1000 med z77-chipset. Skjermkortet er bra nok til å dra det meste av spill, men det vil likevel være flaskehalsen i systemet. Kjøp derfor en psu som er kraftig nok til å takle to stk 7870, så har du muligheten til å oppgradere senere.

Bruk det du sparer der på en større ssd. Samsung sin 840-serie får veldig gode kritikker. Du må også ha en cpu-kjøler. Hyper 212 er en god nok med mindre du skal over 4.5Ghz.

Sjekk ut dustinhome.no også, du sparer gjerne noen kroner på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Kjøp heller i5 3570k, mye mer for pengene til gaming. i7 har bare noe for seg ved videoredigering og andre ting som drar nytte av hyperthreading. Det samme gjelder ram, 8gb er mer enn nok til gaming. Hovedkortet trenger ikke å være så dyrt, finn ett til rundt 1000 med z77-chipset. Skjermkortet er bra nok til å dra det meste av spill, men det vil likevel være flaskehalsen i systemet. Kjøp derfor en psu som er kraftig nok til å takle to stk 7870, så har du muligheten til å oppgradere senere.

Bruk det du sparer der på en større ssd. Samsung sin 840-serie får veldig gode kritikker. Du må også ha en cpu-kjøler. Hyper 212 er en god nok med mindre du skal over 4.5Ghz.

Sjekk ut dustinhome.no også, du sparer gjerne noen kroner på det.
    Prosessorkraft er noe jeg gjerne vil ha til rådighet da jeg en skjelden gang driver med redigering. Pcen brukes jo gjerne til flere ting samtidig, som streaming av HD og musikk. Kjører også virtuel pc til tider.

Jeg har ikke muligheten til "mye" idag, da jeg har manko på ram. Prosessoren er faktisk helt grei da den er 3.4ghz. Skjermkortet er også alt for lite til dual skjerm samtidig som jeg spiller og gjerne ser en film på den andre skjermen.

Tankene om 2stk 7870 har slått meg, men det blir ikke enda. Strømforsyningen er god nokk til 2 stk heldigvis siden den er over 1000w

Hovedkortet mitt har begynt å tulle, så hadde det ikke vært for det så hadde jeg nokk bare kjøpt SSD/Skjermkort/Ram

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Prosessorkraft er noe jeg gjerne vil ha til rådighet da jeg en skjelden gang driver med redigering. Pcen brukes jo gjerne til flere ting samtidig, som streaming av HD og musikk. Kjører også virtuel pc til tider.

Jeg har ikke muligheten til "mye" idag, da jeg har manko på ram. Prosessoren er faktisk helt grei da den er 3.4ghz. Skjermkortet er også alt for lite til dual skjerm samtidig som jeg spiller og gjerne ser en film på den andre skjermen.

Tankene om 2stk 7870 har slått meg, men det blir ikke enda. Strømforsyningen er god nokk til 2 stk heldigvis siden den er over 1000w

Hovedkortet mitt har begynt å tulle, så hadde det ikke vært for det så hadde jeg nokk bare kjøpt SSD/Skjermkort/Ram
    Du trenger nok en ganske heftig hdd-array og gjerne red-format før 3570k blir en merkbar flaskehals i videoredigering. Prisforskjellen er virkelig ikke verdt det til vanlig bruk. Når det gjelder multitasking så ville jeg ikke bekymret meg Da ville jeg mye heller lagt mer penger i skjermkortet. Klokk i5'en til 4Ghz, så har du overflod av cpu-kraft i ganske mange år.

Intel Core i5-3570K vs. i7-3770K Ivy Bridge Review | techPowerUp

edit:
    her er en fin pakke:
    Kjøp DUSTIN OPPDATERINGSPAKKE INTEL I5 3570K S-1155 billig på Dustinhome.no

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger nok en ganske heftig hdd-array og gjerne red-format før 3570k blir en merkbar flaskehals i videoredigering. Prisforskjellen er virkelig ikke verdt det til vanlig bruk. Når det gjelder multitasking så ville jeg ikke bekymret meg Da ville jeg mye heller lagt mer penger i skjermkortet. Klokk i5'en til 4Ghz, så har du overflod av cpu-kraft i ganske mange år.

Intel Core i5-3570K vs. i7-3770K Ivy Bridge Review | techPowerUp

edit:
    her er en fin pakke:
    Kjøp DUSTIN OPPDATERINGSPAKKE INTEL I5 3570K S-1155 billig på Dustinhome.no
    Hvilket skjermkort ville du evt annbefalt å kjøpe da?

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ASUS RADEON HD7950 DCII TOP 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP billig på Dustinhome.no
    Den burde være ganske fremtidssikker, veldig lavt støynivå i forhold til ytelse er det også.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med det "Skogs" sier om CPU, ikke noe vits å bruke de pengene akkura der.

hovedkort også, ikke noen vits å bruke for mye penger der heller. men det er det forsåvidt ikke dyrt det du har valgt. noen fatures som er verd å se etter som jeg syns er bra så¨er det mSATA kontakt slik at du kan bruke mSATA disk. syns også at det er stas med WLAN integrert på kortet.

Komplett.no - Crucial m4 SSD 128GB mSATA 3.0

jeg har HD7870 og syns det yter veldig fint, det holder bra til 1080P hvis du ikke er super gamer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Enig med det "Skogs" sier om CPU, ikke noe vits å bruke de pengene akkura der.

hovedkort også, ikke noen vits å bruke for mye penger der heller. men det er det forsåvidt ikke dyrt det du har valgt. noen fatures som er verd å se etter som jeg syns er bra så¨er det mSATA kontakt slik at du kan bruke mSATA disk. syns også at det er stas med WLAN integrert på kortet.

Komplett.no - Crucial m4 SSD 128GB mSATA 3.0

jeg har HD7870 og syns det yter veldig fint, det holder bra til 1080P hvis du ikke er super gamer.
    Jeg valgte PRO utgaven mye pga Wifi, og det som er flott med det kortet der er att jeg kan streame direkte fra pcen og inn til f.eks squeezebox og div istedenfor å gå gjennom en ekstern router eller accespungt. I tilleg så har det mulighet for flere vifter, og det er noe som jeg setter pris på.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ASUS RADEON HD7950 DCII TOP 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP billig på Dustinhome.no
    Den burde være ganske fremtidssikker, veldig lavt støynivå i forhold til ytelse er det også.
    Har sett litt på det ja, ikke store prishoppet heller igrunn.

Men, vil helst handle alt hos komplett. Har bedre erfaring med komplett ang reklamasjon og diverse. I tilleg, så er kortet billigere der.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror jeg har bommet litt på hovedkortene. Viste ikke att ASUS P8Z77-V kom med WIFI kortet. Å jeg hoppet derfor på PRO.

Men, jeg tror uans 8gb ram blir for lite. Å så tenkte jeg heller å gå for vannkjøling til CPU

Den pakken du la frem her kom på 8250,-

Hva om vi gjør slik.

Komplett.no - Kampanjekit fra Kingston - oppgrader NÃ…!
    Komplett.no - ASUS P8Z77-V, Socket-1155
    Komplett.no - ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
    Komplett.no - Intel® Core i7-3770 Processor
    Komplett.no - Corsair H70 Cooler + 2x SP120 Quiet Edt.

Dette er i underkant av 8700,-... Føler jeg får mere for pengene mine her.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3570k er en mye bedre cpu for spilling enn 3770, siden multiplieren er ulåst kan den overklokkes veldig enkelt.

De vannkjølingsystemene der er ikke noe særlig bedre enn luftkjølere. Dersom du har grei gjennomlufting i kabinettet ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet enn hyper 212. Opp til 4,4Ghz er den mer enn god nok.

Kingston-kitet ser bra ut. Så lenge det er siste generasjons ssd, så er det bra nok. 8Gb er nok, oppgrader heller i ettertid.
    How much RAM do I need? (Early 2013 edition) | ZDNet

edit: her ser du noen tester som viser vann mot luft, legg merke til hyper tx3(litt større enn 212) vs corsair h70.
    Corsair H70 CPU Water Cooler Review | Hardware Secrets

edit2: Samsung 840 er en god del raskere enn kingston sin:
    AnandTech | Bench - SSD

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3570k er en mye bedre cpu for spilling enn 3770, siden multiplieren er ulåst kan den overklokkes veldig enkelt.

De vannkjølingsystemene der er ikke noe særlig bedre enn luftkjølere. Dersom du har grei gjennomlufting i kabinettet ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet enn hyper 212. Opp til 4,4Ghz er den mer enn god nok.

Kingston-kitet ser bra ut. Så lenge det er siste generasjons ssd, så er det bra nok. 8Gb er nok, oppgrader heller i ettertid.
    How much RAM do I need? (Early 2013 edition) | ZDNet

edit: her ser du noen tester som viser vann mot luft, legg merke til hyper tx3(litt større enn 212) vs corsair h70.
    Corsair H70 CPU Water Cooler Review | Hardware Secrets

edit2: Samsung 840 er en god del raskere enn kingston sin:
    AnandTech | Bench - SSD
    Ang klokking så har naboen klokket sin 3770 uten problemer, så jeg ser egentlig ikke problemet.

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang klokking så har naboen klokket sin 3770 uten problemer, så jeg ser egentlig ikke problemet.
    Da har han ikke en 3770, men en 3770K. 3770 kan ikke klokkes.

Ville dog valgt 3570K, og brukt de sparte pengene til å oppgradere til Radeon 7970 istedet. Det er skjermkortet som først blir flaskehalsen her.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Da har han ikke en 3770, men en 3770K. 3770 kan ikke klokkes.

Ville dog valgt 3570K, og brukt de sparte pengene til å oppgradere til Radeon 7970 istedet. Det er skjermkortet som først blir flaskehalsen her.
    Jeg er ikke noe extreme gamer når det gjelder pc. Så lenge jeg kan kjøre grei grafikk på di nyeste spillene så er jeg fornøyd. Det går nokk for det meste i konsoll.

Så ett "greit" skjermkort er godt nokk uans.

Men, jeg eruans usikker ang prosessor. Alle andre jeg har spurt annbefaler I7.

Å betale noen hundringser mere for en 3770k er ingen problem heller.

Mvh
    Svein S

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det greit visst du sammenligner epler med epler her. Det der er en test med 2 stk 650TI i SLI konfig, med de bakdeler det medfører(Microstuttering, økt strømforbruk,spill kompabilitet\driverproblemer).

Ett enkelt 650TI danker IKKE ut 7950, det er en budsjettkort.

Jeg er ikke noe extreme gamer når det gjelder pc. Så lenge jeg kan kjøre grei grafikk på di nyeste spillene så er jeg fornøyd. Det går nokk for det meste i konsoll.

Så ett "greit" skjermkort er godt nokk uans.

Men, jeg eruans usikker ang prosessor. Alle andre jeg har spurt annbefaler I7.

Å betale noen hundringser mere for en 3770k er ingen problem heller.
    Forskjellene i praksis er minimale, men visst du ønsker å betale ekstra for en 3770K, og beholde 7950, Så gjør du det Du blir nok kjempefornøyd uansett.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Nå er det greit visst du sammenligner epler med epler her. Det der er en test med 2 stk 650TI i SLI konfig, med de bakdeler det medfører(Microstuttering, økt strømforbruk,spill kompabilitet\driverproblemer).

Ett enkelt 650TI danker IKKE ut 7950, det er en budsjettkort.

Les hva jeg skriver. En gang til eller to.

Så ser du på linken til testen. Så ser du på resultatene.

Så kommer du tilbake og skriver svar
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •