Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 346
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Modular er tingen Tror jeg da - har ikke bygd pc før

Har bestilt noen spill - Battlefield 3, Dirt 3, Bioshock Infinite osv - på nettopp Amazon (og Play) Det var veldig mye billigere enn å kjøpe de Steam. Samtidig som jeg får de på dvd, er litt gammeldags og liker å ha spillene best på fysisk medium.
    En fin artikker for de som er ute etter billige spill: Vi kårer den beste digitale spillbutikken - Gamer.no

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modular er tingen Tror jeg da - har ikke bygd pc før

Har bestilt noen spill - Battlefield 3, Dirt 3, Bioshock Infinite osv - på nettopp Amazon (og Play) Det var veldig mye billigere enn å kjøpe de Steam. Samtidig som jeg får de på dvd, er litt gammeldags og liker å ha spillene best på fysisk medium.
    Jeg lastet ned bf3 via origin i natt, kjøpte premium til 244kr
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Dirt 3 i posten i dag - kostet kr 75,- inkl frakt fra Play. BF3 som jeg bestilte fra Amazon kom på kr 97,- inkl frakt. Kjiper på spillene og river i på HW

Satte opp et summeringsark i Excel i går og fylte i summene for hver komponent for dette pc bygget - hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det - men det har blitt dyrt, altfor dyrt!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Dirt 3 i posten i dag - kostet kr 75,- inkl frakt fra Play. BF3 som jeg bestilte fra Amazon kom på kr 97,- inkl frakt. Kjiper på spillene og river i på HW

Satte opp et summeringsark i Excel i går og fylte i summene for hver komponent for dette pc bygget - hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det - men det har blitt dyrt, altfor dyrt!!
    Spillene trenger jo ikke koste skjorta

Jeg tror den pcen din nermer seg over 25k?

Jeg kjøpte bf3 med alle expansion pakkene
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har passert det med god margin
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har passert det med god margin
    Huff

Dataverden er like plagsom som hifiverden :twisted:

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, også ble jeg fortalt at det var billigere å bygge selv

Bare tull

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, også ble jeg fortalt at det var billigere å bygge selv

Bare tull
    Ja, det er bare tull

Når det gjelder htpc, så kan jeg nokk være enig i att det er billigere å bygge den selv. Men ekstrem gaming pc er dyrt uans hvordan en vrir å vrenger på det.

bare skjermene dine er en stor del av budsjettet

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermene kom jo på ca 7,5k. Har tenkt å prøve å kjøre 4-skjermsløsning på GTX 780 - 3 stk 24" i surround for gaming og en 20" for Skype, overvåking osv

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermene kom jo på ca 7,5k. Har tenkt å prøve å kjøre 4-skjermsløsning på GTX 780 - 3 stk 24" i surround for gaming og en 20" for Skype, overvåking osv
    Tja.. går ann å prøve

Men, jeg tror du trenger 1gb pr skjerm.

Vurderer 3 skjermer jeg også, men ikke for spilling. Tenkte en superskjerm i midten, å to litt mere rimelige skjermer på siden. Er glad i "multitasking"

Mvh
    Svein S

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Far Cry 3 på Origin heromdagen etter all god omtale.

Far Cry 1 er vel et av tidenes FPS, tror jeg har runda det 30-40x eller no.

Far Cry 2 var søppel. Bare masse kjøring og tull, fiender dukka opp på ny etter at man hadde klarert et område etc..

Så kan trygt si styr unna dette og. Gi meg helelr en single player campaign hvor man skal 1 plass, og har noen små variasjoner på hvordan man kommer dit. Dette sandbox tullet synes ikke jeg hører hjemme I slike spill.

Og når man tok noen minioppdrag så var det 'warning leaving area - failure' nesten med en gang ??? wtf..

Nei dette saug det som henger mellom bakbeina på en hest..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Kjøpte Far Cry 3 på Origin heromdagen etter all god omtale.

Far Cry 1 er vel et av tidenes FPS, tror jeg har runda det 30-40x eller no.

Far Cry 2 var søppel. Bare masse kjøring og tull, fiender dukka opp på ny etter at man hadde klarert et område etc..

Så kan trygt si styr unna dette og. Gi meg helelr en single player campaign hvor man skal 1 plass, og har noen små variasjoner på hvordan man kommer dit. Dette sandbox tullet synes ikke jeg hører hjemme I slike spill.

Og når man tok noen minioppdrag så var det 'warning leaving area - failure' nesten med en gang ??? wtf..

Nei dette saug det som henger mellom bakbeina på en hest..
    Crysis har alltid vært en favoritt, kommer nokk til å runne det uans :P

Mvh
    Svein S

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Crysis har alltid vært en favoritt, kommer nokk til å runne det uans :P
    Alle Crysis ruler, det er jo de som er oppfølgerene til Farcry 1 og, Fc 2 og 3 er laga av andre folk.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Alle Crysis ruler, det er jo de som er oppfølgerene til Farcry 1 og, Fc 2 og 3 er laga av andre folk.
    Omg.. hvorfor tenker jeg alltid crysis når noen skriver Far cry

Jaja, sånn går det når kvelden blir alt for lang

Jeg har rett å slett lest feil..

Back to gaming, har spilt bf3 i hele natt.. Herregud for en forskjell det er fra ps3 til pc når man kjører alt på ultra. Gleder meg til BF4 kommer

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... nytt lydkort, eller dac? Jeg kjører Littledot mkII til hodetelefonene, og bruker den i tillegg som pre for Creative opsettet.

Vil helst ha Rca ut til hodetelefonforsterkeren.

Men kan også kjøre digital inn i en dac, å så videre.

Hvor vil jeg hente mest? og på hvilken måte eliminerer jeg mest støy?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Far Cry Instincts er et av de beste spillene jeg har til til den første Xboxen - i godt selskap med Halo osv - har ikke rundet det 30-40x - men 4-5 runder har det vært - og jeg kunne tenkt meg en runde til snart igjen

Far Cry 2 har jeg står i hylla med plasten på enda - leste så mange dårlige reviews at jeg har utsatt å spille det.

Har gledet meg veldig til å spille 3-eren da jeg har lest så mye bra om den.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hmm... nytt lydkort, eller dac? Jeg kjører Littledot mkII til hodetelefonene, og bruker den i tillegg som pre for Creative opsettet.

Vil helst ha Rca ut til hodetelefonforsterkeren.

Men kan også kjøre digital inn i en dac, å så videre.

Hvor vil jeg hente mest? og på hvilken måte eliminerer jeg mest støy?
    Tenker en del på lydbiten her også. Har lite erfaring med å game med headset, jeg spiller mest singleplayer. Det er vel ikke mye surround-lyd i slike headset?

Lurer på å hente det gamle Sony surround settet fra kjelleren:

Bruker jo ekstern dac fra pcen til å spille musikk i på hifien - støy er ikke noe problem med det. Skulle vel bli det samme med gaming?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Far Cry Instincts er et av de beste spillene jeg har til til den første Xboxen - i godt selskap med Halo osv - har ikke rundet det 30-40x - men 4-5 runder har det vært - og jeg kunne tenkt meg en runde til snart igjen

Far Cry 2 har jeg står i hylla med plasten på enda - leste så mange dårlige reviews at jeg har utsatt å spille det.

Har gledet meg veldig til å spille 3-eren da jeg har lest så mye bra om den.

Syntes 3ern var veldig kult! Anbefales.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker en del på lydbiten her også. Har lite erfaring med å game med headset, jeg spiller mest singleplayer. Det er vel ikke mye surround-lyd i slike headset?

Lurer på å hente det gamle Sony surround settet fra kjelleren:

Bruker jo ekstern dac fra pcen til å spille musikk i på hifien - støy er ikke noe problem med det. Skulle vel bli det samme med gaming?
    Det finnes faktisk gode surround hodetelefoner der ute, men jeg klarer ikke å bruke di. Har ett par Audio Technica ATH-909 som jeg bruker til spilling, di slipper ikke ut så mye lyd å di er ganske dynamiske. Har ikke problemer med å høre hvor folk er, eller om di kommer bak meg.

Har vurdert å kjøpe en billig reciever, å bruke HDMI lyd å noe smått til surrerundter.

Men da trenger jeg vell egentlig ikke noe dac, å heller ikke noe eksternt lydkort. Huff, valgets kvaler

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier jo å spille med Xbxox 360 på hjemmekinoen med stor sub og skikkelig god lyd i 7.1 - og 4 romperistere skrudd fast i sofaen. Det er så fett å fyre av en hagle mens det rister i kontrollen og i hele sofaen Og det er veldig fint å få lyden eksakt hvor den egentlig kommer fra. Særlig "skumle" spill gjør seg veldig godt - slike som Dead Space har et fantastisk stemingsgivende soundtrack med masse skumle lyder i skikkelig surrround. Det er jo egentlig halve spillet...

Får teste litt med headset først - så får vi ta lydbiten etterpå.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •