Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 346
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Faktisk ikke så ille pris mtkp att di er 120hz

Hmmm... H80i'en min har en tendens til å bråke, å når den bråker høres det godt. Tror jeg har en pumpe som tuller..
    Håper det er en lett fix, Skulle gjerne sett noen bilder av ditt pc-bygg?

Her begynner det alvorlig å nærme seg å sette sammen pc delene. Bestilte et Asus Geforce GTX 780 i går. Mangler da bare skjermer.

Lurer litt på et ratt - har bestilt Dirt 3 - som får 5 stjerners rating på nVidias rangering over spill som fungerer bra i 3D. Må nesten ha ratt da
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Håper det er en lett fix, Skulle gjerne sett noen bilder av ditt pc-bygg?

Her begynner det alvorlig å nærme seg å sette sammen pc delene. Bestilte et Asus Geforce GTX 780 i går. Mangler da bare skjermer.

Lurer litt på et ratt - har bestilt Dirt 3 - som får 5 stjerners rating på nVidias rangering over spill som fungerer bra i 3D. Må nesten ha ratt da
    Tjah, lett å lett fix.. Regner med å måtte sende inn kjøleren, å så må jeg putte på den originale viften imens.

Skal få lakt bildene ut så snart jeg finner minnekortet til kameraet, som jeg atter en gang har rotet bort. Kanskje jeg knipser noen mobilbilder
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å slik ble det.
    Må få ryddet litt i kabelrotet, når jeg monterte maskinen lå alt strødd på kjøkkenbordet, å samboern ventet på å få middagen på plass. Så det ble ett lite stress projekt egentli :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel rydde litt i ledningene ja - men det var jo et veldig romslig kabinett, skjønner godt at man velger den størrelsen.

Hvordan har du satt opp kjøleløsningen? Suger inn luft gjennom radiatoren - og ut i topp og bunn? Har du vifter i fronten?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel rydde litt i ledningene ja - men det var jo et veldig romslig kabinett, skjønner godt at man velger den størrelsen.

Hvordan har du satt opp kjøleløsningen? Suger inn luft gjennom radiatoren - og ut i topp og bunn? Har du vifter i fronten?
    Angrer litt på att jeg ikke kjøpte en strømforsyning med avtagbare ledninger, jeg bruker egentlig ikke halvparten av di ledningene som er.

Kjøleren suger inn, det gjør også viften i front og i sidedøra.

Topp og bunn suger ut.

Mvh
    Svein S

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne dele ett kjapt bilde av min innmat.

Kjøpte for ikke så lenge siden en cooler master eisberg240. Fikk så vidt plass inni kabinettet :P
    Ganske så trangt her ja.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, gikk akkurat det Litt trangere i et midi - men du hadde jo gjort det veldig ryddig. Selv med dobbel radiator.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He Ja, man kan se at den er montert litt "skjevt" dvs litt forskjøvet iforhold til viftehullene på toppen av kabinettet. Kabinettet er ett Fractal Design Define R3, blir nok XL versjonen neste gang .

Men veldig fornøyd med kjølern, har en gjennomsnitts temp på 31grader idle i disse sommer dager

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overklokker du da?

Ellers veldig lite flashy heftig belysning på pc byggene her - vel det skal det snart bli en forandring på - når datteren får satt sammen bygget - og jeg får knipset det

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har overklokket CPU til 4ghz

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice
    Slik skulle vell egentlig mitt pc bygg også se ut. så jeg skal bygge om litt når jeg får tid.

Har kommet over ett rart problem, strømfosyningen lager rare lyder når jeg beveger musa. Høres ut som modem lyder fra disse gamle isdn modemene før i tiden.

Når strømforsyningen starter viften er lyden borte, men så snart den stopper så kommer lyden igjen. Leser att flere har samme problem, men ingen har kommet frem til hva grunnen er.

Har dere vært borti lignende?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overklokker du da?

Ellers veldig lite flashy heftig belysning på pc byggene her - vel det skal det snart bli en forandring på - når datteren får satt sammen bygget - og jeg får knipset det
    Uans om jeg er lei neonlys, så vurderer jeg 2stk grønne neonrør oppe å nede. Litt kult om det bare lyser ut av viftene. Blir litt mye med plexiglass :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike støyproblemer leser jeg en del om - virker som det amange ganger er vanskelig å finne ut hva det kommer av. Leser jo om støy som bare oppstår i visse spill??? Merkelige greier.

Ja - få inn litt lys - også knipse bilder

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike støyproblemer leser jeg en del om - virker som det amange ganger er vanskelig å finne ut hva det kommer av. Leser jo om støy som bare oppstår i visse spill??? Merkelige greier.

Ja - få inn litt lys - også knipse bilder

ser ut til att om jeg setter maskinen i maximum power mode, så kommer lyden, om den står i powersaving eller auto, så er lyden borte helt til ett vist pungt der maskinen jobber "litt"

om jeg f.eks kjører ett spill som ikke er veldig krevende, så er muselyden der. om jeg f.eks spiller Metro Last Night så er lyden vekk.

etter hva jeg leser på Corsair sin support, så er det vibrasjoner i visse deler, som f.eks copper coil.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å bytte da eller? Kjøpt på komplett? De har 45 dager åpent kjøp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med coil whine leser jeg en del om, håper du får fikset det.

Metro Last Light - det er et av mine mest etterlengtede spill. Handlet Metro 2033 billig på amazon på impuls for et par år siden - sjelden blitt så overaskende imponert over et spill - rundet det faktisk 2 ganger på rappen Fantastisk stemning nede i tunnelene. Har i ettertid også kjøpt boken og lest igjennom den. Skal selvsagt ha Last Light om ikke lenge

Er visst ikke bare meg som handler pc deler nå om dagen, Asus GTx 780 kortet måtte jeg handle kun på bekreftet lager holdning som gikk fra rundt 30 til 10 på bare noen timer. Så at omtrent det samme skjer med skjermene - de gikk fra 40 på lager til 25 på et døgn - da bestilte jeg. Ble litt tidligere enn bestemt - men da får jeg akkurat det jeg vil ha. Så nå er 3 stk 24" 144Hz skjermer med Displayport i hus

Venter nå bare på nVidia 3D Vision 2 pakka og et Driving Force GT ratt så er alt i boks og klart for bygging.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har runnet Last Light 3 ganger Herlig fett spill!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Har runnet Last Light 3 ganger Herlig fett spill!
    Såpass ja, høres bra ut

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne

Komplett.no - Cooler Master Silent Pro M2 850W PSU

Ikke store prishoppet, å den er haswell klar

Ja, jeg har søkt retur til komplett, den ble godkjent. Men di ville ikke sende ny før jeg sendte denne i rettur. Så jeg bestiller en ny, å tar den på faktura. så det ordner seg nokk

Mye billige spill inne på Biit.no - Norsk Amazon-forhandler, så lenge en holder seg under 200kr så slipper man toll å tull. En kompis av meg har bestilt masse BD og spill derifra, å har aldrig hatt problemer.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modular er tingen Tror jeg da - har ikke bygd pc før

Har bestilt noen spill - Battlefield 3, Dirt 3, Bioshock Infinite osv - på nettopp Amazon (og Play) Det var veldig mye billigere enn å kjøpe de Steam. Samtidig som jeg får de på dvd, er litt gammeldags og liker å ha spillene best på fysisk medium.

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •