Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 346
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser jo veldig bra ut - vil du ha det veldig stille ville jeg valgt en annen cpu kjøler og noen stille vifter til kabinettet. Skal du ikke klokke cpuen kan du nok prøve cpu kjøleren som følger med først?

Det følger med en avansert viftestyring med hovedkortet slik at du kan teste deg frem.

Så må du knipse bilder når ting kommer og du får satt det sammen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ser jo veldig bra ut - vil du ha det veldig stille ville jeg valgt en annen cpu kjøler og noen stille vifter til kabinettet. Skal du ikke klokke cpuen kan du nok prøve cpu kjøleren som følger med først?

Det følger med en avansert viftestyring med hovedkortet slik at du kan teste deg frem.

Så må du knipse bilder når ting kommer og du får satt det sammen
    Stillheten er vell egentlig ikke så VELDIG nøye, men jeg likte kabinettet. Og jeg er lei av plexiglass og discolys. Plassen er vell det som er mest nøye

Har vurdert dual noctua kjøler, men prisen dobler seg fort. Tenkte å prøve med den kjøleren der, å bråker den for mye så er det ikke noe stress å bytte viften.

Tenkte å klokke den til 4.2ghz i førsteomgang

Må vente noen dager med å bestille, lønninga er for sein pga helligdager :twisted:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har kontoll. Finnes vel bra automatisk klokkestyring på hovedkortet. Du får fortelle litt om hvordan det blir etterhvert.

Er fremdeles en måneds tid før min (datters) blir klar. Til uken er det SSD og HDD shopping. Regner med at det blir en maken SSD som du har handlet - og en Intel 520 - mest for å få prøvd 2 forskjellige - og en 2TB HDD av greit merke.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har kontoll. Finnes vel bra automatisk klokkestyring på hovedkortet. Du får fortelle litt om hvordan det blir etterhvert.

Er fremdeles en måneds tid før min (datters) blir klar. Til uken er det SSD og HDD shopping. Regner med at det blir en maken SSD som du har handlet - og en Intel 520 - mest for å få prøvd 2 forskjellige - og en 2TB HDD av greit merke.
    leste en del tester på Samsung SSD'en, å jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med den.

Har en 1tb dual core snurredisk i pcen min nå, som har blitt brukt til systemdisk den siste tiden. Skal putte denne i ny pcen å bruke som mediadisk
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var sjiten bestilt

Ble utbytte av noen komponenter, så att latency'en på ramen var høy, så jeg gikk for 4x4gb brikker istedenfor. Å så var di fri for viftekjøleren, så jeg får nøye meg med stock viften i mellomtiden.

Nå er det bare å vente på "julaften"

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Har kommet en del her også, det ble bestilt 2 stk Intel 335 240GB SSD - et lite tilbud på MPX avgjorde det valget:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Har kommet en del her også, det ble bestilt 2 stk Intel 335 240GB SSD - et lite tilbud på MPX avgjorde det valget:
    Tøft

Litt overdimensjonert strømforsyning, men skal det være så skal det være

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det stemmer - legg merke til både i5 3570K og i7 3770K prossessorer også, det gjelder å være forberedt

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det stemmer - legg merke til både i5 3570K og i7 3770K prossessorer også, det gjelder å være forberedt
    Du kan jo bygge en htpc med det der også :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du kan jo bygge en htpc med det der også :P
    Det ligger faktisk litt i planene, det er derfor jeg ikke sendte tilbake i5'en. Skal som nevnt teste den litt på gaming riggen - men lurte på å bygge en pc til. Kanskje da heller gå for best mulig pc til minst mulig penger. Så omvendt som det er mulig og å komme pågående gaming pc bygging

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger faktisk litt i planene, det er derfor jeg ikke sendte tilbake i5'en. Skal som nevnt teste den litt på gaming riggen - men lurte på å bygge en pc til. Kanskje da heller gå for best mulig pc til minst mulig penger. Så omvendt som det er mulig og å komme pågående gaming pc bygging
    Ikke dumt igrunn

Ser ut til att jeg bestiller Corsair Hydro h80i fra Cdon

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ikke dumt igrunn

Ser ut til att jeg bestiller Corsair Hydro h80i fra Cdon
    Lurte litt på den selv - men valgte H60 da den er mye slimmere - men så er det vindu i mitt kabinett. Forfengeligheten vant

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på den selv - men valgte H60 da den er mye slimmere - men så er det vindu i mitt kabinett. Forfengeligheten vant
    Ja, syntest også den var ganske stor. Men, så har jo heldigvis ikke jeg noe vindu i kabinettet

Eneste minuset jeg kan se med kabinettet mitt, det er att jeg ikke har noe løftehandtak. Hadde vært kjekt, siden jeg bruker svakt trykkluft i garasjen når jeg blåser pcen fri før støv.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM Scout II kabinettet jeg har kjøpt ble valgt nettopp på grunn av det solide bærehåndtaket - her skal det LANes både hos venner og på større steder, kan kanskje bli aktuelt med en tur til Vikingskipet også. Da er det greit å ha noe solid å holde når man har overdimensjonert det meste inne i boksen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM Scout II kabinettet jeg har kjøpt ble valgt nettopp på grunn av det solide bærehåndtaket - her skal det LANes både hos venner og på større steder, kan kanskje bli aktuelt med en tur til Vikingskipet også. Da er det greit å ha noe solid å holde når man har overdimensjonert det meste inne i boksen.
    Jeg så att man kunne få kjøpt bærestropper til kabinetter, så kanskje jeg bestiller en slik

Nå viser det seg att Komplett plutselig har endret leveringsdatoen på HD7970 helt til 3 juni. Så jeg måtte avbestille det, og så bestille det på cdon.

Men gjør forsåvidt ingenting, det var nesten 200kr billigere der

Bare domt att jeg forskuddsbetalte til komplett....

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen spesiell årsak til at du ville ha Gigabyte HD7970? De har jo en haug andre på lager, både billigere og dårligere?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen spesiell årsak til at du ville ha Gigabyte HD7970? De har jo en haug andre på lager, både billigere og dårligere?
    Det er vell det kortet som ligger i toppklasse, forutenom titan. Tenkte jeg ville v\re litt mere forberedt pa fremtiden. Di andre 7970 kortene har ikke like god kjoling heller, sa klokking blir vannskeligere med di andre.

a sa var tastaturet mitt plutselig engelsk.. omg...

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, du skal klokke GPUen også, stilig, du får legge inn noen bilder og fortelle litt om ytelsen når du får de deilige pakkene

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, du skal klokke GPUen også, stilig, du får legge inn noen bilder og fortelle litt om ytelsen når du får de deilige pakkene
    Ja, men ikke noe voldsomt. Skal klokke det fra 1ghz til 1.1 tenkte jeg, ser att versjonen som koster rundt 400 mere er factory klokket til 1.1

Men, vi får se. Forskjellen blir ikke så stor, naboen klokka sitt 6970 til max, å fikk sikkert 2-3% mere ytelse, tror ikke det utgjør noe mere enn kanskje 2-4 fps i noen tilfeller.

Mvh
    Svein S

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med det? Har en venn som har et obsidian 800d som han skal bytte grunnet håndtak og xlatx som det er på scout 2.

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •