Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 346
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Les hva jeg skriver. En gang til eller to.

Så ser du på linken til testen. Så ser du på resultatene.

Så kommer du tilbake og skriver svar
    Ja, linken bekrefter flere av de tingene jeg påpeker. Visst du leser flere tester, gjerne fra de større utenlandske sidene med mer teknisk ballast. Så vil du få mer innsyn i hva SLI\Crossfire er på godt å vondt.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den testen der ja, men som CrZyWiz sier, og som jeg også har fått med meg. Så er det ikke alltid så bra å kjøre SLI.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3770k er en bedre cpu enn 3570k. Men ikke til ditt bruk. Du kommer aldri til å få utnyttet 8"kjerner". 4 er mer enn nok til vanlig bruk. Bruk pengene på bedre skjermkort, så fremtiddsikrer du pc'en bedre. Ved å bruke to billige skjermkort ødelegger du muligheten for å enkelt oppgradere senere.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hva som får deg til å gå tom for ram med 8 GB... Selv går jeg bare tom for ram (Har 8 GB) når jeg kjører heftige skript i Matlab.

Når det kommer til valg av SSD er det kritisk hva slags programmer du bruker mye og hvilke spill du skal spille, disse vil du gjerne ha på SSDen. F.eks. tar BF3 35 GB og Assasins Creed 3 15 GB. Da forsvinner plassen relativt fort og man finner fort ut at 120 GB ikke er nok. Hvis penger er et problem ville jeg prioritert plass på SSD fremfor en i7. Med en liten SSD er det en uendelig kamp om å ha plass på den. Selv har jeg en på 80 GB og jeg sliter voldsomt med å ha mer enn 2 GB med ledig plass.

Det blir byttet socket så ofte at det ikke er noen vits å tenke på at man skal oppgradere i fremtiden. Det samme går for skjermkort, enten kjøper man 2 med en gang eller så kjøper man noe helt nytt senere. Prisene synker gjerne ikke så mye etter det har gått en stund og tilgangen til det aktuelle kortet synker.

SLI eller crossfire av grafikk er ikke veien å gå siden microstuttering fortsatt er et problem. Har dog aldri prøvd dette selv.

My 2 cents:
    i5 3570k
    256/240 GB SSD (f.eks Samsung 840 eller Intel 335)
    Nvidia GTX 670
    Prisen for minne er såpass lav at 8/16 GB blir litt hipp som happ
    Rimelig HK med alle tilkoblinger du trenger.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for ikke så lenge siden en gaming/foto redigerings pc:

Intel® Core i5-3570K clocket til 4Ghz med en Cooler Master Eisberg 240L Prestige vannkjøler
    Har ca 24 grader idle og 45-50 full load.

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

MSI Z77A-G43, Socket-1155 - helt ok HK - ikke det beste til å overklokke.

Gainward GeForce GTX 670

Intel® SSD 330 Series 120GB

Seagate Barracuda® 1TB

Ca 9000kr på komplett.
    Alt i alt veldig fornøyd.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være verdt å titte på Thor pcene som Cdon hiver ut ganske rimelig:

THOR - Elektronikk - CDON.COM
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kan være verdt å titte på Thor pcene som Cdon hiver ut ganske rimelig:

THOR - Elektronikk - CDON.COM
    Dårlig med kjølingsmuligheter på di kabinettene der. Så tror nokk jeg holder meg til selvbygg.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tok strømforsyningen kveld, så nå sitter jeg med 650w.. Blir det nokk? :S

Eller må jeg kjøpe det også nytt.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Dårlig med kjølingsmuligheter på di kabinettene der. Så tror nokk jeg holder meg til selvbygg.
    Forsto ikke den der - kan plassere ganske mange vifter i slike kabbinett - men se prisen og specs, vi snakker GTX 680 bassert pc for under 10k.

Det er i en helt annen klasse enn det du har listet opp.....

Les gjerne hva disse synes:

Spørsmål om THOR - Forum - Hardware.no
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto ikke den der - kan plassere ganske mange vifter i slike kabbinett - men se prisen og specs, vi snakker GTX 680 bassert pc for under 10k.

Det er i en helt annen klasse enn det du har listet opp.....

Les gjerne hva disse synes:

Spørsmål om THOR - Forum - Hardware.no
    Jeg er nokk stor fan av maxitower.. Å gå for noe annet er helt uaktuelt.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nokk stor fan av maxitower.. Å gå for noe annet er helt uaktuelt.
    Ok, da kjøper du Thor, skaffer deg et større kabinett og flytter over stæsjet Da får du også tilfredsstilt selvbyggersuget.

Her har du en annen som har et GTX 680 oppsett for å spille Crysis 3 - koster 17k fra Komplett - selvsagt litt annet stæsje der som er bedre - men allikevel...

http://avforum.no/forum/spill/129645...s-3-ny-pc.html

Men jeg skjønner deg godt, det er mest moro å velge delene selv, holder på å bygge pc til datteren, det startet med gode fornuftige tanker om et greit oppsett til en billig pris. Men hittil har det blitt handlet inn Asus Maximus V Forula, i7 3770K, Corsair H60 - og har planer om 2x250GB SSD + 1x 2TB HDD, 16GB RAM og kanskje et GTX Titan..... Har gått vekk fra å holde på med budsjett

Lurer på flerskjermsløsning og vil ha 3D løsning på spill, BD-spiller og skjermer - som selvsagt skal ha Displayport og minst 120Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

650W er mer enn nok for et slikt oppsett, så lenge den er i god stand og ikke altfor gammel.

gtx 670 og hd 7970 ligger i noenlunde samme prisleie, men sistnevnte er hakket kraftigere.
    TEST: Nvidia GeForce GTX 670 - Ytelse, DirectX 10 - Hardware.no

Det er ikke et tilfeldig oppsett jeg foreslo til deg tidligere, jeg holder fortsatt fast ved at det er en av de beste kombinasjonene du kan gå for. Men gå gjerne for 7970 istedenfor 7950 hvis du har råd.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker 650w på mitt oppsett. Funker fint.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    650W er mer enn nok for et slikt oppsett, så lenge den er i god stand og ikke altfor gammel.

gtx 670 og hd 7970 ligger i noenlunde samme prisleie, men sistnevnte er hakket kraftigere.
    TEST: Nvidia GeForce GTX 670 - Ytelse, DirectX 10 - Hardware.no

Det er ikke et tilfeldig oppsett jeg foreslo til deg tidligere, jeg holder fortsatt fast ved at det er en av de beste kombinasjonene du kan gå for. Men gå gjerne for 7970 istedenfor 7950 hvis du har råd.
    Jeg skjønner att du mener det er litt bortkastet, men jeg skal tenke litt på det. Kan hende jeg bare putter litt mere penger i det.

Større skjermkort blir det nokk.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kjøper du Thor, skaffer deg et større kabinett og flytter over stæsjet Da får du også tilfredsstilt selvbyggersuget.

Her har du en annen som har et GTX 680 oppsett for å spille Crysis 3 - koster 17k fra Komplett - selvsagt litt annet stæsje der som er bedre - men allikevel...

http://avforum.no/forum/spill/129645...s-3-ny-pc.html

Men jeg skjønner deg godt, det er mest moro å velge delene selv, holder på å bygge pc til datteren, det startet med gode fornuftige tanker om et greit oppsett til en billig pris. Men hittil har det blitt handlet inn Asus Maximus V Forula, i7 3770K, Corsair H60 - og har planer om 2x250GB SSD + 1x 2TB HDD, 16GB RAM og kanskje et GTX Titan..... Har gått vekk fra å holde på med budsjett

Lurer på flerskjermsløsning og vil ha 3D løsning på spill, BD-spiller og skjermer - som selvsagt skal ha Displayport og minst 120Hz.
    Høres bare tungvindt ut.. Å siden den blir solgt som komplett pc, så vet jeg ikke hvordan det er med reklamasjon og feil. Jeg tenker att man må vell sende hele greia inn om det skulle skje noe. Gidder ikke å drive på med bytting av kabinett. Jeg har alltid bygd mine egne pcer. er bare ikke like opdatert som jeg var for noen år siden.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du for i7-en så snakker vi om en helt annen build. Siden det nå er en videoredigerings-pc, bør du ha bl.a 32gb ram (4 per kjerne), ssd for windows, ssd for programmer, rask hdd for media, rask hdd for scratch-filer, gtx680 eller bedre og en heftig psu. Et system ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Går du for i7-en så snakker vi om en helt annen build. Siden det nå er en videoredigerings-pc, bør du ha bl.a 32gb ram (4 per kjerne), ssd for windows, ssd for programmer, rask hdd for media, rask hdd for scratch-filer, gtx680 eller bedre og en heftig psu. Et system ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd.
    Nå tar du litt i.. :P

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar du litt i.. :P
    Egentlig ikke. Det er ikke noe poeng i å overdimensjonere ett ledd, hvis ikke resten følger med. For å få et i7-system som gir noen mening, så må du nesten gå for et lignende oppsett til hva jeg beskrev. Ellers betaler du 800,- mer for å kunne si at du har en i7.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at dette er mantraet i gaming miljøet. Akkurat som overklokking er stort - men det gir allikevel kun noen få fps - men man river gjerne i på grunn av dette, en god slump penger for et fett custom vannkjølingssystem.

Jeg synes å gå for i7 på en 1155 platform er et perfekt kompromiss - noen få hundrelapper ekstra og pcen har litt ekstra å gi på programmer som kan utnytte i7ens større kapasitet - uten å ha alt det det du ramser opp. Jeg husker godt at jeg hadde en ganske ny gaming pc når fotograferingshobbyen tok meg - det tok ikke lang tid før jeg brukte 10k på en ny pc for å kunne bruke Photoshop skikkelig.

Jeg er i tillegg stor tilhenger av å overdimensionere strømforsyningen kraftig - en dobling av det som egentlig holder, synes jeg er en grei tommelfingelregel. Dette vil gi en lav belastning på elektronikken og lang levetid, stabil strømlevering og lavt støynivå. Det spesielle med PSUen er jo at den holder seg lenger en de andre delene i pcen, som stadig får nye standarder. Selv har jeg valgt en Seasonic 1050W Gold til min single GPU rigg.

Du har rett hvis man bygger en pc og man vet at den kun skal brukes til en spesiell ting - og å få mest mulig for pengene, der og da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke programmer kjenner du til som krever 8kjerner, men ikke bruker mye minne, hdd eller gpu?
    Den samme mantraen gjelder her som i alle andre hobbyer, legg pengene der du får mest ytelse igjen. Du merker 120gb ekstra ssd mye bedre i det oppsettet. I7 her blir ikke et kompromiss, bare sløste penger.
    Man kjøper ikke en svs pb13 ultra til et rf52-system, det funker bra, men ville hvert bedre å flytte pengene til større fronter for å balansere systemet.

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •