Router

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Router

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Router

HJELP :???:

Trenger litt hjelp fra ekperter da eg ikkje er so veldig inne på data og slikt :wink:

Har 2 routere. Asus rt ac66 og Asus rt n66.

rt 66 ac har eg koblet opp mot telenor router i 2 etasje hjå min søster med familie som leier hjå meg ( linja inn til huset er brukt opp,så må dele breidband med dei.Og dei var først til mølla og skaffet breiband først :roll: Men blir uansett billigere å dele).Har telenor 25 mbps.

Har som sagt koblet opp ac66 oppe hå dei. Men så tenkte eg å koble opp n66 nede hjå meg på pcen ved tven.Og bruke den som reapeter/wds.

Prøvde dette som eg fant hjå asus sine sider:

ASUSTeK Computer Inc. -Support- FAQ RT-N66U (VER.B1)

Har prøvd dette,men får det ikkje til.Noen som kan forklare hvordan det gjøres? Og hvordan eg kan sjekke at det funker.må eg koble til router nr 2 eller vil begge routerene fungere som en enhet??? Er heil grønn på dette.

Prøvde først å koble n66 til telenor modem,og sette opp ac66 som media bridge.Men fikk det ikkje til.Stod noe at ein måtte ha 2 ac66 routere??? Holder det ikkje med 2 av samme merke og kjøre det som 802.11n og ikkje ac,siden berre eine er ac????

Formålet er å få optimalt trådløst over heile linja.Fordelen medmedia bridge hadde vært å kunnet koblet kabel fra router i stua til oppo bd spiller for optimal streaming av netflix/vudu.Men mulig eg e heilt på bærtur.hehe 8)

Kan noen hjelpe meg med hvoran eg setter opp n66 som reapeter,eventuelt media bridge ac66???????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg like godt ein asus rt ac66u til. så kan eg kjøre den som media bridge mot den andre asus rt ac66uen.Og kabler fra ruteren i stua til bdspiller,ps3,osv....

Visst noen har enkel forklaring på hvordan man setter dei opp i media bridge modus,so er det bare å poste :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var begge routerene koblet opp mott hverandre.Den eine satt som trådløs router koblet opp mot telenor routeren i 2 etasje. Og den andre i 1 etasje i stua bak center høytaller satt i media bridge,koblet trådløst til router nr 1.

Dette fungerer UTMERKET Var lett å koble opp.Og routeren i stua er koblet til pc og oppo bdp 103 bluray spiller med kabler.Kjører ikkje trådløst til bd spilleren.Har fårtsatt tilgang til å koble opp trådløst til routeren i stua,men kabler rett i pc og bd spiller var overlegent bedre.Nå lagger ikkje youtube i da heile tatt,og eg får opp full kvalitet på både netflix og vudu.Kan virkelig anbefale dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •