Mac Mini, digital out - sync problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mac Mini, digital out - sync problem

Hei, har siden i fjor sommer hatt en mac mini, og det har fungert ganske så godt, både til lyd og bilde.

Men, i vinter har det kommet snikende inn problmer med synk til DAC. Har en M-DAC, og den mister av og til synken i 0.5 -1s. Da blir det "pause" i lyden. Lurer på tips om hvor jeg skal begynne å feilsøke.

Har oppgradert til seneste firmaware på M-DAC. Bruker optisk kobling - USB gir sus.

Problemet oppleves IKKE fra iTunes, men har blitt plagsomt fra Wimp. Har også sett det med output fra min Samsung tv. Dette peker på at det er M-DAC som er problemet. Har Canal digital kabel TV - også til internett.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt problemer med pause i lyd fra WiMP i det siste, men har ingen DAC i verdikjeden, så er du sikker på at den er problemet, og at det ikke er et generelt WiMP-problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Jeg har også hatt problemer med pause i lyd fra WiMP i det siste, men har ingen DAC i verdikjeden, så er du sikker på at den er problemet, og at det ikke er et generelt WiMP-problem?
    Nei, det er jeg ikke... og takk for svar - i går var det ikke problemer - spilte samme album som dagen før.

Åsaken til at jeg trodde på dac'en er at for Canal digital har jeg sett samme type problem - men da ser jeg på dac'en at den bytter mellom 44.1 og 44.101 (eller noe slikt) Så ikke det på Wimp.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •