Tv-kort kabel canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv-kort kabel canal digital

Heisann, har nettopp bygd meg en htpc med silverstone milo kabinettet.
    Det er skikkelig low profile, og jeg er ufattelig grønn på alt som omhandler tv kort, cam også videre.
    Jeg rett og slett HATER dekoderen til canal digital, og vil gjerne se om jeg kan få ting på stell på pc'en isteden. Men da må jeg ha noe utstyr som enten er low profile eller usb drevet, med kabel inngang etc.
    Spørsmålet da er, finnes det noe der ute? Hva trenger jeg av HW/SW osv?
    Og ikke minst, jeg klarer ikke å finne ut av hva slags (eventuelt) IR mottager jeg evt må ha for å bruke fjernkontroll. Helt totalt grønn, med andre ord.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette for eksempel:
    DD Cine CT V6 - Twin Tuner Karte DVB-C/T (PCI Express Karte)

Dette er eneste norske (nett)butikk jeg kjenner til:
    Cine CT - htpc.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Dette for eksempel:

Dette er eneste norske (nett)butikk jeg kjenner til:
    Cine CT - htpc.no
    Ja ok, takk, det er jo et skritt på vei. Får se om det er såpass low profile at det passer i kabinettet. hva med kortet som står i dekoderen nå, skal det inn i en CAM modul et eller annet sted? Som festet i Cine CT V6 da eller?
    Støttes det kun av media center? Kjører XBMC nå.
    Hva med IR receiver?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Ja ok, takk, det er jo et skritt på vei. Får se om det er såpass low profile at det passer i kabinettet. hva med kortet som står i dekoderen nå, skal det inn i en CAM modul et eller annet sted? Som festet i Cine CT V6 da eller?
    Støttes det kun av media center? Kjører XBMC nå.
    Hva med IR receiver?
    Jeg har et slikt kort i samme type kabinett som du har, så ja det får plass.
    Kabinettet har plass til fullhøyde kort liggende over CPU. De komponentene som ikke har PCIe sokkel kan med fordel monteres her.

Du må enten bruke en CAM som du setter kortet i. CAM og kort må så settes i en CI (Common Interface).
    Alternativt kan du bruke en smartkort leser som du putter kortet i, og lar PCen gjøre jobben til CAMen.

DD har flere varianter, denne har PCIe på CI og tuner koblet til med kabel:
    DD DuoFlex CT & Octopus Single CI - Twin Tuner Karte DVB-C/CT (Single CI Bridge)

PCIe på tuner:

CI med kabel:
    DD CI Erweiterungsmodul - Common Interface Erweiterungsmodul

Når det gjelder fjernkontroll ser det ut til at det er få norske nettbutikker som har det for tiden.
    Jeg fant bare denne:
    Fjernkontroll m/ekstern IR-mottaker - htpc.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg har et slikt kort i samme type kabinett som du har, så ja det får plass.
    Kabinettet har plass til fullhøyde kort liggende over CPU. De komponentene som ikke har PCIe sokkel kan med fordel monteres her.

Du må enten bruke en CAM som du setter kortet i. CAM og kort må så settes i en CI (Common Interface).
    Alternativt kan du bruke en smartkort leser som du putter kortet i, og lar PCen gjøre jobben til CAMen.

DD har flere varianter, denne har PCIe på CI og tuner koblet til med kabel:
    DD DuoFlex CT & Octopus Single CI - Twin Tuner Karte DVB-C/CT (Single CI Bridge)

PCIe på tuner:

CI med kabel:
    DD CI Erweiterungsmodul - Common Interface Erweiterungsmodul

Når det gjelder fjernkontroll ser det ut til at det er få norske nettbutikker som har det for tiden.
    Jeg fant bare denne:
    Fjernkontroll m/ekstern IR-mottaker - htpc.no
    Nice!! Hjertelig takk, da begynner vi å snakke! Er utrolig ålreit å ha all info samlet på man får litt oversikt over hva man faktisk trenger. Setter pris på det!
    Nå har jeg en litt klunky semi passiv cpu kjøler installert på i5 2450s'en, så den over cpu løsningen kan bli kinkig

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange ekspansjonsplasser har du i kabinettet? Hvis du skal ha en komplett Dual Tuner-løsning trenger du minimum to lav-profil-plasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvor mange ekspansjonsplasser har du i kabinettet? Hvis du skal ha en komplett Dual Tuner-løsning trenger du minimum to lav-profil-plasser.
    Vel, jeg sliter nok litt der. Hva er hensikten med dual tuner? Tanken er egentlig å bare erstatte dekoderen med en alt i ett løsning.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortene fra Digital Devices har Dual Tuner på alle mottakerene, så det at det er to tunere i seg selv er ikke plasskrevende. Grunnen til at du trenger to plasser er at du må ha en plass for selve tuneren, og en for CI-modulen. Fordelen med Dual Tuner er at du får en komplett PVR-løsning, der du f.eks. kan se på og ta opp et program samtidig. Det finnes så vidt jeg vet ingen lavprofil-løsninger som har tuner og CI på samme kort. Alternativet da er enten en USB-tuner, eller å ikke bruke CI i det hele tatt. Men hvis du har en horisontal fullhøydeplass så finnes det spesialbraketter som gjør at du kan ha tuner og CI på samme holder.

Presiserer forøvrig at jeg snakker om plasser i kabinettet. Ikke PCIe spor. Du trenger kun ett PCIe-spor uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •