Mac Mini som HTPC - Spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mac Mini som HTPC - Spørsmål

Vurderer å gå fra Apple TV3 til en Mac mini for å få litt bedre avspillingsmuligheter

Men finnes det et eget program/app for OSX til Netflix?
    Eller må man da benytte nettleser slik som på pc?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Safari fungerer utmerket ,foretrekker Mini´en min kontra Apple Tv´en på Netflix .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArneM
    Safari fungerer utmerket ,foretrekker Mini´en min kontra Apple Tv´en på Netflix .
    Men hvordan er navigering i Safari med Apple fjernkontrollen?

Siden kona og dattera mi på 4 skal bruke det, så kan jeg ikke være avhengig av å bruke mus og tastatur..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dattteren din skal se Netflix er det nok best med Atv,Safari krever mus og tastatur,eller pekeplaten som jeg bruker.
    Navigerer stortsett med pekeplaten og resten via skjermdeling i fra Mac ´en i fanget :-)

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men hvordan er navigering i Safari med Apple fjernkontrollen?

Siden kona og dattera mi på 4 skal bruke det, så kan jeg ikke være avhengig av å bruke mus og tastatur..
    Du kan laste ned "remote buddy" for å utvide funksjonaliteten til apple-kontrollen.

Remote Buddy - customize your Apple® Remote Control, add or retrofit a remote, control 100+ apps // IOSPIRIT [EN]
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok også slenge meg med på anbefalingen av atv i dette tilfellet.

Selv kjøpte jeg mac mini tidligere i år for å bruke som mediacenter og førsteinntrykket var naturligvis herlig men for meg begynte skjærene i skjøen å dukke opp i et litt for heftig tempo.

Min første tanke var å kjøre Plex som skall men det ble rett og slett for buggete til at jeg orket å bruke det fast.

Mitt neste steg var å bruke remote-apper på ipad. Jeg hadde en for VLC som spiser alt av film, en for Spotify og en som het Remote Mouse (tror jeg).

Samtidig brukte jeg remote desktop på macbooken hvis jeg i et svakt - og semi-kriminelt - øyeblikke skulle finne på å laste ned noe.

Dama var naturligvis tidlig ute med å proklamere at dette ble altfor tungvint! Selv sto jeg på mitt: det fungerte!

Men etterhvert som dagene gikk måtte jeg gi henne rett.

En løsning med atv og f.eks. en NAS er langt mer linjelekkert for alle som skal bruke det.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens!

Ja per idag har jeg ATV3 som de andre i huset manøvrerer uten problemer og har i tillegg en HTPC hvor jeg spiller av filmer, serier og FLAC-filer jeg har lagret på en ekstern harddisk og delt fra andre pcer i nettverket.

Tanken var å få ET produkt som kan gjøre alt, og var derfor jeg begynte å tenke på en Mac Mini..

Men dersom jeg beholder min ATV3, så kan det jo hende at det en gang i fremtiden kommer en jailbreak så jeg kan installere XBMC i tillegg. Det hadde jo løst absolutt alle problemer

Testet ut Airparrot i går kveld, som lar deg sende lyd og bilde via Airplay fra pc til ATV - men det ble for mye lagg og dårlige panoreringer til at det er brukbart..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for svar folkens!

Ja per idag har jeg ATV3 som de andre i huset manøvrerer uten problemer og har i tillegg en HTPC hvor jeg spiller av filmer, serier og FLAC-filer jeg har lagret på en ekstern harddisk og delt fra andre pcer i nettverket.

Tanken var å få ET produkt som kan gjøre alt, og var derfor jeg begynte å tenke på en Mac Mini..

Men dersom jeg beholder min ATV3, så kan det jo hende at det en gang i fremtiden kommer en jailbreak så jeg kan installere XBMC i tillegg. Det hadde jo løst absolutt alle problemer

Testet ut Airparrot i går kveld, som lar deg sende lyd og bilde via Airplay fra pc til ATV - men det ble for mye lagg og dårlige panoreringer til at det er brukbart..
    Brukt Apple TV 2 er det du leter etter. Da får du alt du og kona og ungene vil ha i en boks.
    Let på Finn.no og på bruktmarkedet på Hardware.no der er det massevis av dem ferig jailbraket med xbmc

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Brukt Apple TV 2 er det du leter etter. Da får du alt du og kona og ungene vil ha i en boks.
    Let på Finn.no og på bruktmarkedet på Hardware.no der er det massevis av dem ferig jailbraket med xbmc
    Takk for tips, men siden disse kun støtter 1080p er det kriminelle priser som kreves for disse om dagen (dobbel pris av nypris).
    ATV3en får brukes kun som Netflix-boks foreløpig også får jeg heller fortsette å vente på jailbreaken nå som jeg allerde har ventet så lenge.

Kan jo dog vurderere å selge HTPCen og kjøpe den nye Samsung-boksen som ble annonsert for en liten stund tilbake. Mener den hadde Netflix, støtte for "alle" formater og innebygget 1TB lagring for bruk som NAS Antatt pris på ca kr 2 000 er jo rimelig sett i forhold til hva man får

Med denne går Samsung i strupen på Apple TV - Hardware.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •