Stillgeående HTPC - trenger kommentarer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Status August 2013

Noen måneder siden sist jeg fikk oppdatert tråden pga skole, sommerferie og forskjellig. Her er forøvrig en liten oppdatering.

Innmaten:

Vifta i største laget

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NY utfordring

CPU-viften som fulgte med støyer vanvittig på normal speed, men etter å ha satt den på laveste hastighet fungerer det tålelig mtp at den skal fungere til film og små spill i stuen. Forøvrig var planen å skifte ut standardviften med EVO hyper 212 fra cooler master, men som det fremgår av bildet var det temmelig vanskelig, for ikke å si umulig å få montert denne slik kabinettet er satt opp.

Videre kan jeg melde at ytelsen vedrørende fremvisning av film, avspilling av musikk og normal browsing går som en lek, men har enda ikke testet pc'en til tyngre spill, som jeg forøvrig er spent på.

Så kommer spørsmålet, hvilken kjøleløsning (som er stillegående) kan anbefales slik som oppsettet er nå? Vil vannkjøling gjøre susen? i så fall hvilken vannkjøleløsning vil egne seg best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svarstad
    CPU-viften som fulgte med støyer vanvittig på normal speed, men etter å ha satt den på laveste hastighet fungerer det tålelig mtp at den skal fungere til film og små spill i stuen. Forøvrig var planen å skifte ut standardviften med EVO hyper 212 fra cooler master, men som det fremgår av bildet var det temmelig vanskelig, for ikke å si umulig å få montert denne slik kabinettet er satt opp.

Videre kan jeg melde at ytelsen vedrørende fremvisning av film, avspilling av musikk og normal browsing går som en lek, men har enda ikke testet pc'en til tyngre spill, som jeg forøvrig er spent på.

Så kommer spørsmålet, hvilken kjøleløsning (som er stillegående) kan anbefales slik som oppsettet er nå? Vil vannkjøling gjøre susen? i så fall hvilken vannkjøleløsning vil egne seg best?
    Har selv Intel Core i3-3225 og den er tilnærmet helt lydløs med standardkjøleren, ser at du ble overtalt til å bruke AMD lenger opp i tråden og det er jo helt greit men etter min erfaring så er Intel Core i3 serien det beste kompromisset til HTPC bruk.
    Sikkert mange som er uenig med meg men hvorfor bruke prosessorer med høyere varmeutviklng enn nødvendig.
    Core i3 CPU fra Intel er i mine øyne helt perfekt til HTPC bruk.
    Når det gjelder vannkjøling så kan nok det hjelpe noe bare du sørger for å bruke støysvake vifter, mange av de som følger med de ferdige settene bråker ganske mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vannkjøling fortsetter

Helt korrekt, jeg ble overtalt til å gå for AMD, og føler fortsatt at det var det
    riktige valget mtp at AMD-cpu'en har en grei integrert grafikk om jeg skulle finne på å kjøre halvtunge spill på HTPC'en. Samtidig vet jeg at intel-cpu'en har lavest TDP og hadde nok gjort susen om formålet med PC'en kunn var film og musikk.

angående vannkjøling stusser jeg veldig på hvordan jeg skal få montert vannkjøling i kabinettet, og hvilket sett som egner seg best mtp å holde støyen lavest mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMD är fortsatt överlägsen till HTPC med "bonus", i alla fall tills Intel 5000 gpu kommer, vilket det troligtvis inte gör till Desktop inom en överskådlig tid.

Har provat läsa lite om ditt kabinett, den har bara en fläkt, korrekt? Den är i botten av kassen? Hur stor plats är det från fläkten och "uppåt" om du förstår vad jag menar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning Vannkjøling

Etter å ha surfet litt på youtube fant jeg følgende løsning på kjøling av CPU:
    Silverstone FT03-MINI mITX Gaming PC Build Guide NCIX Tech Tips - YouTube

Her kan man montere radiatoren i bunnen av kabinettet og dra nytte av kabinettviften.

Hvilket betyr at jeg kan greie meg med den ene viften i kabinettet som lager
    lite støy

Blir spennende å se hvertfall, prøver meg med denne i alle fall:
    ::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::

fra fläkten og oppunder skal det være ca 26 cm hvis jeg målte riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NZXT Kraken X40 - Vannavkjølingssystem - Finn lavest pris, test og informasjon

Den ser helt perfekt ut.

PS: Skalera ned din bilder. De är långt mer än 1900 pixlar i bredd. Ta de ned till ca 800 pixlar i bredd så blir det bra

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    NZXT Kraken X40 - Vannavkjølingssystem - Finn lavest pris, test og informasjon

Den ser helt perfekt ut.

PS: Skalera ned din bilder. De är långt mer än 1900 pixlar i bredd. Ta de ned till ca 800 pixlar i bredd så blir det bra
    Har du ikke 4K skjerm? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0