HTPC? Hjelp takk, jeg har ikke peiling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy Vis post
    Jeg bestilte alt på netonnet jeg, fordi jeg bestilte samtidig bursdagsgave til frøkna og et par andre ting som de også hadde på lager. Så med gratis frakt så endte de opp som billigst på totalpakken til meg..

NUC'en
    RAM'en (bestilte 2stk slike, husk at du må ha lavVolts-ram, samme type som er i laptoper)
    SSD

Og det er alt du trenger..
    Aha.. jeg trodde den kom ferdig montert og klar til bruk
    Men uansett nok tenking, etter hva jeg leser ser det ut som at NUC funker utmerket til HTPC bruk, jeg skal uansett ikke ha noe TV-tuner i maskinen, bare se film fra disk og streame over nettet.

Har bestilt NUC+ram+ssd+ 1T usb 3.0 disk jeg er ikke den som lagrer så mye, så 1T burde holde nå
    Følger det forresten med strømforsyning ?

Ja når det gjelder kraft ellers, så har jeg jo allerede en video redigering\spille maskin som alt går på ultra med 3 skjermer hehe.
    Så jeg er enig i det du sier, NUC burde være god nok til mediasenter.

Men nå er det bare å sitte seg ned å tvinne tomler noen dager....

Edit: Jeg bestilte denne: http://www.netonnet.no/art/data/komp...c/179809.7062/

Ble det helt feil ?
    - Yamaha RX-V775 - Yamaha BD-S473 Blu-ray spiller - BenQ 3D DLP Projektor W1070 - Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 fronter - Mission 733i - DALI Lektor - XTZ 99 W12.16 - SVS PB13-Ultra DSP - Elite Screen 110" - MediaPortal -

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt på å bestille den ramen der sjøl jeg, men valgte den jeg linket til for da var jeg vertfall ikke i tvil om at det funka..
    Det fulgte med strømforsyning ja, du trenger ikke bestille til ekstra strømkabel slik det står at du må. Det gjaldt visst forrige generasjoner dette, nå fulgte det vertfall med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags OS går du for?
    Jeg tror jeg ender med Win7 Ultimate, mest fordi det er det som blir brukt på alle andre enheter i heimen.
    Men leser at de fleste går for OpenElec, og noen for Win8.1.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy Vis post
    Hva slags OS går du for?
    Jeg tror jeg ender med Win7 Ultimate, mest fordi det er det som blir brukt på alle andre enheter i heimen.
    Men leser at de fleste går for OpenElec, og noen for Win8.1.
    siden jeg bruker Mediaportal og vet det støtter WIN7 så går jeg for det.
    Har jo allerede w7 Ultimate, så fortsetter med å bruke det ja.
    Jeg har prøvd w8 men må inrømme det faller ikke i smak for meg!!

Den ram brikken jeg bestilte ser jo klin lik ut på alle specs, så jeg satser på at den må funke. står jo bare at den er godkjent for MAC også.

Jeg sitter å vurderer at jeg må enda en NUC for å ha i stuen til enkel film\streaming.
    Har Kinorom under stua der alt av media står, men av og til føler jeg for å se en film\serie i stua uten å slå på hele sulamitten som står i kinoen.
    Da kunne det vært kjekt med en slik "liten" NUC (i3 kanskje) for å se film i stua, med å bare dele disken som står i etasjen under.

Jeg har også sett på løsning med HDMI --> Fiber Kabel --> HDMI omformer fra fiber, da kunne jeg kjørt dual screen fra NUC i etasjen under.
    Og brukt samme fjernkontroll med en extra IR.
    Burde vel funke å bruke 2 IR mottakere på en pc, en oppe og en nede?
    - Yamaha RX-V775 - Yamaha BD-S473 Blu-ray spiller - BenQ 3D DLP Projektor W1070 - Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 fronter - Mission 733i - DALI Lektor - XTZ 99 W12.16 - SVS PB13-Ultra DSP - Elite Screen 110" - MediaPortal -

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv brukt min NUC d43010wyk (i3), og er veldig fornøyd! Foreløpig brukes den kun som mediacenter (xbmc via ubuntu), men ser og for meg at den vil funke som "spillmaskin" dersom Steam In-Home Streaming fungerer :-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått rigget opp NUC i5 og testen litt.
    jeg gikk inn i bios å satt viftehastigheten ned til 20% (var 50% fra fabrikk) så nå går viften på ca 1500rpm uten load og den er helt lydløs.
    målte med db måler 24db mens den gikk det er jo godkjent hehe.
    når jeg spiller film etc støyer den like lite, bios er satt slik at den øker når tempen nermer seg 80 grader, og foreløbig klarer jeg ikke å få den over 60 (ser jo bare film og surfer)
    så det er jo egentlig en helt lydløs box.

det eneste som lager litt støy er min 1t usb 3.0 disk, men denne pakker jeg i en skuff eller gjemmer unna.

Jeg lurer på om noen kjører Mediaportal på en slik box, eller sjenerelt?
    når jeg spilte Blu-ray med LAV decoder så kunne det virke som at det hakket litt, men når jeg kjører på intel dvd decoder går det bedre.
    går også strøkent på VLC player.

så innstillinger mottas med stor takk

foreløbig er dette et produkt jeg ikke fatter flere kjøper, den perfekte kontormaskinen ialefall.
    min nr2 er allerede på tur.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuc'n er absolutt interessant sak, meget frista selv og ha med linux på.
    Man må jo ikke ha ssd i dem om det står på penga eller lagrings mengde.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Intel har laget en med bedre plass (plass til 2,5" disk). Bla https://www.komplett.no/intel-nuc-dn2820fykh/807842

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Og Intel har laget en med bedre plass (plass til 2,5" disk). Bla https://www.komplett.no/intel-nuc-dn2820fykh/807842
    joda... men jeg liker den liten og kompakt
    men ikke kjøp celeron (som du linket til) dem selger disse også: http://www.netonnet.no/art/data/stas...2/200431.5077/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Celeron-utgaven fungerer ypperlig dersom man bare skal kjøre f.eks OpenELEC på den. Jeg var fristet til å gå for i5, men fant ut at i3 holder lenge. Eneste grunn til at jeg valgte i3 er at jeg skal bruke den til litt mer enn bare avspilling :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •