Hva er beste Tvkort til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er beste Tvkort til HTPC?

Hva er beste kort på markedet pr i dag? Pinnacle PCTV eller Terratec Cinergy? Jeg tenker da først og fremst på bildekvalitet. Er det evt andre kort som bør vurderes?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corian
    Hva er beste kort på markedet pr i dag? Pinnacle PCTV eller Terratec Cinergy? Jeg tenker da først og fremst på bildekvalitet. Er det evt andre kort som bør vurderes?
    Tenker du først og fremst bildekvalitet så kjøp ekstern tv tuner/kort. Dette var rådet jeg fikk av tv-reperatøren som fikset hvertikalsynken på TV'n min her om dagen. Han sa at et TV-kort i en PC aldrig kan bli perfekt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nå gått for en av de store Pinnacle eller Hauppauge PCI modellene, jeg bruker ATI TVWonder selv. Det som er viktig er at kortet står på Dscaler lista:

http://www.dscaler.org/card-support/index.htm

Gorm: Jeg skjønner ditt og reperatørens point om støy mm., men de aller fleste eksterne løsningene er basert på USB 1.1, og denne standarden er rett og slett ikke rask nok til å overføre de nødvendige data. Les litt tester av eksterne løsninger, så finner du at bildet hakker når det er bevegelse i bildet. En tvtuner er laget for å kunne monteres ved siden av høyspentstrømforsyningen (40.000 volt), og lar seg neppe påvirke av det som skjer inne i en PC.

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •