XBMC som PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: XBMC som PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBMC som PVR

Hei!

Jeg har en stasjonær PC og en QNAP Turbo Nas satt opp hjemme som mediasenter-løsning. På PC'n kjører jeg nå XBMC Frodo. Jeg øsnker nå å sende Canal Digital signalet til PC'n og inn i XBMC. Jeg installerte DVBViewer på maskina og aktiverte add-on i XBMC. Alt ser ut til å virke fint så langt, men jeg mangler hardware. Jeg finner en del tråder, men de er 6-12 mnd gamle.

Er det noen som vet hva som er den beste løsninga? Hvilke kort bør jeg sette i PC'n? Eller hvilken boks bør jeg kjøpe som mellomledd mellom PC og Canal Digital tuner? Det er en enkel HD-tuner uten PVR.

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det er kalbel TV du har så må du bruke dvb-c tunere. De beste for intern bruk er vel for tiden Digital Devicesine tunere, du kan se mer her: www.digitaldevice.de. Jeg bruker selv USB tunere pga lite kabinett, har 4 stk Terratec H7 som fungerer bra. I tillegg så trenger du en CAM som du kan få fra Canal Digital.
    Det du finner av tråder som er noen måneder gammelt gjelder fortsatt i stor grad, det skjer ikke så mye forandring i denne teknologien.

det var det hardwaremessige, når det gjelder programvare så hvorfor ikke prøve Mediaportal som er en komplett løsning med PVR støtte rett ut av boksen. Etter min menig en bedre løsning enn XBMC som PVR.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •