Olof
Fersking

4 Innlegg Sendt - 12/09/2002 : 20:23:43
--------------------------------------------------------------------------------
Hej alla

Såg av en slump idag att VirtualDVR (tidigare VirtualVCR) kommit i ny version. v2.01. Är det möjligtvis någon som testat den, och kan avslöja om den är bra.

/Olof

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 12/09/2002 : 21:26:54
--------------------------------------------------------------------------------
Det er fremdeles ikke så mange her, men det blir forhåpentligvis fler!

Har dessverre ikke testet VirtualVCR - er den bra? Bruker Ati Radeon med tilhørende DVD player for video og er meget fornøyd. Bruker du VirtualVCR for videoopptak via TVkort?

Olof
Fersking

4 Innlegg Sendt - 13/09/2002 : 08:23:08
Jag har testat lite med en tidigare variant, som då hette VirtualVCR. I och med att det blev v2.00 verkar den också bytt namn till VirtualDVR.
VirtualDVR spelar själv inte in något, utan det är ett frontend till VirtualDub, som står för capture-funktionaliteten.
Jag hade tänkt mig att ersätta min VHS-bandare med min blivande HTPC. I första hand vill jag använda fri programvara, varför jag testar VirtualDub och VirtualDVR.
Här finns info om programmet.

/Olof

Olof
Fersking

4 Innlegg Sendt - 13/09/2002 : 08:24:02

Sitat:

Jag har testat lite med en tidigare variant, som då hette VirtualVCR. I och med att det blev v2.00 verkar den också bytt namn till VirtualDVR.
VirtualDVR spelar själv inte in något, utan det är ett frontend till VirtualDub, som står för capture-funktionaliteten.
Jag hade tänkt mig att ersätta min VHS-bandare med min blivande HTPC. I första hand vill jag använda fri programvara, varför jag testar VirtualDub och VirtualDVR.
Kolla in http://www.virtualvcr.de.vu/ för info om programmet.

/Olof