PC lagger/hakker ved panorering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC lagger/hakker ved panorering

Filmer som spilles av fra min relativt nye Alienware m14x(ca 3-4 månder gammel) har en tendens til å lagge/hakke litt i frames, spesiellt under panorering, har testet ut forskjellige avspillingsprogrammer som VLC,MPC, hvilken som helst streamside på internett som feks youtube, trodde først det var noe feil med filene jeg hadde lastet ned eller så på, men har også prøvd med en rekke DVD/blueray filmer som jeg har liggende, men er akkurat det samme.

kobler jeg så pcn til Tvn(LG 55LM620T) blir problemet bare forsterket og synes enda tydeligere, har prøvd å stille på alle instillinger som finnes på både tvn og pcn, men har ikke blitt noe bedre, nyeste drivere er selvfølgelig installert og oppdaterte.

Noen her som kan ha en anelse om hvor problemet sitter? tviler på at det er noe galt med pcn, når jeg gamer går den helt smooth.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, alle bluray filmer sliter med panorerings problemet. dette kan vises som en "hakkete" effekt. Du kan se dette veldig godt på filmen RED (ca 4min ut i filmen). Dette er fordi filmene er spilt inn i 23,976 FPS. Nyere tver har 24p plackback smoother + andre "motion smoothers". Disse tar bort dette problemet, men produserer en alt for smooth kamera handling (dette er en smak sak). (dette gjelder også DVD av nyere type da de bare en "nedskalert fra HD for å få plass")

Prøv med ulike instillinger på din TV, og prøv også å sett skjermkortet ditt til 23 hz eller 24 hz for å få minimere denne effekten. Hadde jeg vært deg så hadde jeg levd med problemet, og heller sett filmen slik den er ment den skal sees, og heller bare "ignorere" problemet i de få scenene du kan finne det.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av julianb
    Hei, alle bluray filmer sliter med panorerings problemet. dette kan vises som en "hakkete" effekt. Du kan se dette veldig godt på filmen RED (ca 4min ut i filmen). Dette er fordi filmene er spilt inn i 23,976 FPS. Nyere tver har 24p plackback smoother + andre "motion smoothers". Disse tar bort dette problemet, men produserer en alt for smooth kamera handling (dette er en smak sak). (dette gjelder også DVD av nyere type da de bare en "nedskalert fra HD for å få plass")

Prøv med ulike instillinger på din TV, og prøv også å sett skjermkortet ditt til 23 hz eller 24 hz for å få minimere denne effekten. Hadde jeg vært deg så hadde jeg levd med problemet, og heller sett filmen slik den er ment den skal sees, og heller bare "ignorere" problemet i de få scenene du kan finne det.
    Hvis trådstarter opplever helt jevn hakking (BD og panorering) er det bildefrekvensen/begrensningen i filmen som er årsak, hvis det er ujevn hakking
    så er det et PC/avspillerproblem, som også er veldig vanlig når film spilles fra PC. Det forekommer aldri fra en dedikert BD spiller (som er i orden).

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt mulig jeg har tweake helt riktig enda men og sette pcen i 24p modus for tven har bare gjort ting vondt verre, beste resultatet jeg får til er og sørge for at både kilde og pc står i 60 hertz.

Om det ikke fungerer så er det og sjekke drivere og codec *******.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ait, Takk for info og tips: ) får vel bare prøve meg frem og se om det har noen virkning.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hater selv hakking værre en pesten.

Jeg har valgt å lagre alle mine blu-rays som en mkv og bruker SVP.

SmoothVideo Project (SVP) - motion estimated frame interpolation with any video player and frame doubling in real-time

De dobler bilderaten og det ser knallbra ut! Anbefales.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •