Jeg lagde en post engang i 2010, den har jeg nå oppdatert med samme løsning som jeg poster her! Men siden den posten er så gammel og overskriften litt misvisende, så lager jeg en ny post her i 2013 med hele løsningen som fungerer!

Har du en RECEIVER som bare støtter HDMI 1.3 og som ikke er 3D KLAR? Men du har en 3D TV som du gjerne ville ha brukt med anlegget ditt? Det er flere av oss som ikke vil bytte ut receiveren enda, så her er løsningen:

1) I din HTPC bruk et 5000 serie eller nyere kort fra AMD i PCI-E. (5450 og opp til 5750 støtter FULL 3D 1080P med nyere drivere (12.10+) men dette uten HW acceleration så ha en CPU med litt krefter, ALLE i 6 og 7xxx serien støtter full 3d 1080p med HW acceleration)

2) Sett så et billig 5450/6450 i en annen ledig PCI-E slot eller en ledig PCI inngang (hvis bruk av PCI inngang må du brekke av den ene enden på kortet som ikke passer inn).

3) Ta en HDMI 1.4 (high speed) fra det kraftigste kortet som du satt i PCI-E og sett den i TV'n.

4) Ta så en HDMI kabel fra det andre kortet og inn i receiveren.

5) Gå på lydinstillinger i windows. Her vil du nå se 2 eller flere HDMI ut fra AMD kort. Velg den riktige
(test deg fram til lyden kommer fra RECEIVEREN og ikke TV'n (swap mellom de ulike HDMI output fra AMD).

Voila! Du har nå mulighet for full bitstream av HD lyd til receiveren din, samtidig som du har muligheten til FULL HD 3D på tv'n

Dette fungerte utmerket hos meg! jeg håper dette var til hjelp for noen.

Hvis noe er uklart så skal jeg prøve å formulere meg bedre, all feedback er god feedback