Hei

Jeg skal for første gang gå til innkjøp av htpc. Denne skal bare brukes til musikk og film. Vil også at den skal være så stillegående som mulig. Har sett på et par rimelige til Asrock for rundt 3000,-. Disse virker helt perfekt, men hvordan er støynivået på de aller rimeligste alternativene? Vil jo helst ha det så godt som lydløst siden jeg vil at den skal kunne stå på hele tiden f.eks. til nedlasting av store filer. Gjerne samtidig med avspilling av film. Kan dette bli belastning som fører til støy?

Har også sett på et par vifteløse kabinetter fra Streacom med passiv kjøling. Men siden mine kunnskaper på område er begrenset trenger jeg i tilfelle hjelp til å sette opp brukendes komponenter til en rimelig pris. ca. 4000,-?

Det er også et tema at maskinen kommer til å stå i et Unnu-møbel som kanskje ikke har ideell ventilasjon. Vil dette bli et stort problem om en går for vifteløst kabinett?

Vet det sikkert finnes mange tråder å lese på, men har ikke funnet akkurat det jeg lurte på. Setter pris på alle svar

Legger inn noen alternative komplette maskiner og kabinetter jeg har tittet på så skjønner kanskje folk hva jeg tenker. Et pent utseende er selvfølgelig en fordel siden den skal stå i stua.

Komplett.no - Silverstone SST-PT12B HTPC Sort

Komplett.no - Streacom FC5B EVO Sort

Komplett.no - Streacom FC8B EVO Sort

ASRock ION 3D 152B, Intel Atom D525, 2GB, 320GB, Blu-Ray, NVIDIA GT218-ION med 3D støtte, WLAN, HDMI 1.4a, USB3.0, Svart, Uten operativsystem / MULTICOM

Komplett.no - Silverstone Milo SST-ML03B HTPC Sort

Andre alternativer kan selvfølgelig vurderes.