1280x720 i 50Hz

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1280x720 i 50Hz

Jeg skal kjøpe min første projektor og har endelig bestemt meg for Panasonic AE700. Det eneste ankepunktet jeg finner i forhold til denne projektoren er at den ikke tar 1280x720 i 50Hz på DVI/HDMI fra HTPC. Jeg hadde selvfølgelig tenkte å bruke HTPC.

Hvilke konsekvenser har det at den ikke tar 1280x720 i 50Hz som tross alt er det beste (?) i forhold til PAL materiale? Hvilke alternativer har jeg til oppsett og oppløsning... Hva ville dere gjort i forhold til dette?

Vil jeg har mer å hente på å bruke en DVD-spiller med HDMI ut i 720p?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar den ikke 720p/50? AE500 gjør iallfall det, så det er isåfall et merkelig valg av Panasonic..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 gjør heller ikke det. Den tar 720p fra DVD-spiller, men ikke fra HTPC (av en eller annen grunn).

Les side 18, 19 og 20 i tråden om AE700: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...&start=255

Jeg stoler bare på det som står der, så det er mulig det er feil eller at jeg bare har misforstått (det har blitt litt mye forumslesning om projektorer i det siste).

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Får iallfall det fra 3910'en, så det stemmer vel med det du sier med at det funker fra DVD-spillere..
    Men 500 har jo mulighet for å sette to forskjellige DVI-modi da, mulig at den ene støtter DVD og den andre PC-DVI? (700 har vel bare HDMI så jeg vet ikke hvordan det er der..)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 1280x720 i 50Hz

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg skal kjøpe min første projektor og har endelig bestemt meg for Panasonic AE700. Det eneste ankepunktet jeg finner i forhold til denne projektoren er at den ikke tar 1280x720 i 50Hz på DVI/HDMI fra HTPC. Jeg hadde selvfølgelig tenkte å bruke HTPC.
    Hvorfor i all verden kobler du ikke bare HTPC'n til via VGA? Du taper ikke bildekvalitet på det, og jeg kan skrive under på at både 720p og 1080i fungerer aldeles utmerket. Vi fikk perverst bra bilder med disse oppløsningene fra min HTPC på Akke's AE700.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig en god mulighet. Tanken var bare det at digitalt i teorien er bedre og derfor første prioritet. Har VGA noen praktiske bruksforskjeller som DVI/HDMI ikke har?

HI-Fil: Prøvde dere både VGA og DVI/HDMI på AE700. Tror du det er noen merkbar forskjell?

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 1280x720 i 50Hz

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Hvorfor i all verden kobler du ikke bare HTPC'n til via VGA? Du taper ikke bildekvalitet på det, og jeg kan skrive under på at både 720p og 1080i fungerer aldeles utmerket. Vi fikk perverst bra bilder med disse oppløsningene fra min HTPC på Akke's AE700.
    Iflg tabellen over kompatible signaler til AE700, støtter ikke denne 1280x720@50Hz over VGA(kun 60HZ).

Jeg har bestilt en DVI-HDMI kabel med min projektor, så jeg skal ihvertfall gjøre et forsøk på digital overføring i 50HZ fra HTPC .
    Hvis ikke dette går, skal ikke PAL materiale være så galt i 60HZ iflg. de som har testet dette.(Så ikke forskjell, skrev en på avsforum)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet min PT-AE700E til PC via Monster Cable M400 DVI/HDMI. Har brukt Powerstrip til å definere 1280x720@50Hz. Kabelen er 10 meter lang og grafikkortet er et Ati9800xxl. Fungerer fint! At jeg har problemer med å få kombinasjonen ZoomPlayer + WinDVD6 + FFDShow til å fungere optimalt er en annen sak …

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Artikey. Endelig håndfast bevis for at 720P@50HZ fungerer fra PC. Brukte du en av de forhåndsdefinerte oppløsningene eller måtte du lage en "custom" profil?

At jeg har problemer med å få kombinasjonen ZoomPlayer + WinDVD6 + FFDShow til å fungere optimalt er en annen sak …
    Det er dette som skiller menn fra ....nerder :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte 1280x720p (DVI/HDCP derived) og satte 50Hz i Advanced timing options.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fungerte fint det etter jeg hadde oppdatert grafikkdriveren til nyeste Catalyst 4.10.(Tror jeg hadde 4.6 før).

Men det blir litt overscan av dette. Windows desktopen stikker litt utenfor bildet. Til vanlig filmtitting har det ingenting å si, men ved databruk ser det litt "halveis" ut.
    Har du klart å fikse dette med Powerstrip? Timings?

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Men det blir litt overscan av dette. Windows desktopen stikker litt utenfor bildet. Til vanlig filmtitting har det ingenting å si, men ved databruk ser det litt "halveis" ut. Har du klart å fikse dette med Powerstrip? Timings?
    Mitt skjermbilde er barbert med noen pixelrader i øverkant. Har prøvd å justere dette bort i Powerstrips Advanced Timing Options og i projektorens meny uten å lykkes. Dette ser ikke ut til å skyldes overscan. Ser heller ut som øverkant av bildet er "maskert". Jobber fremdeles med saken. Hvis du kommer i mål før meg er jeg takknemmelig for tips.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser to muligheter:

1. Vi har 1:1 pixelmapping og overscan. Dette må da skyldes at det synlige pixel-antallet er mindre enn 1280X720. I dette tilfellet må vi leve med litt 0verscan hvis vi fremdeles skal ha 1:1 mapping.

Jeg skal sjekke dette i kveld med å lage noen 100x100 blokker i Photoshop og stable(Tile) denne opp over desktopen.

2. Hvis det synlige pixel-antallet virkelig er 1280x720 så har vi ikke 1:1 pixel-mapping på våre oppsett.

Geir
    EDIT: Du kan midle bildet med POSITION menyen (selv om vi overfører digitalt) slik at du barberer likt i over og underkant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •