Enkelt mediasenter for surfing, youtube og spotify

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkelt mediasenter for surfing, youtube og spotify

Hei.
    Brodern leter ettet ett enkelt mediasenter, og har satt meg på saken :P

Den skal brukes til nettsurfing, bluray avspilling, youtube og spotify. Nettverksstreaming er ikke noe must, men er jo veldig greit å ha muligheten hvis han en gang skulle oppdage dette :P
    Må også kunne bruke mus og tastatur på den.

Har ikke noen særlige krav til lydkvalitet, da han ikke har skikkelig anlegg. Kun ett enkelt anlegg med satelitthøytalere. På grunn av at dette er ett gammelt anlegg, må det gå han å hente ut lyden på en 3,5mm jack.

Finnes det noen greie ferdige løsninger til dette?
    Han er ingen datageni, så må jo være enkelt å bruke.

Har kikket litt på Western Digital WD TV Live Gen 3. Minuset er at den ikke har bluray spiller, og det trenger han.

Jeg har egentlig ikke så god peiling på dette, så trenger litt hjelp her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump. Ingen som har noen anbefalinger eller tips? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg en selvbygger så får litt "småsponk" av ferdigløsninger, men Popcorn Hour ser jo egentlig ganske greit ut. Kan likevel ikke si noe om løsningen, så ville sjekket opp med noen som har prøvd dette

Popcorn Hour C-300
    Popcorn Hour BDR-300

Ser forøvrig netonnet har denne til 2790kr. Det er neimen ikke gale pris. Merk at det er nok pris eks Blu-ray.
    Popcorn Hour C-300 - Mediesenter - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha en ferdigbygget løsning så kan du jo også vurdere en Asrock med BD-spiller: ASRock ION 3D 152B - Stasjonær datamaskin - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Har ikke testet den selv så vet ikke noe særlig om den.
    Prisen er på ca kr 2 700, men da tror jeg ikke Windows følger med i prisen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JimL
    Nå er jeg en selvbygger så får litt "småsponk" av ferdigløsninger, men Popcorn Hour ser jo egentlig ganske greit ut. Kan likevel ikke si noe om løsningen, så ville sjekket opp med noen som har prøvd dette

Popcorn Hour C-300
    Popcorn Hour BDR-300

Ser forøvrig netonnet har denne til 2790kr. Det er neimen ikke gale pris. Merk at det er nok pris eks Blu-ray.
    Popcorn Hour C-300 - Mediesenter - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Har tenkt på å bygge selv også, men prisen blir endel høyere da.

Er det XBMC som er tingen å kjøre på disse HTPC'ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger det ikke bli. Får et greit htpc-kabinett til 800 kroner og innmaten man trenger kan man kjøpe brukt. Får en grei Intel Core Duo/lignende komplett maskin for 1000-1500 kr. Holder evig lenge med bruken som er oppgitt her. Kan til og med spille litt lett på den, om den har et ok skjermkort (som man også burde få med til den prisen).

Ang frontend så er vel smaken som baken. Jeg elsker XBMC, men trivdes godt det året jeg kjørte Media Portal, og det året jeg kjørte Plex. Hovedgrunnen til at jeg velger XBMC over Media Portal er at jeg har en del Linux-greier i "heimhusan". Og i hvert fall da jeg holdt på med MP var det en ren Windows-greie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •