Bruker vennilg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruker vennilg

Når jeg lager meg et hjemmekino rom med HTPC til min Barco 808s
    vil jeg at HTPCen skal være mest mulig brukevennlig. Er det et program som gir et oversiktlig oppstarts bilde. Det er litt greit hvis kona kan starte opp kinoen når jeg tar meg en fisketur :lol:

Heddaen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en del "meny" systemer. Jeg synes www.meedio.com er best. Den koster noen dollar, men det er et mere ferdig produkt enn mange andre gratis varianter.

Du kan laste ned en 15 dagers versjon.. det er litt arbeid i å komme i gang. Men når det er oppe så klarer selv ungene det.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TheaterTek som starter automatisk, + høyreklikk-meny er jo i grunn ganske enkelt..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoomplayer som autostarter når en DVD settes i skuffen. Kan betjenes med mus eller fjernkontroll... Funker greit når det er satt opp skikkelig.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

meedio

Hei nå har jeg lastet ned meedio, det ser bra ut det, men vet du om det finnes en Norsk fil så man får norsk på menyene.

Heddaen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned myHTPC. Den kan du fornorske så mye du vil...

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller du kan teste xlobby.. der er det hvertfall lett å oversette til norsk.. litt mer jobb å sette opp kanskje men..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meedio finnes på norsk ja.. er egentlig bare å endre i en fil... engelsk test = norsk tekst...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meedio virker som et kanon bra program, og har fått til den norske filen til programmet. På hjemmesiden til meedio finnes det to fjernkontroller og lurer på om dere har erfaringer med noen av disse.

Heddaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meedio virker som et kanon bra program, og har fått til den norske filen til programmet. På hjemmesiden til meedio finnes det to fjernkontroller og lurer på om dere har erfaringer med noen av disse.
    Ja, Meedio er kanonbra. Krever en del fikling om du ønsker ekstra funksjoner, men er også svært bra etter innstallering. Av fjernkontroller er det egentlig bare egen fantasi som setter begrensninger. Du kan bruke hvilken som helst fjernkontroll (kanskje ikke b&o?), dersom du også bruker rett software i tillegg (girder).

Vil også legge til at Netremote er et spennende program med den siste tids utvikling. Den har eksistert en god stund, men har "endelig" nådd 1.0 versjonen, og har sine sider som gjør den veldig spennende. Anbefaler en titt på www.promixis.com der både girder og netremote omtales/selges. Med Netremote kan pda/touchscreen brukes til mer enn bare video delen, og det er utrolig moro med et pent grafisk brukergrensesnitt! Men den også krever en del fikling for å få den i bruk.

Må si at jeg enda ikke har noen programmene i "operativ" bruk. Har i 2 år(!) venta på den rette tida til å sette opp hjemmekinoen. Endelig bestilt pj, skal bygge htpc, og få satt opp de rette programmene. Pr i dag pendler jeg mellom Meedio og Netremote. Men om Netremote blir enkel nok å sette opp, tror jeg det blir den, da den fint gjør nytte uten at tv/pj trenger stå på.

Stingray

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Ja, Meedio er kanonbra. Krever en del fikling om du ønsker ekstra funksjoner, men er også svært bra etter innstallering. Av fjernkontroller er det egentlig bare egen fantasi som setter begrensninger. Du kan bruke hvilken som helst fjernkontroll (kanskje ikke b&o?), dersom du også bruker rett software i tillegg (girder).

Vil også legge til at Netremote er et spennende program med den siste tids utvikling. Den har eksistert en god stund, men har "endelig" nådd 1.0 versjonen, og har sine sider som gjør den veldig spennende. Anbefaler en titt på www.promixis.com der både girder og netremote omtales/selges. Med Netremote kan pda/touchscreen brukes til mer enn bare video delen, og det er utrolig moro med et pent grafisk brukergrensesnitt! Men den også krever en del fikling for å få den i bruk.

Må si at jeg enda ikke har noen programmene i "operativ" bruk. Har i 2 år(!) venta på den rette tida til å sette opp hjemmekinoen. Endelig bestilt pj, skal bygge htpc, og få satt opp de rette programmene. Pr i dag pendler jeg mellom Meedio og Netremote. Men om Netremote blir enkel nok å sette opp, tror jeg det blir den, da den fint gjør nytte uten at tv/pj trenger stå på.

Stingray
    Har testet mye, men desverre får en vel kanskje si at her går Windows XP Mediacenter 2005 av med seieren. Har du en Streamzap eller enda bedre, en Firefly fjernkontroll, så støtter den Mediacenter også. Her kan du også bruke fjernkontrollen som en mus. Firefly fjernkontrollen er også RF styrt, så denne fungerer meget bra. Men om det kommer på norsk er en annen historie

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet mye, men desverre får en vel kanskje si at her går Windows XP Mediacenter 2005 av med seieren. Har du en Streamzap eller enda bedre, en Firefly fjernkontroll, så støtter den Mediacenter også. Her kan du også bruke fjernkontrollen som en mus. Firefly fjernkontrollen er også RF styrt, så denne fungerer meget bra. Men om det kommer på norsk er en annen historie
    Uten at jeg har testa MC 2005 tror jeg likevel at mulighetene for å tilpasse htpc'en er bedre både på netremote og meedio. Med de to sistnevnte kan man praktisk talt benytte seg av hvilke som helst programmer til å kjøre video, lyd eller hva det skal være. Samtidig er spesielt Meedio rik på tilleggsmoduler/plugins som har varierende nytte for den enkelte bruker. Med MC er det vel fortsatt begrensete muligheter til det samme?

Stingray

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker meedio, er det mulig å starte zooplayer med dette programmet. hvis det går, så lurer jeg på hvordan man gjør det.

Heddaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Når man bruker meedio, er det mulig å starte zooplayer med dette programmet. hvis det går, så lurer jeg på hvordan man gjør det.

Heddaen
    Nøyaktig hvordan du gjør det kan jeg ikke beskrive i detalj her, sitter ikke med programmet foran meg... Men at det går - JA! Hvordan finner du lett ut på deres hjemmeside/forum. Meedio kan starte hvilket som helst program. Noen starter den som en modul av meedio, mens andre kan den starte som et eksternt program fra menyene. Fleksibiliteten til Meedio er svært god når man tar seg tid til å studere plugins fra både produsent og ivrige brukere.

Stingray

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •