HTPC Mac eller asrock?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet med installasjonen for Asrock Visionx med Windows XP(blir win7) Fikk stopp melding og bluescreen. Byttet HD fra AHCI til IDE, da gikk det.. Noen som kan forklare forskjellen?

edit: XP har ikke den nødvendige driveren nativ. Må forhånds installeres via USB/disk.. Hadde jeg visst det hadde jeg gått rett på Win 7. Men sånn er det når man får noe gratis

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Slet med installasjonen for Asrock Visionx med Windows XP(blir win7) Fikk stopp melding og bluescreen. Byttet HD fra AHCI til IDE, da gikk det.. Noen som kan forklare forskjellen?

edit: XP har ikke den nødvendige driveren nativ. Må forhånds installeres via USB/disk.. Hadde jeg visst det hadde jeg gått rett på Win 7. Men sånn er det når man får noe gratis
    Du mister jo veldig mye vis du går for xp da?
    Du får ikke full 64bit suport og vis du ikke får AHCI så får du heller ikke like bra fart på HDD.
    At folk frivillig velger XP enda kan jeg ikke fatte hehe

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Du mister jo veldig mye vis du går for xp da?
    Du får ikke full 64bit suport og vis du ikke får AHCI så får du heller ikke like bra fart på HDD.
    At folk frivillig velger XP enda kan jeg ikke fatte hehe
    Er helt enig med deg. Det var det jeg hadde. Win 7 er på vei Var litt for ivrig noe jeg kan angre på nå Ble litt mye tull.. Partiosjonerte hardisken i to men den finner kun en! Noen ideer?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg. Det var det jeg hadde. Win 7 er på vei Var litt for ivrig noe jeg kan angre på nå Ble litt mye tull.. Partiosjonerte hardisken i to men den finner kun en! Noen ideer?
    Ville ikke brukt noe spesielt med tid på det så lenge du skal bytte til win7?
    Men den ligger sikkert under manage eller hva det heter. Har ikke win xp lenger så husker ikke hvor ting ligger. Er vertfall høyreklikk på min datamaskin på win7 og disk manangment

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan klart anbefale Mac Mini!

Har Mac Mini med i7 2,7 GHz, 8GB RAM, 750 GB HDD og AMD Radeon 6630M.

Den går brillefint, og har gjort det det året jeg har hatt den. Ingen feil.

Mac OSX er en drøm å surfe, redigere, høre på musikk og se på film på. Dritbra når du blir kjent med det. (Noe som går ganske fort)

Den eneste gangen jeg har hatt bruk for 8GB RAM var når jeg kjørte en gaming-server med 8 personer på, da hadde jeg kun 500MB igjen, men utenom det er 4GB nok i massevis. Den går veldig stille.

Kjører også Windows 7 på den i bootcamp (til gaming), og har ikke hatt noen problemer med dette. Om det kommer opp et lite problem, er det bare å søke det opp. Det er masse svar på alle Mac/windows problemer på nettet.

Har ikke prøvd den som dedikert HTPC, men er helt sikker på at den vil være bra til det.
    I tillegg til alt, er den jo dritfin å se på!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt Asrock Visionx.. Litt pes med all installeringa av OS og drivere. Men veldig greit med Blu Ray og optisk pluss pluss...

Nå er det bare og sette seg inn i foobar og asio4all

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Kan klart anbefale Mac Mini!

Har Mac Mini med i7 2,7 GHz, 8GB RAM, 750 GB HDD og AMD Radeon 6630M.

Den går brillefint, og har gjort det det året jeg har hatt den. Ingen feil.

Mac OSX er en drøm å surfe, redigere, høre på musikk og se på film på. Dritbra når du blir kjent med det. (Noe som går ganske fort)

Den eneste gangen jeg har hatt bruk for 8GB RAM var når jeg kjørte en gaming-server med 8 personer på, da hadde jeg kun 500MB igjen, men utenom det er 4GB nok i massevis. Den går veldig stille.

Kjører også Windows 7 på den i bootcamp (til gaming), og har ikke hatt noen problemer med dette. Om det kommer opp et lite problem, er det bare å søke det opp. Det er masse svar på alle Mac/windows problemer på nettet.

Har ikke prøvd den som dedikert HTPC, men er helt sikker på at den vil være bra til det.
    I tillegg til alt, er den jo dritfin å se på!
    Syns faktisk lyden er bedre fra min macbook pro til dac via usb enn hva jeg fikk på på gammle laptopen min.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns faktisk lyden er bedre fra min macbook pro til dac via usb enn hva jeg fikk på på gammle laptopen min.
    Helt enig. Lydkort i "standard" Mac'er er generelt bedre enn "standard" pc'er, har testa flere forskjellige Mac'er mot flere forskjellige PC'er, og Mac har alltid vunnet med mindre PC'en har et ekstra godt lydkort som er kjøpt ekstra.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Lydkort i "standard" Mac'er er generelt bedre enn "standard" pc'er, har testa flere forskjellige Mac'er mot flere forskjellige PC'er, og Mac har alltid vunnet med mindre PC'en har et ekstra godt lydkort som er kjøpt ekstra.
    Men lydkort skal vel ikke ha noe med USB å gjøre uansett siden det blir eksternt i dacen?

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lydkort skal vel ikke ha noe med USB å gjøre uansett siden det blir eksternt i dacen?
    Beklager, så ikke at du skrev at det var via DAC Det jeg skrev mente jeg via AUX. Hvorfor lyden blir bedre via DAC vet jeg ikke.. Mac er vel hvertfall bedre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, så ikke at du skrev at det var via DAC Det jeg skrev mente jeg via AUX. Hvorfor lyden blir bedre via DAC vet jeg ikke.. Mac er vel hvertfall bedre.
    Koble analogt fra Mac?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare en ting og si selv om jeg ikke har prøvd veldig mange avspillere. Kan anbefale Foobar på det varmeste!!! Svært enkelt og man er sikret god lyd når man kan gå utenom lydkortet til windows.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Ubuntu og syns det er den beste løsningen?
    ja

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker som nevnnt AMD radeon HD7850, når man bruker HDMI kontra optisk, går optisk via skjermkortet eller hovedkortet? Hvis så bør det være en forskjell!?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min ASRock VisionX i går, sammenlignet med Mac mini så støyer denne veldig og blir varm uten at den er i bruk..

En annen ting jeg irriterer meg over er at maskinen ikke klarer å ligge i dvale, når jeg trykker på dvaleknappen på fjernkontrollen så legger den sei dvale, men starter automatisk selv etter noen sekunder.

Stilte den inn til å slå seg av etter 2 timer før jeg gikk å la meg men når jeg sto opp i morges så var maskinen fortsatt på og hadde ikke lagt seg i dvale.

Blir så sinnsykt irritert over ting som ikke virker og har mest lyst til å kyle den tilbake til Multicom igjen:evil:

Gega

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den er helt tyst! Min slår seg heller ikke på etter gått i dvale. må vekkes via tastaturet. Enste jeg er misfornøyd med så langt er strømkontakten. Sitter altfor løst. PC skal jo stå i ro men allikevel derkunne de gjort en bedre jobb!
    Funker som en drøm

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •