Optimal avspilling av video i Silverlight

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optimal avspilling av video i Silverlight

Siden flere og flere tjenester bruker Smooth Streaming med PlayReady og Silverlight-avspillere, skulle jeg gjerne klart å få til en bedre flyt i bildet enn tilfelle er i dag.

Jeg har en Mac Mini (forrige verjon med Intel HD 3000) koblet opp mot TV gjennom en receiver, og Silverlight er konfigurert med hardware akselrasjon aktivert. Refresh rate på skjermen er satt til enten 60Hz eller 50Hz avhengig av om det er 25fps eller 24/30fps kilde, men allikvel er det en konstant "lugging" i bildet. Det er ikke snakk om mye, men nok til at det er irriterende. Spesielt fotball på TV2 Sumo er kjipt, mens panoreringer på filmer i Netflix er også dårlig.

Jeg har testet "alle" browsere, og får best resultat med Safari. Har også testet på Windows 7 med i5/og Nvidia 3100M med stort sett samme resultat.

All avspilling av andre formater (Flash streaming, HLS, MP4/MKV osv) er helt problemfritt og behagelig å se på.

Det jeg lurer på er om dette er et problem for flere, eller er det bare jeg som gjør noe galt? Har googlet litt og finner ikke noe særlig med treff på det, så det tyder på at det ikke er noe "stort" problem. Noen som har noen tips for å forbedre avspillingen - enten på OSX eller Windows?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt sikker på at refreshrate matcher materiellet som avspilles? Du vil oppleve konstant rykking hvis du f.eks. ser på fotball i 25fps og refreshrate på TV er 60Hz. Det samme hvis du forsøker å se på 24fps med både 50Hz og 60Hz. Har du sjekket CPU/GPU-belastning når du spiller av?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er sikker på at jeg har riktig refresh rate. Ikke alltid like lett å vite hvilken framerate innholdet har, men feks på TV2 Sumo står det i hvertfall at det er 25fps på avspilleren og jeg kjører 50Hz på skjermen. Luggingen jeg snakker om minner dog en del om resultat av å kjøre PAL innhold på 60Hz.

CPU ligger vanligvis rundt 20% når jeg ser premier league på Sumo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •