Apple produkter... HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apple produkter... HJELP!!

Vårt hjem blir snart stappet fullt av Apple produkter da kona er helt på snørra etter dem. Men vi sliter litt med det trådløse nettet til Mac minien å iMacen. Har idag et standard modem fra Telenor. Men ville det hjelpt å bygge ut dette med en Apple AirPort express? Kan denne brukes sammen med Telenor sitt modem?

Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To alternativer:
    1 - Apple Airport Extreme hvis du ønsker kun en trådløs router til huset.
    2 - Apple Time Capsule hvis du ønsker det samme som over samt automatisk backup av Mac Mini og iMac.

Anbefales 8)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair
    To alternativer:
    1 - Apple Airport Extreme hvis du ønsker kun en trådløs router til huset.
    2 - Apple Time Capsule hvis du ønsker det samme som over samt automatisk backup av Mac Mini og iMac.

Anbefales 8)

Så Telenor modem/router går ikke å kjøre sammen? For jeg må da kabel mulighet ned til gamerpc'n min

Men er bare til tider ustabilt trådløst til ipader, iphoner, Mac mini å iMac :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Så Telenor modem/router går ikke å kjøre sammen? For jeg må da kabel mulighet ned til gamerpc'n min

Men er bare til tider ustabilt trådløst til ipader, iphoner, Mac mini å iMac :P
    Måtte legge opp Apple ruter her også, da telenor ruteren ikke er veldig sammarbeidsvillig med apple produkter.

Kjøp en time capsule med en gang. Da har mann sammtidig et sted,hvor mann kan kjøre Time machine og ha automatisk sikkerhets kopiering. Og alle padder/iphoner etc kan lagre trådløst inn på denne.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Måtte legge opp Apple ruter her også, da telenor ruteren ikke er veldig sammarbeidsvillig med apple produkter.

Kjøp en time capsule med en gang. Da har mann sammtidig et sted,hvor mann kan kjøre Time machine og ha automatisk sikkerhets kopiering. Og alle padder/iphoner etc kan lagre trådløst inn på denne.

Kan jeg fremdeles ha kabel til gamerpc'n ?

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem.
    Det er innebygget switch på Time Capsule....

Men... Vær oppmerksom på at mange har klaget på at disken/diskkontrolleren i Time Capsule er dårlig og tar kvelden relativt kjapt...

Jeg hev ut min Time Capsule etter å ha byttet den 2 ganger grunnet defekt kontroller.

Nå kjører jeg Asus Dark Knight og er STRÅLENDE fornøyd... :-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er antakelig modemet til Telenor som er hovedsynderen din. Dette er trolig en basisutgave som da betyr begrenset antall tilkoblingskanaler (antall dingser som kan kobles opp mot samtidig)

Jeg hadde Canal Digital før, koblet til en std. trådløs router og dette oppsettet hadde vi konstant problemer med. Spesielt hvis det var mange enheter som stod koblet opp mot. Da droppet andre enheter ut :evil:

Etter at vi gikk over til Altibox/Apple Airport Extreme så har disse problemene vært en saga blott. 50kanaler (50 enheter mulig) samt suveren rekkevidde i hele huset 8) Absolutt enkel å sette opp, både hovednettet og gjestenett

TimeCapsule (TC) er lik Airport Extreme (AE), men med egen harddisk og backupfunksjon av PC/Mac.
    Jeg har siden 2009 hatt TC, denne tok kvelden etter ca 2 år og har siden ligget brakk. Får ny TC på reklamasjon nå via Eplehuset/Tr.heim da den var innenfor 5år reklamasjonsfrist.

Har nå som nevnt Altibox, koblet i en AE som daglig er koblet opp mot 2x iPhone/2x iPad/2x ATV3/1x Airport Express/Macbook og iMac => Null problemer, bank i bordet
    Airport Express er også satt opp slik at den fungerer som en forlenger av den trådløse sonen

Asus Dark Knight kjenner jeg ikke til men den er helt sikkert super :-D
    Tilsvarende Appledings blir da Apple Airport Extreme :-D

Du kan også koble til en ekstern HD til AE og få tilgang til innholdet over det lukkede nettverket (ikke via gjestenett) - perfekt for mediadeling familien seg i mellom :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •