Byggetråd HTPC - Fra valg av komponenter til ferdigstillelse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Dette lignet da svært mye på et oppsett jeg selv vil sette sammen. To spørsmål:

1. Er du fornøyd med hovedkortet? Vurderer det samme selv, men har lest at enkelte deler av det ikke har fått ordentlig kjøling og at dette har skadet kortet pga overoppheting.

2. Hvilken IR-mottaker bruker du, og hvordan programmerte du kontrollen? Trenger ikke noe utdypende svar altså, men lurer på om det er mye arbeid med det.
    1. Foreløpig er jeg bare storfornøyd i alle fall, temp ligger på ca 40 grader selv om pcen står i en forholdsvis lukket tvbenk
    Var selv litt skeptisk etter alle trådene jeg så, men så er det jo kun de med problemer som klager rundt på forum, sjelden de som er fornøyd som skriker høyest.

2. Har rett og slett kjøpt en slik: Driver-free Universal USB IR Media Remote Controller for PC (2*AAA) - Free Shipping - DealExtreme
    La da inn Media-pc som en device på Harmony'en og lærte den manuelt de kommandoene fra fjernkontrollen jeg trengte Så idag bruker jeg kun den ir-senderen som er koblet til med usb og Harmony'en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott og høre at du er fornøyd så langt! Etter mye frem og tilbake så vurderer jeg nå en Next Unit of Computing (NUC). En fullverdig pc med en dugelig i3 prossesor og HD4000 grafikk i en svært liten innpakning. Men halve moroa er jo å bygge pcen selv, så jeg er fortsatt litt usikker om jeg skal satse på den.

Den IR-dongelen kan bli aktuell til Nuc-en, siden jeg ikke kan ha en intergert IR-mottaker i den. Takk for tipset!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Flott og høre at du er fornøyd så langt! Etter mye frem og tilbake så vurderer jeg nå en Next Unit of Computing (NUC). En fullverdig pc med en dugelig i3 prossesor og HD4000 grafikk i en svært liten innpakning. Men halve moroa er jo å bygge pcen selv, så jeg er fortsatt litt usikker om jeg skal satse på den.

Den IR-dongelen kan bli aktuell til Nuc-en, siden jeg ikke kan ha en intergert IR-mottaker i den. Takk for tipset!
    Nice den pcen du linket til da!
    Er den til salgs i norske nettbutikker?

Edit: Fant ut at blant annet komplett.no selger disse - absolutt interessante!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2