Ny software for henting av EPG for norske kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny software for henting av EPG for norske kanaler

Jeg har skrevet et program som henter EPG for norske kanaler. Det er mulig å velge om man vil bruke sol.no, eller se.no (dagbladet sin tvguide).

På grunn av at programmet er skreddersydd mot disse websidene, får jeg aldri feil på epgen, noe som er svært hyggelig. Forskjellen på de to websidene er stort sett hastigheten, og at se.no har flere kanaler.

Programmet kjører i bakgrunnen (tray) og kan settes opp til å kjøre automatisk til ønskede klokkeslett og dager. Det er veldig brukervennlig.

Programmet er standalone, og har ingenting med f.eks. MediaPortal å gjøre. Men, det kan lagre EPG som TvGuide.xml, eller direkte i MediaPortal's database. Jeg foretrekker sistnevnte, fordi den vedlikeholder databasen og har større kontroll over programmene. Jo mindre plugins man trenger jo bedre! Dette programmet gjør alt.

Jeg tenkte å gjøre programmet tilgjengelig for dere. I den anledning skulle jeg gjerne hatt komplette kanallister fra canal digital parabol og get (kanskje andre leverandører og?). Listen må inneholde kanalene som er tilgjengelige, slik de sendes over nettet. F.eks. har jeg canal digital kabel, og discovery world sendes som "discov world".
    Programmet gir mulighet til å mappe kanaler mot de i mediaportal manuelt, men med slike lister så kan denne mappingen gjøres helt automatisk, ved å velge hvilken leverandør man bruker. Alle liker vel automatikk!

Har noen mulighet til å bidra med slike kanallister? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes interessant ut, har Canal Digital kabel selv så mine kanallister er vel ikke så spennende.
    Kan du sette opp hvor mange dager programmet skal hente EPG for?
    Henter EPG i dag fra DVB strømmen i Mediaportal men den går jo ikke så langt fram i tid, hadde vært fint med 2-3 uker fram i tid.
    Bruker du Mediaportal du også?
    Kom en ny versjon i dag:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan velge hvor mange dager du vil hente (1-7). Se.no og sol.no gir samme dag + 7 dager.
    Er mediaportal bruker! Har hentet EPG i dvb strømmen tidligere, men ble lei av at det plutselig kan mangle en kanal, og plutselig er det bare epg for noen timer osv. Så skiftet CD frekvenser og da ble det styr for å finne ut av det. Byttet til webEPG, men det fungerer ikke alltid like bra det heller, er et styr å sette opp (matcher kanaler som en hund) og mangler mange av mine kanaler i listen.
    Jeg vil at alt skal funke, være enkelt, å funke hele tiden! Derfor skrev jeg et eget program som gjør alt selv, og har absolutt alle kanaler 8)
    EPG for 2-3 uker framover hadde vært skikkelig snafs, men det tror jeg ikke er mulig via norske websider iallefall. VG sin tvguide har også samme dag + 7 dager, så det kan virke som at det er ca der det ligger.

Har ventet lenge på 1.3 beta! Har ikke giddet å prøve alpha versjonen. Det skal prøves i helgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også brukt WebEPG tidligere men som du sier så er det mye pes å holde det gående, Canal Digital sender full EPG på Silver nå og det har vært brukbart stabilt lenge nå. Jeg tester gjerne programmet ditt hvis det er ønskelig.
    Versjon 1.3 beta ser meget bra ut, oppgraderte fra Alpha tidligere i dag.

Jeg må si jeg er imponert over hva Mediaportal har blitt til de siste åra, har brukt det helt siden den første versjonen for mange år siden, har prøvd flere alternativer men havner bestandig tilbake på MP.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan egentlig bare bekrefte alt du sier... Mediaportal og en logitech one er også meget samboervennlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hadde det vært mulig å teste det programmet dit? Sliter med EPG fra DVB strømmen her igjen nå og orker egentlig ikke å kjøre WebEPG igjen.
    Det virker som om Canal Digital har gjort noen forandringer igjen.

Så hvis det hadde vært mulig å prøve det programmet ditt, så hadde jeg vært takknemlig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst! Gidder du sende en kanalliste først (av de kanalene du bruker) så jeg kan se dobbelsjekke at ikke noe blir "fucked up" ved kjøring

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Illusive
    Javisst! Gidder du sende en kanalliste først (av de kanalene du bruker) så jeg kan se dobbelsjekke at ikke noe blir "fucked up" ved kjøring
    Sender deg en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en PM med foresørsel om email adresse, fant ikke noe mulighet til å legge ved filer i meldingen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanalliste er sendt til deg på mail

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er programmet installert og kjørt for første gang og det fungerte helt perfekt, klinte til med å hente EPG for 6 dager og belaget meg på en lang ventetid men programmet jobber jo lynraskt!!!

Et par kommentarer:

Nrk 1 SD mangler info, der kan du jo kjøre samme grabber som HD kanalen.
    Også mangler det info for følgende kanaler:

Disney Junior
    Cmore Kids

Utenom det så ser jo dette helt perfekt ut, enkelt å bruke og som sagt, lynraskt.

Takk for programmet

Da er det jo bare å oppfordre andre til å komme med kanallister slik at programmet kan brukes av flere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det funker!

Nrk1 SD går under navnet Nrk1 nordnytt, og din kanalliste er helt lik min. cmore kids og disney junior skal også fungere (slik jeg ser det fra kanallisten du sendte meg).

Har ingen god forklaring, prøv å skru av mediaportal før du kjører en kort grab, for å se om det kanskje henger igjen noe snafs fra dvb epg. Du husket å skru den av?

Prøv å kjør grab for 1 dag (hver dag) i noen dager å se om kanalene får info. Hvis ikke er det rett og slett kanalene som ikke gjenkjennes. Isåfall kan jeg godt ordne "mulighet" for manuell overstyring på de kanalene man måtte ønske. Kan tenke meg at man kan velge hvilken leverandør man har så fyller den ut listen selv, i tillegg til at man kan gå over å dobbelsjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hvis programmet skal hente epg automatisk til de tidene du velger, må det kjøre i bakgrunnen hele tiden. Kan ordne slik at den ligger i tray, hvis du ikke liker at den er på oppgavelinjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å gjøre som du sier og se om det forandrer seg.
    Sender NRK 1 Nordnytt det samme som hovedkanalen?

For meg så spiller det liten rolle om programmet ligger i tray eller på oppgavelinja, har Mediaportal gående på toppen hele tiden.

Manuell overstyring og litt mer kontroll hadde egentlig vært fint, sikkert ikke alle som trenger det men for selvfiklere er det bestandig greit å kunne gjøre tilpasninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første en blir blind på er øynene, epg var oppdatert for de kanalene jeg nevnte tidligere.
    Det var bare ikke noe info tilgjengelig til de kanalene på det tidspunktet. Nå er alle kanalene fulle med info 6 dager fram i tid. Helt glimrende.
    Når det gjelder Nrk 1 så kan jeg bytte ut den med Nordnytt mener du?

Har du testet MP 1.3beta? Her hos meg så fungerer det helt glimrende, liker det nye utseendet utenom kanskje litt glorete farger. Kommer vel diverse skin etterhvert regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GODT!

Jeg tror det. Jeg bruker den. (Men ser bare på Nrk1 HD....)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk Epg Grabber. Oppdatert 27.01 10:41

Husk å avinstallere gammel versjon før du installere den nye.
    Og som alltid, send meg PM med eventuelle feil som skulle dukke opp.

Changelog er lang lang lang...! Men kan kort nevne høydepunktene:
    - Muligheten til å vedlikeholde databasen (Kun laste ned Epg som mangler - må kjøres hver dag)
    - Programmet tenker nå veldig annerledes. Dobbel og trippelsjekker at den får lastet ned det den er ute etter, og at ingen programmer blir stående tomme
    - Tar seg omhyggelig av http-feil, venter litt og prøver igjen (dette var et problem)
    - Manuell kanal mapping som er svært raskt og enkelt og gjennomføre :twisted:
    - Mulighet til kun å slette gamle programmer, istedefor å slette hele tabellen for så å begynne å laste inn på nytt
    - Eget oppsettvindu med fine valgmuligheter, bl.a. start automatisk med windows, og start minimert til tray
    - Grab starter ikke hvis det ikke er nødvendig (sjekker om noe mangler i databasen)
    - Fikset en alvorlig feil med canaldigital grabberen, som gjør at den henter feil dato hvis grab kjøres automatisk på natten

Enjoy!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt:-D Skal prøves i helgen, har du kommet noe videre med CAM opplegget vi snakket om tidligere?

Nye versjonen er installert og dette ser meget bra ut, mye enklere enn andre EPG grabbere jeg har prøvd.
    Takk skal du ha

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må oppdatere til nyeste, som ligger i forrige post ^^
    Grabberen stoppet før en autograb, og hang seg der. Manglet en parantes i koden... :evil: Nå skal det være supert.

Har planer om å legge til oppdatering via internett, da er det slik at programmet sier ifra hver gang det er en oppdatering tilgjengelig, og spør om den skal installere denne (alt skjer automatisk såklart). Det kan være greit med denne type programmer, særlig siden det plutselig kan komme endringer på websider. Da er det fort gjort å få beskjed om at det foreligger en ny versjon av appen!

CAM fungerer som bare det Og med en cam iorden, fungerte plutselig Mediaportal som den skal også. Har vært plaget med småtjafs og motvilje fra den som nå er forduftet.
    Ja forresten. Canal digital sine cam'er kan man egentlig hive på dynga, iallefall ikke bruke dem med Mediaportal! Oppskrift på at man skal bli misfornøyd.

Så! Liker du 8 dagers grab?

Oppdatert 27.01 10.42 - Mer bugfiks på Se.no grabberen! Klokkeslett og beskrivelse ble feil på filmer som har fått terningkast hos dagbladet. Her snakker vi om å oppdage rare bugs fortløpende

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •