Ny software for henting av EPG for norske kanaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå kjørt programmet siden du la det ut her og det fungerer perfekt her hos meg, ville bare gi deg en tilbakemelding.

Når du sier at CAM fungerer, er det sånn at du har fått Softcam til å fungere mot DD tunerne?
    Vurderer å kjøpe tilsvarende tunere selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra. Har selv opplevd noen bugs, de var relatert til at jeg kjører autograb på natten. Har fikset det, men ikke lagt ut ny oppdatering. Skulle du oppleve noe selv kan jeg legge ut!

Jeg fikk ikke softcam til å lese programkortet mitt. Vet ikke hva jeg gjorde feil, det kan være at kortleseren jeg prøvde med ikke fungerer til dette.
    Jeg kjøpte en ny cam fra digitaldevices. Dekoder 4 kanaler samtidig uten å hikke, samt oppdaterer seg selv. Mediaportal ble mye raskere og. Alt i alt en svært hyggelig opplevelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart at ikke du fikk kommunisert med kortleseren, med de innstillingene som fulgte med det jeg sendte til deg så skulle det funket, er det standard leseren fra Norsk Tipping du bruker?

Bruker du kun et programkort mot DD tunerne eller må du ha flere?
    Vurderer sterkt å bytte til et litt større kabinett og kjøpe 4 tunere fra DD men ikke før jeg vet at det vil fungere enten med en CAM og et program kort eller med softcam.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvorfor det ikke vil kommunisere med kortleseren. Kanskje fordi jeg prøvde via USB3. Kan godt hende den ikke fungerer heller, bruker den ikke til å tippe med så for lat jeg vet er den død..

Bruker kun ett programkort. I en Mascom Alphacrypt cam. Denne dekoder 4 kanaler samtidig. Camen står i en CI modul fra digital devices, CI modulen støtter og dekoding av 4 kanaler samtidig. CI modulen kobles til et tunerkort. Dette tunerkortet kobles videre til neste tunerkort. (1x CI + 2 tunere + 2 tunere).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har testet ut EPG grabberen og syntes den er genial.
    Jeg bruker MP og sliter med samme problem med at det stadig er endringer, spesielt siden jeg kjører både dvb-c og dvb-s.

Har et problem på grabberen, på enkelte kanaler henter den ned overlappende epg slik at det står flere programmer på samme tidspunkt. Gjelder bare noen kanaler blant annet MAX.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, problemet du nevner oppsto når vi gikk over fra vintertid til sommertid. Jeg skrev programmet i vinter, og tenkte ikke på at det er nødvendig og kompansere for årstider når klokkeslettet fra noen av sidene blir levert i unix epoch format.
    Jeg har ikke fikset dette ennå hos meg selv heller, har ikke hatt tid. Men etterhvert skal jeg se på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt tid til overs i helgen og har fikset problemet med tidssone, sommer- og vintertid for alle grabbere programmet bruker. Nå finner den ut av det året rundt!
    Enjoy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ny versjon, dette ble bra:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Illusive
    Hadde litt tid til overs i helgen og har fikset problemet med tidssone, sommer- og vintertid for alle grabbere programmet bruker. Nå finner den ut av det året rundt!
    Da vil du bli skuffet i oktober

Jeg har ikke sjekket hvilke kilder du bruker, men min erfaring er at i overgangen mellom sommer- og vintertid (og omvendt) er det veldig tilfeldig hva de forskjellige kildene gjør. Hvis du gjør en korrekt håndtering av tidspunktene, er det nesten garantert at det blir feil på 80% av kildene.

Heldigvis er det bare to dager i året, og stort sett bare fra 02.00 til sånn ca. 08.00 at dette problemet oppstår, så så veldig stor krise er det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se, håper det går bra. Hvis ikke skal jeg se på koden en gang til

Det virker som du har peiling på dette, så slik har jeg løst det:
    Ikke alle grabberne bruker UTC tid, men serverne de ligger på gjør det. Så konverteringen tar hele tiden utgangspunkt i en konstant (utc altså) og resultatet vil alltid bli riktig, og basert på tidssonen til datamaskinen programmet kjører på.

Men vi får se hva som skjer i oktober da 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Illusive
    Bruker kun ett programkort. I en Mascom Alphacrypt cam. Denne dekoder 4 kanaler samtidig. Camen står i en CI modul fra digital devices, CI modulen støtter og dekoding av 4 kanaler samtidig. CI modulen kobles til et tunerkort. Dette tunerkortet kobles videre til neste tunerkort. (1x CI + 2 tunere + 2 tunere).
    Da var DD tunerne på plass og de fungerer perfekt sammen med Softcam.
    Kombinert med den nyeste versjonen av Mediaportal og EPG grabberen din så begynner dette her å bli riktig så bra

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne opprativ fortsatt, og har den EPG for MAX, TVN, FEM og VOX i tillegg til alle andre kanaler?

Om det er oppe å går så hadde jeg satt pris på å få vite hvordan jeg får epg over i MediaPortal, hvor lagres filen som grabbes? Er det mulig å få lagt til kanaler som mangler eventuelt?
    Sist endret av svortevik; 05-15-2014 kl 15:11

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik Vis post
    Er denne opprativ fortsatt, og har den EPG for MAX, TVN, FEM og VOX i tillegg til alle andre kanaler?

Om det er oppe å går så hadde jeg satt pris på å få vite hvordan jeg får epg over i MediaPortal, hvor lagres filen som grabbes? Er det mulig å få lagt til kanaler som mangler eventuelt?
    Jeg bruker denne hele tiden og den fungerer bedre enn alt annet jeg har prøvd på. Når du starter programmet så henter det automatisk alle kanalene du har tunet inn i MP. Slå av alle epg innstillinger i MP, sett opp programmet til å hente epg til ønsket tid, så gjør programmet resten automatisk. Den eneste kanalen jeg ikke får den til å hente er nye TV6. Utenom det så fungerer det perfekt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ett par kanaler jeg savnet, samt jeg skulle ønske den var mer effektiv med å matche navnene på kanalene.

TV6 ser ut som heter "sekseren" i det programmet, så den fikk jeg lagt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert

Hei,

Kjempefint program virket, på første forsøk. Mye enklere å forstå, og enklere å bruke en WebEPG som ligger i MediaPortal. Har som mange andre brukt masse tid på mappe opp kanaler i MP WebEPG, og som rett som det er slutter å virke. Dette programmet matchet 2/3 av kanalene automatisk. Resten gikk veldig greit å mappe manuelt. En liten endring i programmet ville ha hjulpet enda mer. Slik det er nå, "må" man mappe opp f.eks NRK Super/ NRK 3 mange ganger da jeg ikke vet hvilken av de jeg faktisk bruker. Dette tror jeg enkelt kunne gjøres med å filtrer vekk kanaler man har lagt i egne grupper i MP og/eller vise gruppenavnene som en kanal er lagt inn i (slik det er gjort internt i MP). Dette ville også gjøre grabbingen raskere dersom men fjerner mapping på kanaler man ikke ser på.

Takk for et supert og etterlengte verktøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt dette programmet ganske lenge, men får nå en feilmelding når jeg skal grabbe ny epg.
    Usikker på hva som har endret seg.
    Feilmelding ligger under. Noen andre som får dette eller virker det helt fint?

See the end of this message for details on invoking
    just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
    System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
    at NorskEPG.frmHoved.performGrab()
    at NorskEPG.frmHoved.btnGrab_Click(Object sender, EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventAr gs mevent)
    at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
    at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.O nMessage(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.W ndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
    mscorlib
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.0.30319.34014 built by: FX45W81RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
    ----------------------------------------
    Norsk Epg Grabber
    Assembly Version: 0.2.0.0
    Win32 Version: 0.2.0.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Norsk%20Epg%20Grabber/Norsk%20Epg%20Grabber.exe
    Microsoft.VisualBasic
    Assembly Version: 10.0.0.0
    Win32 Version: 12.0.20806.33440 built by: FX45W81RTMREL
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
    System
    Win32 Version: 4.0.30319.34003 built by: FX45W81RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
    System.Core
    Win32 Version: 4.0.30319.33440 built by: FX45W81RTMREL
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
    System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
    System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
    System.Runtime.Remoting
    Win32 Version: 4.0.30319.34107 built by: FX45W81RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
    System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
    System.Xml
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
    MySql.Data
    Assembly Version: 6.6.4.0
    Win32 Version: 6.6.4.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Norsk%20Epg%20Grabber/MySql.Data.DLL
    System.Data
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.Data/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
    System.Transactions
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.Transactions/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Transactions.dll
    System.Numerics
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Numerics/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Numerics.dll
    Accessibility
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
    System.EnterpriseServices
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.EnterpriseServices/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.EnterpriseServices.dll

************** JIT Debugging **************
    To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
    application or computer (machine.config) must have the
    jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
    The application must also be compiled with debugging
    enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
    </configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
    will be sent to the JIT debugger registered on the computer
    rather than be handled by this dialog box.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •