2 skjermer med forskjellig oppløsning ?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 skjermer med forskjellig oppløsning ?!

Jeg har nettopp anskaffet en Lilliput 7" touchscreen, for bruk sammen med en projektor med 1280x720. Jeg tenkte å kjøre 800x600 på Lilliput-skjermen, men har ikke fått grafikkortet mitt til å vise bilde på begge samtidig, med unntak av når jeg velger "extend my windows desktop onto this monitor". Jeg ønsker at begge skjermene skal vise akkurat det samme, men da med forskjellige oppløsninger.

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å sette dette opp ? Jeg har lest på forumet at man kan velge "dual", "independent" etc., men disse valgene finner jeg ikke ? Jeg har et ATI Radeon 9200LE kort på min HTPC.

Takker for alle svar !

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet, men ettersom jeg har forstått så kan man ikke ha forskjellig oppløsning så lenge man kloner skjermen (i hvertfall ikke med Ati Radeon kort).
    Men hvis du velger at du har 2 (forskjellige) skjermer så kan du styre oppløsningen etter eget ønske, men da kan du ikke se det samme på begge skjermene....
    Jeg prøvde dette i en periode, men da må du "dra" alt du vil se på f.eks projektoren over fra pc til projektoren noe jeg synes var lite praktisk.

Håper du ble noe klokere av dette.
    (Skrev kanskje litt rotete.....) :?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar !

Hvilke gr.kort man man klone med ?
    Lurer forresten på om det å velge at man har to skjermer kan være en utvei (ihvertfall foreløpig), ettersom jeg kommer til å bruke den lille mest (for avspilling av musikk etc.) og så ha begge på - og dra film-vindu over til projektoren de gangene jeg ønsker å se film...

Harald

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På både ATI eller Nvidia (GeForce)-kort får du samme oppløsning på begge når du kloner skjermbildet. Det ligger litt i ordet.

ATI har et program som heter Hydravision som utvider flerskjermfunksjonaliteten. Mer info her: http://www.ati.com/products/hydravision/features.html . Jeg tror Nvidia også har tilsvarende funksjonalitet for sine GeForce-kort.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan ikke ha forskjellig oppløsning ved kloning! hvis du skal ha eksakt samme bilde (så vidt jeg vet). men jeg vet det skal gå ann å få det til! er det ikke en theather mode du kan velge et sted? da blir all film vist i fullscreen på den ene skjermen. eller kanskje du kan velge ekstended desktop da får du forskjellig oppløsning og da be zoomplayer om å spille på skjerm 2?

sorry for litt rørete svar men har ikke et dual oppsett å teste på, eller har det men det er på et nvidia Quadro FX3000 kort så det blir liksom ikke helt det samme..

hvor kjøpte du skjermen din?

Newcomer tur! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nivida kort har en funksjon som heter "play on my TV" der blir filmen vist i fullscreen på tven mens du kan ha et helt annet bilde på pc skjermen.
    Men det funker ikke veldig bra, filmen kan ofte stoppe, eller hakke.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    du kan ikke ha forskjellig oppløsning ved kloning! hvis du skal ha eksakt samme bilde (så vidt jeg vet). men jeg vet det skal gå ann å få det til! er det ikke en theather mode du kan velge et sted? da blir all film vist i fullscreen på den ene skjermen. eller kanskje du kan velge ekstended desktop da får du forskjellig oppløsning og da be zoomplayer om å spille på skjerm 2?

hvor kjøpte du skjermen din?
    Løsningen ble å beholde "extend desktop", dra startmenyen over til Lilliput-skjermen, og så spille av filmer på proj. Skal se om jeg får mitt filmavsp.prog. til å åpne på proj. Takk for svar !

Jeg kjøpte den på carputer.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •