Apple TV 1 1080p med XBMC og CrystalHD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apple TV 1 1080p med XBMC og CrystalHD

Noen flere her som bruker Apple TV 1 "jailbraket" med CrystalUbuntu operativsystem og XBMC, samt modifisert med Broadcom CrystalHD videokort? Kjører 1080p uten problemer. Er jo helt genialt. Har CrystalUbuntu på minnepenn, slik at jeg fortsatt har vanlig Apple TV operativsystem på harddisken. Synes det er veldig greit å leie filmer der så ville beholde den muligheten. Har USB hub slik at jeg har trådløst tastatur og mus, samt mulighet for flere USB enheter også.

Må være den beste HTPC'en man kan få for rundt en 500-lapp, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crystalbuntu Atv1

Hei.

Har nettop kjøpt meg en Apple TV1, og bestilt meg et Crystalbuntu kort på ebay.

Har også laget en minnepenn forå boote CrystalHD.

Har installert ubuntu på laptoppen, noe som er gresk for meg.
    Har knotet litt, og redigert noen filer på minnepennen, for å kunne boote riktig når harddisk er fjernet .

Kommer til å fjerne vifte og Harddisk når Crystalbuntu kortet blir installert.
    Blir da avhengig av wired nettverk, men blir kvitt litt viftestøy og varme.

Lurer litt på om jeg kan bruke Wifi-dongle i hub sammen med minnepennen...?

Kairo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en USB hub med fire ekstra uttak for å koble til trådløst tastatur og mus, eneste grunnen jeg kan se til at ikke en slik WiFi-USB-dongle ikke skal fungere er mangel på drivere for Linux. Personlig vil jeg uansett anbefale wired nettverk om du skal streame HD-filmer fra en NAS/Server, da det er store mengder data som skal overføres - husk at Apple TV har lite minne og cache blir fort fullt. Har litt å si hvor langt unna routeren du sitter også, personlig har jeg router i samme rom som Apple TV så kablet nettverk er ingen problem for meg. Prøvde en gang å streame en 1080p film fra NAS til min laptop i samme rom, det bare hakket, stoppet osv og var helt ubrukelig. (det går fint med filmer som ligger på PCen).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått over til å installere CrystalUbuntu på hardissken og jeg merker stor forskjell på hastigheten, kan navigere kjapt og så godt som smertefritt rundt i menyene nå - slik var det ikke da jeg hadde OS på minnepennen. Om du absolutt vil ha en helt lydløs ATV1 vil jeg anbefale deg å finne en billig SSD disk på eBay. Har sett 8GB disker til ca 15-20 dollar mener jeg å huske.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om dette går på gen 3 apple tv?
    En kompis av meg har lurt litt på å kjøpe en gen 3 for å bruke til hovedsaklig streaming fra ipad osv. Men samtidig er han litt interessert i å kunne få muligheten til å koble til en ekstern HDD til apple tvn og se filmer direkte fra den hvis det lar seg gjøre lettvint?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATV 3gen kan ikke jailbrakes. Det beste er å ha en ATV 3 til airplay, filmleie osv, og kjøpe en ATV 1gen til å kjøre CrystalUbunutu med XBMC. Da kan du koble til ekstern HD eller bare streame fra nettverket - den støtter alle tenkelige filtyper, subs osv.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men før eller siden må vel atv 3 bli jailbreaket? Alle andre eple ting blir jo det før eller siden.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke satt med inn i hvorfor den ikke har blitt jailbraket enda, men nå er det jo snart et år siden den kom ut på markedet - så jeg ville ikke satset på det...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. En kompis av meg som skal kjøpe gen 3. Men så lenge han legger til filmene han har på pcn sin i iTunes biblioteket vil han vel få streamet de allikevel?
    Eller må han konverterer det til noe som iTunes/Apple skjønner?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han må konvertere filmene til formater som Apple støtter. Apple støtter ingen av de vanlige formatene man får ved (ulovlig) nedlasting, som avi og mkv.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er vel handbrake ett godt alternativ. Jeg får lære han å konvertere filmer så lenge til det åpner seg noen muligheter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •