Software for måling av hastighet/belastning på nettverket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Software for måling av hastighet/belastning på nettverket?

Jeg bor i "utkant"-Norge og har derfor fortsatt treg internettlinje via gammel telefonkabel. I huset har det blitt en del nettverksdingser etterhvert og sliter fra tid til annen med hastigheten, både internt på nettverket og mot internett.

Ønsker meg derfor et program som kan fortelle hvilken IP adresse som bruker mest ressurser her i huset - er det mulig og finnes det?

Et tilleggspørsmål:
    En stasjonær pc i huset med Win7 og som har kablet tilkobling direkte til router, påstår at den ikke er tilkoblet noe nettverk eller internett. Den påstår også at "ingen tilkoblinger er tilgjengelig".
    MEN åpner jeg Min Datamaskin så HAR jeg tilgang til alle felles mapper på nettverket, og det er heller ingen problemer med internett :???:

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd Look@LAN?

Ikke det at det er fasiten, men...

OT:
    Dersom du som meg sliter med lang og dårlig kobberkabel fra telefonsentralen kan jeg tipse deg om DirectConnect som leverer blant annet bredbånd via sattelitt, jeg har 18/6Mbit fra dem. Ulempen er at det er grisedyrt, og at du har en kvote på maks 25 GB pr mnd. Jeg har fått dem til å justere opp mitt forbruk til 50 GB, men det koster... Og at du får lang latency-tid (ca 800ms), slik at onlinegaming ikke vil funke noe særlig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •