Rippe blu ray filmer inn på pc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rippe blu ray filmer inn på pc.

Hei.sitter her og ripper noen blu ray filmer inn på pcn sånn som Inception,rango osv,men når eg går inn på hdd min og merker av filmen får eg informasjon om filmen,som MPEG-TS Video File,spilletid,men en ting som er rart at Inception den viser frame width 720 og frame height 480,mens Rango viser frame width 1920 frame height 1080.hvor er det forskjell,er jo blu ray og inception skal vere 1080p akkurat som rango.noen som vet?bruker windows 7 og anyhd.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill gjetting: Du har en versjon av Inception der det følger med en DVD-utgave av filmen, og har kommet i skade for å rippe denne i stedet for Blu-rayen?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vill gjetting: Du har en versjon av Inception der det følger med en DVD-utgave av filmen, og har kommet i skade for å rippe denne i stedet for Blu-rayen?
    Hei.var det eg og trodde til og begynne med,men står blu ray på platen pluss eg rippet den igjen og sto akkurat det samme,merker mangen flere filmer eg har rippet inn står akkurat det samme.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket format har du rippet i? Har du rippet hele platen til en mappestruktur? I så fall inneholder mappen også alt ekstramaterialet, og noe av dette kan være i DVD-oppløsning. Hvis du er helt sikker på at du faktisk har rippet fra blu-ray platen, så vil jeg tro at informasjonen kommer fra en av de andre titlene på platen.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whatch out, finnes politier som liker lyd

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvilket format har du rippet i? Har du rippet hele platen til en mappestruktur? I så fall inneholder mappen også alt ekstramaterialet, og noe av dette kan være i DVD-oppløsning. Hvis du er helt sikker på at du faktisk har rippet fra blu-ray platen, så vil jeg tro at informasjonen kommer fra en av de andre titlene på platen.
    jepp rippet hele platen med alt ekstramaterialet.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags oppløsning får du når du spiller av de rippede filene da? det er vel det som er viktig å få riktig.

Vet ikke om jeg helt skjønte hvordan du gikk frem for å få frem informasjonen om fila.

De gangene jeg har testet ripping, har jeg rippet til en ISO file, og montert denne som en virtuell stasjon før den ble spillt av på PCen eller streamet iso fila på en media spiller.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hva slags oppløsning får du når du spiller av de rippede filene da? det er vel det som er viktig å få riktig.

Vet ikke om jeg helt skjønte hvordan du gikk frem for å få frem informasjonen om fila.

De gangene jeg har testet ripping, har jeg rippet til en ISO file, og montert denne som en virtuell stasjon før den ble spillt av på PCen eller streamet iso fila på en media spiller.
    får jo 1080p selv på dvd bare i 60hz,så kommer opp 1080p men stemmer vel sikkert at det er ekstramatrialet som er i dvd format derfor viser den vel det kansje.dette er filmer eg har kjøpt som eg ripper på pcn,synest det digg med XBMC.

eg bare tar og merker filmen inne på hdd m2ts er filene kommer ut som etter eg har rippet dem og da kommer det informasjon om filmen helt nede over baren eller hva det heiter der start ikonet er.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    whatch out, finnes politier som liker lyd

Hadde likt og lese vg overskrifta om politiet begynte og prioritere folk som tar lovlig backup av sine filmer når de allerede slipper ut vareteksfengsla voldsforbrytere pga mangel på celler.

:-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og legge inn kun filmen,samme står der og,står ikkje 1920x1080p,la inn DVE HD Basic ikkje full hd på den og hmm,er det noe med spilleren kansje,kjøpte denne på komplett.

Komplett.no - Plextor Blu-Ray Reader PX-B120U

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut som noe fysisk problem i min mening, hadde det verdt noe med den hadde du nok ikke klart og komme så langt som du har.

Høres jo mer ut som et codec/software problem.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av hvordan det ser ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •