Prøv ut FFDSHOW på HTPC! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se på første side av denne tråden...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn... etter mye fomling og roting ser det ihvertfall ut til å virke. Men den store åpenbaringen synes jeg er fraværende.

Litt skuffet...

:roll:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Sånn... etter mye fomling og roting ser det ihvertfall ut til å virke. Men den store åpenbaringen synes jeg er fraværende.

Litt skuffet...

:roll:
    Og jeg sier igjen; TT ruler når du ikke har CRT. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør TT som ikke zoomplayer gjør da?

Er det noen vits i å bytte når jeg endelig har fått ting til å fungere igjen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting. Men den hadde spart deg for en hel kveld med fomling.

Er det noen vits i å bytte når jeg endelig har fått ting til å fungere igjen?
    Så lenge du er fornøy Rinn, så er det vel ikke noen vits i å forandre på noe. Du er jo oppegående nok til å bedømme om et bilde er bra eller ikke, og med Action er du jo kongen på haugen i ettrørs klassen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men uten å ha noe å sammenligne med vet man jo ikke om man får utnyttet potensialet maks. Og det vil man jo gjerne når man bruker såpass med penger på en proj. Da blir det isteden til at man prøver alt folk sier er bra...

Men er litt skuffet over at jeg ikke ser forskjell på en helt standard innstilt WinDVD og Zoomplayer med ffdshow resize... kanskje noe jeg gjør galt.

Også har jeg funnet ut at VGA kabelen min lager ghosting... veldig svagt, men dog synbart. Æsj... lurer på om jeg skal prøve å få byttet den og lodde meg en Cat 5e isteden...

Begynner jeg å bli kresen mon tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når en i utgangspunktet har nær det ultimate når gjelder bildekvalitet, er det oftest spesielt da en higer etter å ta ut den siste promillen som skal til før en synker glad og fornøyd ned i godstolen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Ingen ting. Men den hadde spart deg for en hel kveld med fomling.
    Eh...er det lenge siden sist du så på ZoomPlayers funksjonsliste? Det tror jeg det må være... Jeg tror f.eks. ikke at TT har gapless avspilling av filer (SVCD, DiVX, XViD osv) og autostartbokmerke som kan fyre opp filmen med riktige innstillinger på bildet for den ene filmen (ffdshow inkludert)... Og forresten er det mer og mer enighet om at de nyeste filtrene til WinDVD er bedre enn Cinemasters. Så hva gjør man da med sin kjære TT? :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge en benytter ffdshow, er det uansett samme hvilken DVD software som benyttes.
    Instillinger som tar for seg aspect ratio, og skipping av intro o.l (bookmarking), er det TT/ZP som fortsatt må håndtere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsvare Gorm litt, for spørsmålet mitt var vel egentlig stilt omvendt vei... hva gjør TT som ikke Zoomplayer kan?

Dersom Zoomplayer har flere funksjoner har Gorm helt rett... TT gjør ikke noe som Zoom ikke kan.

Og da holder jeg meg bare til Zoom, enkelt og greit.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Så lenge en benytter ffdshow, er det uansett samme hvilken DVD software som benyttes.
    Instillinger som tar for seg aspect ratio, og skipping av intro o.l (bookmarking), er det TT/ZP som fortsatt må håndtere.
    Der må jeg arrestere deg. Du har rett til å tie. Alt du sier, kan og vil bli brukt... Resten kan du nok. Saken er at ffdshow-innstillinger sitter i Windows-registeret, og ZoomPlayer kan settes til å kjøre inn registerinnstillinger før filmens avspilling begynner. Med andre ord kan den kjøre sharpening til normal på Ringenes herre, mens på den latterlig duse Star Wars Episode to kan den kjøre sharpening på maks.

Men jeg må innrømme at også jeg så spørsmålet feil, jeg trodde kommentaren gjaldt at det ikke var noe Zoom kunne gjøre som TT ikke kunne gjøre. For det er det selvsagt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    [Eh...er det lenge siden sist du så på ZoomPlayers funksjonsliste? Det tror jeg det må være... Jeg tror f.eks. ikke at TT har gapless avspilling av filer (SVCD, DiVX, XViD osv) og autostartbokmerke som kan fyre opp filmen med riktige innstillinger på bildet for den ene filmen (ffdshow inkludert)... Og forresten er det mer og mer enighet om at de nyeste filtrene til WinDVD er bedre enn Cinemasters. Så hva gjør man da med sin kjære TT? :twisted:
    Spørsmålet var, hva har TT som Zoomplayer ikke har, tror du leste spørmålet baklengs.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Må sies at jeg er selv svært avhengig av brukervennlighetene i TT...årsak er selvsagt alle damene hjemme som forlanger Plug n' Play :lol:

Ellers er ZP 3.0 grei å bruke til avspilling av DivX, da den allikevel ikke støtter DVD avspilling.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil, det sa jeg flere innlegg over at jeg hadde oppfattet etter hvert.

Rolf, Pro versjonen støtter DVD. Og med Zoom er fordelen at brukervennligheten er opp til den som programmerer styresystemet (meg i mitt tilfelle). Jeg har en liten fjernkontroll med knapper for bevegelse i menyer, play, pause og en ekstra knapp for å slå på lyset i kinoen som gjør at min sønn på sju år styrer kinoen helt uten hjelp. Selv bruker jeg en Marantz RC2000 med stort sett alle knapper under DVD brukt opp til de mer avanserte funksjonene. Med andre ord det beste fra alle verdener.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ønsket ikke å oppgradere ZP til pro versjonen, da jeg allerede hadde TT. Tenkte også å kjøpe meg en Pronto til TT, men fant at det er så greit å bruke trådløs mus til styring av TT og ZP.
    ALLE kan styre en PC mus i dag, og det virker som om de hjemme også synes dette er det enkleste.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg en ren fjernkontrollmann og mener at en HTPC bør oppføre seg som enhver annen audio eller video komponent. Smak og behag kan vanskelig diskuteres...men jøss så gøy det er å gjøre det likevel!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic men:
    Fjernkontroll av ZP med Pronto/Girder/IRMan fungerer bra. Her er en av skjermene fra min Pronto CCF for styring av ZP (CCF knabbet på nettet, og en anelse modifisert)

Gunnar

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen måte å få ffdshow til å resize til fullscreen på alle filer, slik som fullscreen kommandoen gjør i dvd progs og mplayer, irriterer meg å sitte i et par min og adjuste settings før jeg ser en film.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke benytte aspect ratio kontroll fra ffdshow, den skal være deaktivert og istedet styres fra DVD player. (eller mener du zoomplayer?).

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf: Jeg tror det er bedre å skru av aspektkontrollen i avspilleren, og heller kjøre det fra Ffdshow. Da får Ffdshow en "umodifisert" videostrøm å behandle.

Rinn: Dersom du har problemer med ghosting, vil jeg anbefale deg å få www.leteng.no til å lage en vgakabel til deg med sin beste kabel, det fungerer meget bra hos meg. Prisen var heller ikke så ille. Cat 5 er IKKE videograde kabel og mangler individuell skjerming på lederene.

Jeg har nå avinnstallert Ffdshow igjen, har funnet ut at den er ALT for ustabil, og dessuten blir det edge enhancement artifakter selv med resize to sharpen, og er det noe jeg hater, så er det EE. Får nok bare godta at DVD ikke er særlig "Sharp" i utgangspunktet og leve med det :cry:

Frode

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •