Streame fullt PC-innhold til nettbrett/skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame fullt PC-innhold til nettbrett/skjerm

Er det noen som vet om det finnes programvare- og maskinvareløsninger for å streame alt som skjer på en datamaskin til

a) Et nettbrett?
    b) En streamemottaker med HDMI ut?

Det har begynt å dukke opp en del 3D-modelleringsprogrammer som gjør akkurat dette, altså at man har en kjempekraftig datamaskin som står et sted og genererer all grafikken, og så sender det den produserer som en kontinuerlig videostrøm til et nettbrett. Dermed kan man bruke programmet som vanlig på nettbrettet, mens all produksjon av grafikk skjer på datamaskinen.

Hvis det finnes et slikt generelt system, kan jeg altså kjøpe en relativt billig stasjoner PC som er kraftig og lett kan oppgraderes, sette den i et skap og streame med en liten boks direkte til prosjektør/nettbrett/TV, enten via kablet eller trådløst nett. Systemet må da også støtte at jeg kan ha et trådløst tastatur og trådløs mus med lang rekkevidde (fortrinnsvis også over husnettet) til datamaskinen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jag tror du menar finns inte, men det industrien använder är Microsoft Server eller vmware. Det du vill är att använda brettet som en fjärrkontroll i princip?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det jeg ønsker er at alt som skjer på datamaskinen sendes som en videostrøm til nettbrettet/skjermen, og så har jeg tastatur og mus som enten kommuniserer via nettbrettet/skjermen eller rett til datamaskinen i skapet. Det blir egentlig ikke som en fjernkontroll, men en fullverdig datamaskin der all prosessering skjer et annet sted.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å joda

Joda, det finnes.
    Den første slike tjenesten var vel "streammygame", Dell og HP har ihvertfall også slike løsninger for "remote workstations".
    Derimot om det er bra nok til å kjøre HD-film med HD-lyd er vel litt mer usikkert.

Men med en PC under TVen så er det jo mulig å kombinere funksjonalitet.
    F.eks. kan du ha XBMC på HTPC, den spiller da av full HD bluRay iso (f.eks.) fra en Filserver/NASboks.
    Galaxy tab kan du da bruke som fjernkontroll.
    Så kan du bruke streammygame (eller hva det heter nå) dersom du ønsker å spille f.eks.

Jeg har en server i boden, en Shuttle XS35GTA V3 Barebone Sort under TVen, og en liten 5" Galaxy S WiFi som fjernkontroll.
    Jeg har ikke spillt på mitt oppsett, men... det burde gå an med en slik løsning du beskriver

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Joda, det finnes.
    Den første slike tjenesten var vel "streammygame", Dell og HP har ihvertfall også slike løsninger for "remote workstations".
    Derimot om det er bra nok til å kjøre HD-film med HD-lyd er vel litt mer usikkert.

Men med en PC under TVen så er det jo mulig å kombinere funksjonalitet.
    F.eks. kan du ha XBMC på HTPC, den spiller da av full HD bluRay iso (f.eks.) fra en Filserver/NASboks.
    Galaxy tab kan du da bruke som fjernkontroll.
    Så kan du bruke streammygame (eller hva det heter nå) dersom du ønsker å spille f.eks.

Jeg har en server i boden, en Shuttle XS35GTA V3 Barebone Sort under TVen, og en liten 5" Galaxy S WiFi som fjernkontroll.
    Jeg har ikke spillt på mitt oppsett, men... det burde gå an med en slik løsning du beskriver
    Nu blev jag osäker på om du läste vad han skall göra? Han skall driva med modellering, men han vill styra denna modellering från brett eller remote. Hur skall du kunna spela windowsspel på en pc från ett android brett? Blir väl bortimot en sekund i lagg med brett som fjärrkontroll. Nu kommer Microsoft med ordentliga brett snart, men de kostar lika mycket som en god bärbar pc, runt 10,000.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Nu blev jag osäker på om du läste vad han skall göra? Han skall driva med modellering, men han vill styra denna modellering från brett eller remote. Hur skall du kunna spela windowsspel på en pc från ett android brett? Blir väl bortimot en sekund i lagg med brett som fjärrkontroll. Nu kommer Microsoft med ordentliga brett snart, men de kostar lika mycket som en god bärbar pc, runt 10,000.
    Litt usikker på hvem som har lest innlegget og misforstått.
    Win nettbrett er mellom 6000,- og 9000,- (og jeg har et)
    Han skal drive med multimedia, ikke modellering
    Det finns teknologi som gjør det han ber om.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Jeg tror ikke han misforstod hva jeg mente. Jeg skal forøvrig ikke drive med modellering, det var et eksempel. Tanken var å bruke dette systemet som en underholdningsstasjon, og ikke arbeidsstasjon. Jeg vil tro at enhver slik løsning vil overføre videoen i et tapsformat (slik som MPEG4), noe som vil gjøre f.eks. bilderedigering umulig.

Så vidt jeg forstår av løsningen din, mackanzocz, så kan det kanskje fungere slik jeg ønsker. Skal sjekke det ut. Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Litt usikker på hvem som har lest innlegget og misforstått.
    Win nettbrett er mellom 6000,- og 9000,- (og jeg har et)
    Han skal drive med multimedia, ikke modellering
    Det finns teknologi som gjør det han ber om.
    Var absolut inte meningen att det skulle komma ut så som det gjorde, beklagar.
    OP skrev ganska tydligt att det handlade om produktion i förstaposten, men har senare skrivit att det var annat. Oavsett så tror jag det blir svårt att få det att fungera till humana priser ett par år framöver.
    Enkelt sett så är alla mediaplayers kapabla att sända stream till ipadresser, VLC är nog den spelare som är bäst till detta, och den kan korsas från linux till windows eller tvärtom. Alltså en linuxbox som "server" kan plockas upp av windowsmaskiner eller brett. Det fanns VLC till apple förr, men tror inte man får det utan att jailbreaka de.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er HP sin løsning
    HP Remote Graphics Software
    Du kan jo laste ned trial og se om den oppfyller dine krav.
    Remote Graphics Software | Share HP Workstation Graphics Remotely
    Men, den er sikkert ikke billig å kjøpe...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Tusen takk! Skal få testet det i julen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •