Subtitle shift på software BD-playere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subtitle shift på software BD-playere?

Hei!
    Finnes det noen blu-ray playere med subtitle shift? (mulighet for å forflytte subtitles inn i bilderammen). Har sjekket litt powerDVD, men der fungerte subtitle shift kun på DVD. Har en Oppo som har den funksjonen, men må ha den muligheten i mediasenteret også. Jeg bruker Mediaportal og Moving Pictures.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo, Philips og Cambridge Audio har spillere som har støtte støtte for "Subtitle Shift" i sitt sortiment. I tillegg skal nettverksspilleren / Blu-ray-spilleren "Dune HD Max" også ha mulighet for dette.

Selv om ikke alle spillerene til Cambridge Audio og Philips har støtte for dette på papiret, er det flere av spillerene hvor dette blir mulig etter en oppdatering av firmware.

Du må uansett sjekke hjemmesiden til de forskjellige produsentene for å finne ut hvilke modeller som har denne funksjonen. Det er vel ikke alle spillerene fra de som har det. Last ned bruksanvisninger til produkter i PDF og les. Les info om firmwareoppdateringer på nedlastningssidene til produsentene. Der ligger gjerne info om hva som er med på oppdateringene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sasquatch
    Oppo, Philips og Cambridge Audio har spillere som har støtte støtte for "Subtitle Shift" i sitt sortiment. I tillegg skal nettverksspilleren / Blu-ray-spilleren "Dune HD Max" også ha mulighet for dette.

Selv om ikke alle spillerene til Cambridge Audio og Philips har støtte for dette på papiret, er det flere av spillerene hvor dette blir mulig etter en oppdatering av firmware.

Du må uansett sjekke hjemmesiden til de forskjellige produsentene for å finne ut hvilke modeller som har denne funksjonen. Det er vel ikke alle spillerene fra de som har det. Last ned bruksanvisninger til produkter i PDF og les. Les info om firmwareoppdateringer på nedlastningssidene til produsentene. Der ligger gjerne info om hva som er med på oppdateringene.
    Jeg var kanskje litt uklar i spørsmålssettingen min
    Jeg HAR en Oppo BDP-93 med subtitle shift. Så på Blu-Ray plater er ikke dette noe problem. Funker som fot i hose.
    MEN jeg er på jakt etter en software-player som gør det samme. Feks PowerDVD o.l. Altså da for å spille av enten ISO eller fra mappestruktur. Jeg bruker Mediaportal 1.3 (alpha) med Moving Picture. Ikke noe problem å spille av fra foreksempel index-filen, men har ikke mulighet til å justere tekst-plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut dette selv.
    Jeg bruker nå Arcsoft Totalmedia Theatre 5 som ekstern blu-ray spiller for Mediaportal. Fordelene med det er at jeg får full støtte for blu-ray menyer samt at jeg kan flytte teksten med å holde musepilen over teksten for så å dra den dit jeg vil. Forholdsvis kjekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •