XBMC Live på USB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBMC Live på USB

Noen som vet en en USB med XBMC Live vil fungere som en lavbudsjetts mediasenter med å stikke den i en smartTV og boote opp fra den?

Har en Philips 46PFL7007T men synes ikke noe spesielt om mediasenteren da den ikke er samarbeidsvillig med alle videoformater noe som er irreterende i lengden.

Selvfølgelig så kunne jeg prøvd men er litt skeptisk til å prøve meg frem sånn uten videre siden TV-en er ny :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en din vil ikke kunne klare å boote ifra XBMC live (eller fra noe som helst annet enn sin egen fastvare tipper jeg), bare sjekk ut systemkrav til XBMC Live så skjønner du fort hvorfor :P

Er du på utskikk etter ett lavbudsjett mediasenter med XBMC så er vel Raspberry Pi det billigste, finns distro som er fokusert på XBMC, Raspbmc eller XBian for Raspberry Pi (basert på raspbmc)

- Alternativt har du jo sånne "Android sticks" ala:

$89 dual-core Android stick PC leaves MK802 in the dust – Computer Chips & Hardware Technology | Geek.com

men jeg ville ventet til det kommer noen litt mer etablerte produsenter av disse, siden en helst vil ha produsenter som er til å stole på til programvareoppgraderinger. disse virker kanskje litt bedre, og har en wii lignende fjernkontroll:

Pocket TV with Air Remote

men sender ikke ut før i november. Ulempen med disse android-sticksa er at de ikke har noen ethernet inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Too bad egentlig at det ikke virker. Prøve for en dag eller to siden og som du sier så virker det ikke.
    Bare glemt å oppdatere posten.

Dropper hele prosjektet for øyeblikket. Egentlig ikke lyst på flere duppedingser liggende. I tilfelle ville jeg heller gått for en liten laptop som da også kan brukes til andre ting ved behov.. Får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger er en DLNA server (software) som transcoder mediafilene dine "i fart" til noe som TVen din kan håntere, f.eks serviio

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Det du trenger er en DLNA server (software) som transcoder mediafilene dine "i fart" til noe som TVen din kan håntere, f.eks serviio
    Ser interresant ut. Hvordan bruker jeg programmet? Via PC? Eller kan jeg kjøre det direkte fra TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviio kjører på pc'en og streamer data til TVen din (eller mobil, netbrett, etc). Programmet opererer med "profiler" som definerer egenskapene ved forskjellige klienter og transcoder om nødvendig fra inkompatible mediaformat. (For å ta et banalt eksempel kan en profil ha en regel som sier at alle audiofiler av type .flac skal streames som mp3 f.eks).

Mange forskjellige devicer er forhåndsdefinert i serviio, ellers er det relativt enkelt å kopiere/modifisere en eksisterende profil til enheter med spesielle krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det å se om jeg liker det.
    Men siden det allikevel må kjøres fra en PC ol så er det et hav av andre programmer og bruke.

Ser ut som jeg nesten må bite i støvet å gå til innkjøp av en mediaplayer eller en miniPC/laptop allikevel :-(
    PC-en jeg har nå er en stor gamerPC som bråker endel og jeg føler den forstyrrer endel når jeg ser filmen er inne i rolige scener.

Hvilke mediaspillere er å anbefale nå?
    - Trenger ikke ha intern lagring siden all video ligger på NAS
    - Må støtte de fleste videoformater og inkl 3d ripper

Som nevnt før i tråden er disse Android stickene.
    Iwill Webshop Iwill ecotv MK802II (Rikomagic) 4GB - Android 4.0.4
    Vil denne fungere bra til mitt bruk som kun er videostreaming..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal
    Som nevnt før i tråden er disse Android stickene.
    Iwill Webshop Iwill ecotv MK802II (Rikomagic) 4GB - Android 4.0.4
    Vil denne fungere bra til mitt bruk som kun er videostreaming..?
    Svaret er tja. Funksjonaliteten avhenger av hvilken mediaspillersoftware du velger å kjøre. App'er for android takler et større eller mindre utvalg av mediaformater så i praksis er du fortsatt avhengig av en streamingserver av typen serviio som kan transkode strømmen on-the-fly.

Personlig har jeg best erfaring med kombinasjonen av Skifta + MXPlayer på android.

Den største bakdelen med disse stickene etter min mening er at styring av android-guiet med trådløs mus blir veldig klønete.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en sånn D-Link Boxee da. Litt mer kick i den enn en Android Stick.

Men ser i spec at den ikke har HDMI 1.4 - kan man kjøre 3D via den da? Ikke at 3D vil bli spilt så ofte men vil gjerne ha tilgang til hele menyen så godt som det går an :-)

Prøvde forresten å spille av noen 3D filmer via PCen nå nettopp men slet litt med bilde. Ikke helt sikker på hvordan jeg skal beskrive problemet.
    Når bildet er side-by-side så ser det ut som de 2 bildene skulle vært tettere inntil hverandre enn det de var. Fikk en loddrett strek på hver side av skjermen og bilde ellers var merkelig.

Prøvde flere avspillere - XBMC og VLC - Samme resultat. Regner med det er en innstilling en eller annen plass, men kunne ikke finne noe som skrek ut til meg i avspillerne eller CCC. Noen ide på hva problemet er?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •