Kun stereo fra Pc...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun stereo fra Pc...

Hei.

Jeg har ett problem,
    Jeg har en pc som jeg akkurat har kjøpt som jeg kjører HDMI fra pc til TV (Sharp 46 LCD) fra TV til forsterker kjører jeg Optisk kabel, siden den nye pc'en ikke har optisk utgang.
    Grunnet at forsterker er 7 år og har ikke HDMI inngang eller utgang, kun optisk.

Problemet er at jeg kun får stereo ikke 5.1 surround.
    Har forsøkt å oppdatere drivere, men til ingen nytte.
    Dette er den pc'en jeg har kjøpt: Acer Aspire X3 stasjonær PC AX3995 (DT.SJLEQ.011) - Elkjøp
    Håper noen har vært borti dette før og eventuelt har noen gode tips eller råd, fordi dette begynner å irritere meg :-D

Mvh
    Tom

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket at tv-utgangen ikke står på "PCM"?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se igjennom lydinnstillingene på pc'en og sett DD og DTS til "S/Pdif".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke opp DD og DTS. Heller ikke spdf....
    Men ikke sjekket at tv står på PCM...
    Står på pc at den kun støtter stereo. Synes det er rart siden den forrige pcen min som var fra samme merke (ACER) Funket med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet eller kan hjelpe? :-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange pc'er/lydkort støtter ikke dette. Sjekk om du har støtte for noe som heter Dolby Digital Live og DTS Connect, det er det du må ha for å kunne streame DD og DTS over optisk kabel fra PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom81
    Hei.

Jeg har ett problem,
    Jeg har en pc som jeg akkurat har kjøpt som jeg kjører HDMI fra pc til TV (Sharp 46 LCD) fra TV til forsterker kjører jeg Optisk kabel, siden den nye pc'en ikke har optisk utgang.
    Grunnet at forsterker er 7 år og har ikke HDMI inngang eller utgang, kun optisk.

Problemet er at jeg kun får stereo ikke 5.1 surround.
    Har forsøkt å oppdatere drivere, men til ingen nytte.
    Dette er den pc'en jeg har kjøpt: Acer Aspire X3 stasjonær PC AX3995 (DT.SJLEQ.011) - Elkjøp
    Håper noen har vært borti dette før og eventuelt har noen gode tips eller råd, fordi dette begynner å irritere meg :-D

Mvh
    Tom
    På hva er det du bare får stereo? Kommer jo an på om kilden/filmen har et lydspor i 5.1 da. Er det nedlastede filmer eller hva er det du skal spille av? Filmer som går på TV? Du må forklare litt mere om det bare er fra pc du får stereo eller om det også er fra f.eks kabeltv eller parabol? Hvis det bare er fra PC du har problemer så sjekk først at det du skal spille av faktisk har et lydspor i 5.1. Du sier du bruker en forsterker,men jeg antar at det er en HJEMMEKINORECEIVER? hvis ikke så nytter det ikke Si litt mere om åssen du har kobla det og hva slags utstyr du har hele veien. Ja åsså klart at LYDKORTET i PC må støtte det som AV-fallet sier...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    På hva er det du bare får stereo? Kommer jo an på om kilden/filmen har et lydspor i 5.1 da. Er det nedlastede filmer eller hva er det du skal spille av? Filmer som går på TV? Du må forklare litt mere om det bare er fra pc du får stereo eller om det også er fra f.eks kabeltv eller parabol? Hvis det bare er fra PC du har problemer så sjekk først at det du skal spille av faktisk har et lydspor i 5.1. Du sier du bruker en forsterker,men jeg antar at det er en HJEMMEKINORECEIVER? hvis ikke så nytter det ikke Si litt mere om åssen du har kobla det og hva slags utstyr du har hele veien. Ja åsså klart at LYDKORTET i PC må støtte det som AV-fallet sier...
    Hei ja. Jeg har som jeg skriver i første post en Pc fra ACER som jeg har koblet til tv via HDMI. Fra tv til hjemmekino forsterker har jeg koblet Optisk lydkabel.
    Lydkortet i pc er onboard og jeg får kun Stereo når jeg spiller en film fra XBMC som er MKV DTS.

Jeg har hørt at HDMI kabelen er 2 veis kommunikasjon og misstenker da at tv'en forteller at det kun er muligheter for stereo.

Jeg hadde en acer pc før som hadde onboard lydkort og den fikk jeg surround med uten prob. Men den hadde da optisk utgang.

Ellermå jeg kjøpe ett lydkort og sette dette inn? Og i det tilfellet hvilket og hvor jeg kan få tak i dette? Må jo da ha optisk utgang og DTS støtte.
    Og da evetuelt om det da skal være USB lydkort eller om det bør være internt.

Håper du skjønner hva jeg mener og håper dere kan hjelpe meg. :-)

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe mer om eksakt hvilken TV-modell du har? Kanskje den ikke støtter multikanals passthrough.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Kan du si noe mer om eksakt hvilken TV-modell du har? Kanskje den ikke støtter multikanals passthrough.
    sharp lc46xl2s heter tv'en. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom81
    Hei ja. Jeg har som jeg skriver i første post en Pc fra ACER som jeg har koblet til tv via HDMI. Fra tv til hjemmekino forsterker har jeg koblet Optisk lydkabel.
    Lydkortet i pc er onboard og jeg får kun Stereo når jeg spiller en film fra XBMC som er MKV DTS.

Jeg har hørt at HDMI kabelen er 2 veis kommunikasjon og misstenker da at tv'en forteller at det kun er muligheter for stereo.

Jeg hadde en acer pc før som hadde onboard lydkort og den fikk jeg surround med uten prob. Men den hadde da optisk utgang.

Ellermå jeg kjøpe ett lydkort og sette dette inn? Og i det tilfellet hvilket og hvor jeg kan få tak i dette? Må jo da ha optisk utgang og DTS støtte.
    Og da evetuelt om det da skal være USB lydkort eller om det bør være internt.

Håper du skjønner hva jeg mener og håper dere kan hjelpe meg. :-)
    Det kan rett å slett være at receivern er for gammal. Hvilken type er det ? modellnr helst så jeg kan finne et bilde eller noe specs om den. Har du lest bruksanvisningen? Hvis den bare støtter det eldgamle pro logic f.eks så får du ikke digital 5.1 lyd ut. Du kan jo koble til med et par vanlige phonokabler å sjekke åssen det går. Da får du analog 5.1 lyd kansje. Det hjelper lite om Pc er koblet digitalt,altså med HDMI,når ikke receivern er det, så tror jeg ville spandert på meg en ny en. Selv en av de rimeligste vil jo være mange ganger bedre enn det du har :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Det kan rett å slett være at receivern er for gammal. Hvilken type er det ? modellnr helst så jeg kan finne et bilde eller noe specs om den. Har du lest bruksanvisningen? Hvis den bare støtter det eldgamle pro logic f.eks så får du ikke digital 5.1 lyd ut. Du kan jo koble til med et par vanlige phonokabler å sjekke åssen det går. Da får du analog 5.1 lyd kansje. Det hjelper lite om Pc er koblet digitalt,altså med HDMI,når ikke receivern er det, så tror jeg ville spandert på meg en ny en. Selv en av de rimeligste vil jo være mange ganger bedre enn det du har :-)

Har du en link til en god en som jeg kan kjøpe i butikk. Ikke på nett?

Trenger ikke være så dyr. ca 1000-2500:-D:-D

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål:
    -Hvilke høyttalere skal kobles til?
    -Hvilken forsterker har du nå?
    -Trenger du preout for eventuell oppgradering?
    -Trenger du støtte for 3d?
    -Hvorfor ikke brukt? Du får mer for pengene på den måten. Et eksempel:Denon AVR-1912 - FINN Torget

Tok et kjapt søk her:Receiver | Finn Forsterkere og Receivere - Kelkoo, utvalget er lite for ditt budsjett.

Anbefaler bruktmarkedet.

Lykke til!

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •