xboks mediaserver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xboks mediaserver

Ser i hjemmekinospesial den xboksen som er moddet til å være mediaboks i stuen.

GENIALT.

Jeg mener å ha sett hjemmekinoen til roger her på dette forumet også.
    Så viss du leser..
    Kan du gi en guide til software og chippingen.

Stikker i butikken og kjøper en xboks nå.
    Kommer den med fjernkontroll foresten eller er det ekstrautstyr. ?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Knut.
    Siden du bor i Bergen tar du deg en tur ut i Breistein.
    http://www.mediacenter.no/indexxmc.htm
    Han har så knuseroen på å lage Xbox om til en multimediamaskin at du får bakoversveis.

Prisene hans er gode de også, og servicenivået på topp.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger:

-1 stk chippet Xbox
    -Xbox Media Center

Voila! En utrolig bra multimediamaskin.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennendes å teste en nyere versjon av dette. Sist dette ble testet (for over 1 år siden) var filmavspillingen fullstendig ubrukelig på storskjerm.

Kjelli

Newcomer [AssMan] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i Trondheim så kan du kontakte meg, jeg modder raskt og billig.

XBOX MediaCenter er bare helt utrolig rå, vi er et par stk. som har satt opp en felles server og vips, så har vi mange timer med film og tv-serier liggende. :-)

MP3 inndelt i artist og album er også genialt. Og med cover-bilde, så er det enda lettere å finne fram! :-)

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gammelt nytt spør du meg. XBOX er genialt, og jeg kommer ikke til å erstatte den med noe annet.. Kjører component kabel fra xboxen og opp på prosjektoren. Jeg er ikke så utrolig kresen på kvalitet, men selv jeg så forskjellen på component og vanlig video plugg (RGB i en kabel)
    Får et bra nok bilde som holder for hjemmekinokvalitet.
    Nå har jeg også hørt at pinnacle har kommet med en lignende løsning. Man setter en "boks" under tv'en / prosjektoren og kobler denne til pc'en på et vis.. (sikkert WLAN eller lign mellom boksen og PC) Man "streamer" så over filmer og musikk til denne boksen fra PC'en. Tror det var Pinnacle Showcenter den het.. Elkjøp selger den.

Hvis man ikke har lyst til å kjøpe xbox for å lodde og herje i den, så er det nok et like bra alternativ.

Jeg har dog fått et luksusproblem med 200gb disk i xboxen med over 100 filmer i, så jeg sverger nok fortsatt til XBOX er jeg redd

Kan jo nevne at du får en chip til xboxen som er loddefri, men den hopper lett ut av hullene ved en bevegelse på boksen.. Det var iallefall min erfaring den gang ..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nå vertfall en fin x-box i gjennomsiktig plast kjøpt inn.
    Har spilt meg firkanta i øynene på burnout3 og funderer på om jeg skal modde med eller uten hardisk.

Som mediaboks her den jo en gigantfordel ovenfor andre "reine" mediabokser... Man kan jo spille på den og. :-)

Fungerer dette med å ta backup av spill rett inn på hardisken ?
    Ingen kopisperre som gjør at det virker nice på noen spill og overhodet ikke på andre.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Har spilt meg firkanta i øynene på burnout3 og funderer på om jeg skal modde med eller uten hardisk.
    Med tanke på hvor lite du må betale for f.eks 120GB harddisk, så vil jeg absolutt anbefale deg å putte inn en :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Med tanke på hvor lite du må betale for f.eks 120GB harddisk, så vil jeg absolutt anbefale deg å putte inn en :wink:
    Jeg ser dette firmaet her i bergen som Tor lenger oppi her foreslår tar 1800kr for en 120gb modding.
    http://www.mediacenter.no/indexxmc.htm

Nå har det seg slik at jeg har ribbet en pc og to oppgjennom tidene og har flust i vanlige hardisker som ligger å flyter. Vil f.eks en maxtor 80gb ide disk gli rett inn eller er det litt mer en som så.

Litt greit å herse med greiene selv viss det ikke noe voldsom hokkuspokkus og spare noen kroner.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxtor`n din kan du fint bruke.
    1800,- for modding av xbox er ikke nødvendigvis så altfor dyrt, men det avhenger litt av hvilken chip de bruker. 120GB + chip til ca 500, blir ca 1400,- så hvis du ikke liker å lodde selv, er det nok en grei deal. Men er du stø på hånda så klarer du det nok, å da har du spart 600,-

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg chippet min Xbox selv, da hadde jeg aldri tatt i en loddebolt før. Hvis du velger en loddefri chip blir det selvsagt enda enklere.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en kar til å flashe onboard biosen. Det som er bra med det er at aldri noe kommer til å løsne. Det dumme er at xbox live aldri blir en mulighet da man ikke kan velge orginal bios. Men man kan spille online fordet gjennom et program som kjører på PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten sikker på at jeg tar en tur i breistein med boxen min.

600kr mellom risiko for å ødlegge og noe noe som garantert virker er egentlig en helt grei deal.

Har jo surfet litt rundt på xbox moddesider den siste tiden og funnet chipper alt fra 290kr til opp mot 900kr.
    Hadde likosm en ide at chippen hadde en eneste oppgave og det var å være en "lurebios" som unlocker xboxen fra orginalbiosen som hindrer uautorisert software å kjøre.

Resten er vel opp til softwaren man legger innpå ?
    Eller har det noe for seg med en mer fancy bios.

Hva funsjoner dukker opp på disse 4 og 5 generasjons chippene.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mye artig.
    Nettradio, streaming av filmer rett på din tv fra nettet.
    Nesten som kabeltv, men via Xbox og internett.

Gode mediaavspiller som lar spille av det meste.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en "Xbox ekspert" i Oslo området (gjerne ullensaker)?
    Jeg har en chippet boks, men noen av partisjonene er forsvunnet sammen med 20-30 spill. :shock:
    Jeg kan jo selvfølgelig legge inn alle spillene om igjen, men det kunne være greit å finne ut hva som er feil. Så slipper jeg kanskje å legge dem inn flere ganger i uken, for det tar jo tid.
    En annen ting er at hardisken (200Gb) "knaker" så mye at jeg tror det er rett før den tar kvelden. Kunne vært greit å byttet den også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker selv xbox til filmtitting, der jeg har alle filmene på en server som står på loftet, og streamer filmene direkte når jeg ser dem via nettverk..

når det gjelder modding, så har jeg vel modda ca 20 xboxer til nå uten at jeg har møtt probllemer (inntill nå) jeg skulle modde xboxen til svogeren, rykkte jeg til med friskt mot, men den gang ei...det viste seg at det var en v1.6.....her har m$ tatt mange av kontaktpunkta på lpc porten, så her på det ny bios til og masse lodding.....jeg har ikke fått en til enda, men skal ta en økt i kveld og se hva jeg får til

disse v1.6 boksene er de nye blanke som selges til 1200,- og er ikke noe en rykker i gang med uten å tatt i en loddebolt.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg bruker selv xbox til filmtitting, der jeg har alle filmene på en server som står på loftet, og streamer filmene direkte når jeg ser dem via nettverk..
    Hvilket program bruker du for å streame fra server?

Ett lite spm til: jeg har satt opp router og vil ha Xboxen til å motta ip-adr. automatisk. Hvordan gjør jeg det? Jeg har gjort det en gang tidligere, men husker ikke helt hvordan, bare ett eller anna om at jeg måtte "låse opp" harddisken..? Noen som vet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke noe program for å streame, du må kun dele ut mappene som filene ligger i, og editere xboxmediacenter.xml...fila ligger i rota under xmbc mappa

<bookmark>
    <name>kallenavn (som vises i xmbc)</name>
    <path>smb://user/pass@ipadresse/kildemappe/</path>
    </bookmark>

legges under filer/musikk/film alt etter hva det er

når det gjelder bruk av dhcp på xbox, styres dette i ini fila som er på c: (i mitt tilfelle evox.ini) det står det ip static = yes/no......du sletter yes og setter inn no i steden

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett lite spm til: jeg har satt opp router og vil ha Xboxen til å motta ip-adr. automatisk. Hvordan gjør jeg det? Jeg har gjort det en gang tidligere, men husker ikke helt hvordan, bare ett eller anna om at jeg måtte "låse opp" harddisken..? Noen som vet?
    Kan ikke anbefale dhcp på xbox da ihvertfall jeg bruker den innebygde ftp serveren mye. Bedre å sette en statisk så veit du hvor du har den

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke

Kan ikke anbefale dhcp på xbox da ihvertfall jeg bruker den innebygde ftp serveren mye. Bedre å sette en statisk så veit du hvor du har den
    aldeles enig....var rimelig pes å holde orden på alle ip'ene når jeg hadde 3-4 xboxer her samtidig.....routeren ga ny ip til hver enkelt med utgangspunkt i mac adresse

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •