HTPC/media streamer med analog 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC/media streamer med analog 7.1

Hei

Jeg er på jakt etter en media streamer som kan dekode HD-Lyd, spille av MKV/MP4 filer og har analog ut 7.1.
    Har kommet over Dune HD Max men er det noen som vet om noen andre alternativer?

Eventuelt så er jeg ikke fremmed for å bygge en egen HTPC, men jeg vil helst ha muligheten for HD audio dekoding og analog ut her også, noen som har noen tips om hovedkort/Lydkort som er bra til dette?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet lite om mediastreamere, men htpcer har jeg bygget et par av. Kun slike som står i teknisk rom, ikke lydløse.

Dekoding av dvd-lyd (dts, ac3) eller hd-lyd tar ikke mye cpu-kraft. De aller fleste nye pcer bør klare det. Avspilling av 1080p er noe mer krevende, men fortsatt overkommelig for de fleste nyere pcer. Dette funker fint med en integrert chip med hdmi-utgang.

Oppskalering av sd-materiale fra 576 til 1080p er mer krevende, men fortsatt klarer min fem år gamle stasjonære og seks år gamle dell laptop jobben.

Dersom du planlegger noe mer utfordrende slik som softwarebasert, aktiv romkorreksjon (Audiolense, Accurate etc.) med aktiv deling til subb(er) i et 7.1-system må du gå for minimum i5 (helst i7) og tilstrekkelig RAM (8 eller 16).

Det største problemet er i grunnen å få tak i en DTS HD softwaredekoder. Du må gjerne ut med noen kroner for Arcsoft TMT for å få en .dll som funker på annen software. Har du ikke den får du nesten garantert kun DTS core lydsporet på blurayen, da de aller, aller fleste nye filmer er kodet med DTS HD. Da sitter du igjen med en kompresjon tilsvarende gammeldags DTS på dvd-skivene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for svar.
    Jeg ga opp til slutt å finne noe jeg var fornøyd med, så jeg kjøpte like greit en NAD T 187.
    Det er vell slik at hvilken som helst htpcer av nyere dato kan sende dts-ma bitsream over hdmi?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •