TheaterTec erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TheaterTec erfaringer

Etter å ha vært igjennom div dvd-avspillere, har jeg nå investert i TheaterTec. Etter å ha kjørt igjennom diverse filmer må jeg bare si meg meget fornøyd. Verdt pengene, helt klart. Samboeren syntes også den var bra. Har sett igjennom en del tråder om emnet, men finner egentlig ikke så veldig mye. Det er den nyeste versjonen, men den har en tendens til å henge seg når jeg lukker den ned. Det er eneste negative foreløpig. Er intresert i å høre om andre brukere av TheaterTec har noen stalltips å komme med, og om dere er førnøyde med programmet. Takker for alle innspill

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige versjon hadde muligheten for å benytte ffdshow som bildeprosessor. Benytter du ffdshow i TT 2.0?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvet meg litt frem, men har ikke hatt tid til å sette meg inn i det enda. Er det noen innstillinger i ffdshow som er helt "basic", og som jeg bør ha. Er helt på det

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil "tune" litt, så se under den offisielle tråden under HTPC.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt TT i et par år nå, og er fortsatt like fornøyd. Det positive med TT er at dette faktisk er laget av entusiaster som oss selv, og ikke fra sånn "big business" foretak som f.eks visse andre. Det positive med dette er fremtrer med den meget bra supportsiden...å kunne prate med dem som programmerer direkte i TT's eget forum er et STORT pluss!

Siste versjon TT2.0 (med patch) er egentlig ingen oppgradert utgave fra 1.5x versjonen, men bygget på ny fra grunn av. Mange får feil inntrykk av TT når det leses opp og ned om bug og krasj +++ på forum. En må tenke på at dette er en håndfull programmerere som ikke har like stor "backup" som de større selskapene, og er totalt avhengig av å forbedre programvaren ved hjelp av oss brukere. Nå er de derfor også flinke på å komme med fix underveis etter anbefaling fra brukerne også.

Det store med TT2.0 er at en kan bruke både Nvidia codec og ffdshow i kombinasjon, dette gir skikkelig bra kvalitet, dog etter en del timer med tweak (TT er IKKE PnP som mange andre) :wink:

Har vært inne på tanken med separat scaler istedet for HTPC, men etter å ha testet Holo3D og xCard på min PJ, er oppsettet med TT fullt på høyde!

Jeg kommer derfor ikke til å oppgradere til separat scaler for å få bedre kvalitet...enn at det skal bli greit å få ut PC'n og forenklet tilkobling av satelitt tuner o.l..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter også TheaterTek2 (med patch 2.02).
    Siste patchen inneholder NVDVD dekoder versjon 4.00.59.00
    (som også kan kjøpes separat fra NVIDIA).

Jeg tweaker fortsatt, og tester både med

TheaterTek+FFDSHOW (med og uten NVPP),

samt

ZoomPlayer Pro + NVDVD dekoder + FFDSHOW (med og uten NVPP).

Jeg eier en PD action model one mkII, som mates fra min HTPC
    Jeg oppskalerer fra DVD til 1280x720 i 60Hz via DVI, og synes
    bildet er meget bra, dog ikke så "varme" farger som på min Samsung Synmaster CRT 959NF monitor.
    Vet ikke om det vil kunne bli så bra som på en CRT monitor, men
    jeg har ikke tweaket PJ'en spesielt mye etter at jeg fikk den.

Opplevde noen problemer med NVPP.
    1) Der hvor det var mye lys, eller i raske overganger fra mørkt
    til lys (f.eks fra solen), så oppstod det "blokker" i de lyse partiene.
    (Kalles dette "solarization" ?)
    2) Samt "bånd" i partier hvor det er mye blått (kalles dette "banding"?)

Brukte NVPP primært til å konverte YUY12 "colorspace" fra NVDVD codec til YV12 "colorspace", slikt at FFDSHOW slapp å gjøre denne konverteringen. Men etter problemene over, så tok jeg bort NVPP og gjorde en unsharp mask (verdi 1) først i FFDSHOW for å oppnå samme konvertering (YUY12 => YV12).
    Etter det jeg har lest så er det raskere for software å behandle
    YV12 enn YUY12. Leverer YV12 som output fra FDDSHOW.

Tester nå også DScaler5 (i ZoomPlayer), som også leverer meget
    bra kvalitet, og som tar mindre ressurser etter det jeg har erfart så langt.
    DScaler5 (som er gratis), kan også mate FFDSHOW direkte med YV12.

Ellers så er det et par nyttige tråder på avsforum.com. som tar for seg TheaterTek2, samt NVDVD codec'en til NVIDIA.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •