Jeg lokket en kamerat av meg til å kjøpe en slik mediacenter for en 1-2 år siden.

ASRock ION 3D 152B, Intel Atom D525, 2GB, 320GB, Blu-Ray, NVIDIA GT218-ION med 3D støtte, WLAN, HDMI 1.4a, USB3.0, Svart / MULTICOM

Er usikker på om det er samme modellen han har, eller om den er 1 hakk eldre.

Problemet er rett og slett at jeg sliter med å få til "Hardware acceleration" på den - for den klarer rett og slett ikke å kjøre 720p/1080p, og 3d filmer i 1080p er en eneste stor vits på PCen. Det hakker så grusomt !

PCen er rett og slett grusomt treg, og den er heller ikke noe særlig å surfe på (Nå var det riktig nok ikke planen heller.. men den burde da være i stand til å se youtube videoer på, i HD/ Full HD).

Jeg har ikke lekt meg så alt for mye med den, men jeg har prøvd flere forskjellige programmer (VLC, media player, bsplayer, og noen andre) - uten noe hell.

Jeg installerte også XBMC på den, men vi fant aldri harddisken hans inni XBMC.. Og vel, jeg har rett og slett ikke brukt nok tid på å lese meg til løsningen heller.

Jeg lurer rett og slett om det finnes en enkel oppskrift, en media spiller e.l, som kan bli brukt på PCen, slik at han kan se full HD filmer / Youtube videoer i full HD, uten at pcen hakker. Hadde vært greiest å brukt en spiller for Windows 7.

Noen forslag ?