Kvalitet på komprimert blu-ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på komprimert blu-ray?

Hvordan vil dere sammenligne kvaliteten på en blu-ray disc og en komprimert versjon som tar 4-5GB med 720p og dolby digital?
    Vil en merke store forskjellen på lyden på Denon 3806 og BW604 som jeg har?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker iallefall stor forskjell, både på lyd, og bilde. Men ikke så dårlig at jeg ikke kan se det i komprimert tilstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mangler kansje litt dybde i lyden på den komprimerte utgaven?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å sette ord på det, du får prøve selv med en komprimert utgave, og en bluray av samme film

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker stor forskjell på BluRay og rip i 1080p/720p. Det mangler detaljnivå, og man ser hvordan komprimeringen jobber hvis man ser etter. Hvis jeg skulle rippet BluRay samlingen min hadde det blitt "remuxer" hvor man ikke taper kvalitet, men da blir vel filmene på rundt 20gb stykket har jeg skjønt.

Lyden skal jeg ikke kommentere for mye på, har ikke helt tenkt over forskjellen for å være ærlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komprimert Blu-ray? Snakker du om Blu-ray rips du laster ned ulovlig eller er det fra en spesiell lovlig tjeneste, f.eks iTunes du sammenligner med?

For egen del så er det hvertfall vanvittig stor forskjell på lyden jeg får fra en Blu-ray disc selv om jeg bare skulle spilt av fra en PS3, sammenlignet med noe fra Piratebay, enten det er en release med DTS eller DD. Jeg merker det aller mest på at alle lyder føles mer fyldige (mer bass) i motsetning til litt tynt på det som er lastet ned, og at det er mer åpenhet, rett og slett større lydscene.

Utover det blir det vanskelig å forklare for min del... Men man merker hvertfall bra forskjell, er derfor jeg skal nå gå til anskaffelse av en skikkelig avspiller.

En annen ting er jo at det er ikke så mange standarder som følges på det som legges ut... en ting er lyden, men bilde er jo ofte helt forjævlig selvom det er 1080p rips. En 1080p release på 20gb kan fint ha dårligere bilde enn en 4gb 720p f.eks.

Det er ikke å anbefale for a/v-philes å laste ned filmer. Ikke film, men noe av det jævligste jeg har sett i det siste er Hell on Wheels 720p rips fra Immerse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •