Erfaring med XP MediaCenter 2005 og/eller Mpx Mediastation?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med XP MediaCenter 2005 og/eller Mpx Mediastation?

Heisann... går rundt med tanker om å skaffe/bygge meg en HTPC... spennende.... men vanskelig. Det er tydeligvis like mange meninger om dette som det er brukere på disse forumene.

Men er det noen som har positive/negative erfaringer med XP Mediacenter 2005? Vil gjerne høre hvordan dette fungerer i forhold til andre etablerte programvarer.

I prosessen har jeg sett på MPX sin Mediastation ( fra Digimatrix). Er dette en fornuftig maskin ? Den skal brukes som mediaserver; For meg er dette TV, Radio, avspilling/ripping av DVD/CD og brenne DVD/CD av audio/video), og ikke noe annet (spill etc). Jeg er spesielt bekymret for støy/varme og slikt

Vil slike maskiner spille/rippe Copycontrolled CD'er uten problemer ( slik min Win XP gjør i dag ) i "Poweroff mode" ?

Håper på mange gode innspill!

mvh Børge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes en rekke tester av digimatrix maskinen.. spesielt tv kortet gjorde det vel ikke akkurat bra i testen.
    Men de har en digimatrix2 versjon som kommer snart som skal være en forbedret versjon..

Sjekk på www.dinside.no blant annet for test.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke anbefale løsningen. Girder/J.River Media Center/ZoomPlayer er en løsning som både kan bli uhyre elegant og lett å betjene hvis man gjør det riktig, med et utall muligheter for konfigurering og finpussing, hvis man ønsker det. Windows XP Media Center Edition er ingen av delene og kan best beskrives som en tvangstrøye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •