Blu Ray på pc,brightness

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu Ray på pc,brightness

sitter her og prøver og få til brightness men den er jo mye lavere på pcn enn på blu ray spilleren,på spilleren er den på 51,menst på pcn der er den på 32,hvorfor så stor forskjell?lar eg den stå på 51 på pcn virker jo bildet washed out,men hukker eg av dynamic range på skjermkortet da blir den ikkje utvasket bilde,men da nytter jo det ikkje å skru opp brightness for da vill den ikkje klippe uansett.så det eg lurer på er om det er riktig at brightness skal vere på 32 på pcn?testet med AVSHD 709.

Hardware:
    AMD FX-8120 X8 3.1GHz Socket AM3+ Boxed

Gigabyte GA-990FXA-UD5 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX

Videocard-PCI-Express-AMD HIS HD 6850 Fan 1GB (256bit) GDDR5 PCIe (DirectX 11/ Eyefinity)

Kingston DDR3 HyperX blu 1333MHz 8GB

Corsair Power Supply 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular

Skal eg bruke brightness på control panelet?eller bruke på tvn?sitter eg brightness -11 i kontrol panelet da blir ikkje bildet utvasket med brightness 51 på tvn.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke røre brightness noe sted. Problemet ditt er mismatch mellom tv og pc på rgb levels. Med en pc er det vanlig å stille inn tv til å kjøre rgb full på pcens inngang og deretter endre tilsvarende innstilling på pc til det blir riktig. På PC kan både driver og programvare være feil innstilt i forhold til resten, så det er ofte litt kludring som skal til for å få det riktig om du bruker flere avspillingsprogrammer i tillegg.

RGB limited er det samme som RGB 16-235 mens RGB full er det samme som 0-255. Denne innstillingen styrer referansen for sortnivå og hvitnivå.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis eg setter den RGB full inne på skjermkortet da må eg skru opp brightness til 60,men prøvd alle ycbcr men dem må eg skru brightnessen så mye ned at det hjelper ikkje mye,men RGB Full virker vel kansje riktig,men den skal jo vere på RGB limitied når det gjelder filmer men da blinker jo helt ned til 7.så skjønner ikkje helt hvorfor det.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Hvis eg setter den RGB full inne på skjermkortet da må eg skru opp brightness til 60,men prøvd alle ycbcr men dem må eg skru brightnessen så mye ned at det hjelper ikkje mye,men RGB Full virker vel kansje riktig,men den skal jo vere på RGB limitied når det gjelder filmer men da blinker jo helt ned til 7.så skjønner ikkje helt hvorfor det.
    Vanligvis så er det denne kombinasjonen som blir riktig når en PC skal kobles på:

TV/Projektor: RGB full (dette kan være godt gjemt. På min LG TV er det slik at man må kalle inngangen "PC" for at RGB-full skal aktiveres. Dette indikeres ikke noe sted utover en notis i manualen jeg tilfeldigvis kom over)
    Surroundreceiver (om denne er med i loopen): RGB full
    Skjermkort: RGB full
    Avspillerprogramvare (her kan du gjerne ikke stille inn noe særlig): korrekt ekspandering fra RGB limited (som er det som benyttes på filmer) til RGB full

Bare for morro skyld så håndterer forskjellige programmer det siste ulikt. Sist gang jeg dreiv på med dette var PowerDVD og MPC-HC korrekte, mens Windows Media Center ikke var det og kunne derfor ikke benyttes i mitt oppsett uten rekalibrering av kjeden (ikke noe stort tap forøvrig..)

MEN, når dette er sagt, så vil du få problemer om du stiller inn TVen din etter en kilde, for så å bytte kilde, spesielt om du går via en receiver med bare en kabel til skjerm. Da må man bare sørge for at alle kildene bruker samme standard etter beste evne.

Om du egentlig har en RGB mismatch i oppsettet ditt fra før, så kan det hende du må sette opp ting riktig og så rekalibrere TVen din. Dette involverer da brightness og kontrast.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifte navn til pc da funket ihvertfall 24hz,men når den stod på blu ray og 24 hz blei sort grå svart men hvis eg skiftet til 60hz ble det bedre svart,skiftet navn og volia 24hz sort mye bedre.men 24hz hakker litt da hmm.så på pc så skal den altid stå på RGB full uansett?ja den går igjenom min onkyo 606 reciver.bruker MPC.er det mulig og stille inn på MPC at den får 24hz sånn at eg slipper og gjøre det igjenom skjermkortet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •