Signalstyre på digital coax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalstyre på digital coax?

Vennligst les følgende tråd om en Clas Ohlson 10 meter coax: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6821224#6821224

I forbindelse med denne feilsøkingen oppdaget jeg noe rart. Da jeg prøvde denne 10-meters kabelen fra PC'en gav den skurring i lyden (=dårlig signal), men da jeg testet samme kabel fra min Primare V20 DVD-spiller var skurringen borte. Da jeg brukte en tilsvarende 5 meters kabel fra PC'en var problemet noe som tyder på at det kan ha noe med signalstyrke å gjøre (kombindert med en dårlig kabel selvfølgelig).

Det var da jeg begynte å lure på om det er forskjell i signalstyrke på det digitale lydsignalet på forskjelle lydkort og DVD-spillere. Vet dere noe om dette? Hvordan tror dere dette er på en optisk toslink da?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan være forskjell i signalstyrke (spenning) noe som gjør at signalet blir for svakt ved lange kabelstrekk. Har selv en dårlig 10m phono-kabel med jack fra PC til reciever, og det virker helt uten problemer. Så kabelen du ha kjøpt duger sikkert egentilg. Når det gjelder optisk, så er det vel bare å prøve... Har selv en 5m, men har ikke testet 10m. 30 dagers returrett på Clas er ikke dumt!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen ryker i retur den! Kjøper noen plugger og tester med en gammel coax nettverkskabel som jeg brukte til et datanett i gamle dager (før TP ble vanlig). Den har jeg brukt med suksess tidligere (annet lydkort).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •