Airplay på HTPc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Airplay på HTPc

Med ny og første HTPC så er spørsmålene mange....
    Hva må jeg installere for å kunne bruke airplay på HTPCn?
    Altså fra iphone/ipad til htpc og til anlegget?

Gjerne en guide til hvordan få dette til å virke hvis noen har det Har lest litt på nett om det og Airfoil eller lignende er kansje veien å gå? Målet er å slippe å skru på tv for å spille av musikk.
    Har gjort lignende med XBMC og Constellation så jeg kan styre det igjennom ipad/iphone men hadde vært fint å kunne gjort det samme med feks spotify fra ipad.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stream Spotify to your audio system using Airplay / SpotiDJ blog

Det borde täcka ditt behov. Personligen använder jag en appletv för detta.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker på om jeg skjønte det, må jeg kjøpe en dings til for å få det til å virke eller kan jeg installere noe på ipaden og sende lyd til htpc og deretter til anlegg? Litt tung i hodet da jeg sitter på kurs og lærer om jus....Tærer på kapasiteten...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den :P

Du måste antingen köpa dig en appletv eller airportexpress ELLER köpa Airfoil (software).

Om inte 800 kronor är totalt oaktuellt hade jag inte varit i tvivel. Köp en AppleTV för detta (och en massa annat). Det enda problemet då är om du har Android som källa till Spotify, då måste du i alla fall ha Airfoil eller liknande. För mig är detta ingen issue.

Då jag inte har DLNA på receiver vet jag inte om dessa stöttar streaming av spotify, men en hel del receivers har spotify innbyggd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg får ikke brukt kun ipad/iphone som sender altså? Var det jeg håpet på, at jeg kunne sende spotify lyden ifra ipad/iphone - til HTPC som igjen sender lyd til anlegget mitt. Receiveren min har ikke støtte for airplay så det må gå igjennom htpc.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får brukt iDingsene som sendere, men du har ingen mottaker. Som mackanzocz skriver er enkleste måte å integrere AirPlay på å kjøpe enten Airport Express eller AppleTV. Disse kobles digitalt til receiver.

Alternativt har man noen avspillingprogrammer på HTPCen som kan styres med iDingser, men da sender man ikke direkte.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags programmer kan jeg bruke på htpc for avspilling av spotify som jeg kan styre med ipaden da? Det er vel i grunn spotify som er målet å få styrt nå uten å måtte ha på tv. Annen musikk jeg har på pc kan jeg styre med constellation appen.

Spotify på ipad klarer sikkert ikke å kommunisere med spotify på pcn slik helt uten videre så jeg trenger vel da ett program som gjør at disse snakker sammen?

Det er slik jeg har ment hele tiden, det kom kansje litt uklart frem i første post.

Når jeg tenker meg om her nå så kan jeg vel kansje bruke Remoteless appen Da styrer man jo hele spotify med idings og slipper å skru på tv. Da trengs det bare å åpne spotify på pc og det kan man vel bare legge inn under "startup" fanen i start menyen?
    Kansje dette ikke var så vanskelig alikevel

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remoteless er nok en løsing ja.

Geir Arne

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å bruke Airplay fra iOs og til htpc. også uten å måtte skru på tven. Gratis software er det også.
    Mener også at man ikke taper noe info "kvalitet" på å bruke airplay (?).
    For bilder og film over airplay kan man bruke xbmc som har innebygd støtte.
    Det finnes også software for mirroring, men denne koster noen kroner etter 14 dagers prøvetid.
    Har selv brukt dette i ett par mnd nå og fungerer helt feilfritt så langt.
    Hører ikke forskjell på lyden om jeg spiller av direkte fra spotify på htpc eller via airplay (begge innstilt på 320kbps)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bruke produktet AirPlay fra din iPhone/iPad må du ha en sertifisert mottaker slik andre her beskriver.
    Det er svært enkelt, fungerer nær sagt problemfritt og er heller ikke dyrt.

Men du har andre muligheter innenfor ditt hjemmenettverk:

App'en "Remote" kan du bruke til å fjernstyre iTunes på en PC fra en iPhone/iPad. Men det betyr at du må ha musikken din i iTunes.

Spotify på PC kan du fjernstyre fra en iPhone/iPad ved å kjøpe app'en "Remoteless". Det fungerer greit men det hender at app'en låser seg.

MediaMonkey på en PC kan du også fjernstyre fra en iPhone/iPad ved å bruke "remote" app'en som nevnt over, men da må du også innstallere MonkeyTunes-plugin på PC'en. Og da kreves det jo at du har all musikken lagt inn i MediaMonkey på PC. Jeg anbefaler i så fall at du koster på deg premium utgaven.

Alle disse har jeg testet selv, men jeg kan skrive under på at AirPlay er den enkleste og mest effektive metoden.
    Men husk at på Spotify så er det iPhone/iPad klienten du da streamer fra, ikke PC klienten.
    Om du vil gå motsatt veg, dvs streame fra PC Spotify til en AirPort Express eller Apple TV, må du bruke AirFoil programvaren, foreløpig.

edit: så at jeg var litt sent ute

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste ut på fredag når jeg er hjemme igjen og legge ut her hvordan det fungerer i tilfelle flere lurer på dette.

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Shairport4w"
    Heter programmet jeg bruker.. detter er helt gratis også.
    Det er et lite program som starter sammen med windows og lar deg velge din htpc som airplay destinasjon fra din iDings.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den, dette skal også testes!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remoteless fungerer helt gull! Trenger kun å installere ett program på pcen og remoteless på idings/android så funkerbdet med en gang. Og det er gratis

La Spotify i startup mappa i start menyen så det starter opp automatisk så jeg slipper å slå på tv i det hele tatt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •