HTPC for tilkobling mot Benq 8700+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC for tilkobling mot Benq 8700+

Jeg har en Benq 8700+ og en DVD-spiller som bare har S-Video utgang. Jeg tenkte å kjøpe en HTPC for avspilling av DVD og som en mediedatabase for musikk og film. Blir dette bra med hensyn til kvaliteten på bilde og lyd? De viktigste komponentene er vel lydkortet og skjermkortet, hva anbefales der? Forsterkeren pc-en skal kobles opp mot, er en Denon 3805.

Maskinen trenger ikke ha kraft til å spille spill, men diverse filtere krever vel kanskje litt? Maskinen skal passe inn i stuen, så jeg tenkte meg et kabinett med Barebone-formfaktor. Jeg har hørt at Pentium 4 er best til medieavspilling, hvilken P4-platform skal jeg velge? Jeg blir veldig takknemlig hvis noen kunne satt opp en komplett HTPC som passer mine behov.

En venn anbefalte denne: http://uk.asus.com/products/desktop/...x/overview.htm, duger den med tanke på mine krav? Jeg er litt skeptisk til skjermkortet og det integrerte lydkortet.

Og hvor mye vil et PCI-satelittkort koste? Gir dette bedre kvalitet enn en standard Canal Digital-mottager? Kan det anbefales?

Tusen takk for all hjelp

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det integrerte lydkortet er det minste problemet i det lille leketøyet der! Den støtter bare opptil 2.6 gig prosessor, og det innebygde skjermkortet er bare skrot. Kort og godt. Du bør satse på en brukbar P4-løsning som støtter overklokking, og gjerne prøve å finne en Northwood-prosessor på QXL eller lignende. Prescott er ikke så overklokkingsvennlige. Min HTPC (du kan se spesifikasjonene på hjemmesiden min) fungerer med de aller råeste innstillingene i ffdshow. Det viktige er at du kan kjøre høy busshastighet og prosessorhastighet med minne i 1:1.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, tenkte meg egentlig det, men takk for hjelpen. Hva synes dere om de Silverstone-kabinettene fra Avshop? Går det greit å installere et ATX-kort i dette? Hvilket lydkort, skjermkort, dvd-spiller og hovedkort skal jeg kjøpe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •