Asrock 235d bestilt, hva trengs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asrock 235d bestilt, hva trengs?

Etter å ha funnet ut at jeg skal kaste ut Boxee box`n min så bestilte jeg en Asrcok HTPC. Win 7 har jeg men hva anbefales ellers for å få dette til å fungere fint? XBMC burde je gjo teste ut skjønner jeg, men er dette ett rpogram som bare har bibiotek funksjon (altså med scanning av filer osv) eller kan man bla i filene som ligger på disken også?
    Noen annet som fungerer bra som medie app? Hvordan funker windows media center til denne jobben? Og hvis noen ønsker å kjøpe boxee box så si ifra
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC har egen filbehandler du kan bruke. Dersom du bruker tastatur trykker du på "S", da kommer det opp en meny som har filbehandleren. Mulig det er en lettere måte å få den frem?
    XBMC er etter min mening laaangt bedre enn Windows sin løsning.
    Har forresten nettop gjort det samme som deg å gått fra Boxee box til egenmekket HTPC.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer uansett til å prøve med xbmc først for å teste ut. Det ser jo unektelig litt stilig ut også
    Får man spotify integrert i xbmc? eller må det kjøres som vanlig?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det finnes egen spotify addon til xbmc, men har ikke prøvd denne selv.
    Jeg bruker vanlig spotify klient.
    Jeg har satt opp slik at xbmc starter automatisk når jeg slår på pcen. så om jeg trykker F10 tasten, lukkes xbmc og netflix åpnes gjennom windows media center.
    trykker jeg F11 lukkes netflix og xmbc åpnes igjen. F9 starter spotify og F8 starter nettleseren. Dette gjør det enkelt å bytte mellom de forskjellige programmene.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe guide til slike snarveier som du nevner nå?
    Vil ha mest mulig sømløst grensesnitt ved medie bruk så får jeg heller ta frem tastatur og mus ved mer vanlig pc bruk.

Netflix er jeg ikke sikker på om jeg skal enda, tror jeg kansje kommer til å sitte litt på gjerdet og vente siden det ryktes at det skal komme flere aktører.
    Men fungerer netflix bra?
    Skal jo selvsagt bort fra og med søndag så jeg rekker ikke allverdens fikling før jeg drar...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fulgte selv en liten guide for å lage de snarveiene, skal se om jeg finner den igjen i kveld.
    Jeg har brukt netflix i ca 5mnd nå og syns det fungerer helt greit, først via boxee box og nå via htpc og ipad.
    Kvaliteten er ikke den aller beste på alt innhold, men bra nok til serier, dokumentarer osv, som er det jeg og min samboer bruker det til.
    Innholdet er jo så klart aldri det helt nyeste selvfølgelig.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint om du finner igjen den guiden
    Har ipad som jeg ønsker å kunne bruke til å spille av musikk igjennom htpcn med, finnes det noe som gjør at jeg kan bruke den for å bla i musikkbibioteket mitt eller blir det kun spotify og itunes?
    Hadde vørt gull å slippe å slå på tvn hver gang man skal høre på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personligen kan jag inte fördra xbmc så här i gården är det Foobar2000, Arcsoft Totalmedia Theatre 5 och MediaPlayer Classic med codec pack + Wimp/spotify och Itunes. Aldrig haft en krasch med denna maskin.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer iallfall til å teste xbmc , har lest veldig mye positivt om det. Men hvis det ikke er noe så skal jeg teste ut de du nevner.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Kjempefint om du finner igjen den guiden
    Har ipad som jeg ønsker å kunne bruke til å spille av musikk igjennom htpcn med, finnes det noe som gjør at jeg kan bruke den for å bla i musikkbibioteket mitt eller blir det kun spotify og itunes?
    Hadde vørt gull å slippe å slå på tvn hver gang man skal høre på musikk.
    Har prøvd å finne den guiden jeg brukte, men den må ha blitt fjernet eller noe, finner den iallefall ikke.
    Men du kan finne mye snacks på xbmc forumene

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kingu: linken din virker ikke.Viser bare en logo.

olegodo:Ok, jeg skal lese litt der

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det går å bla i audio filene som ligger på disken i htpcn med iPad? Uten om å bruke iTunes.

Som sagt så hadde det vært genialt å slippe å slå på TVn bare for å høre på musikk. En slags xbmc app eller noe lignende?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du inte bara använda Itunes då?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det går å bla i audio filene som ligger på disken i htpcn med iPad? Uten om å bruke iTunes.

Som sagt så hadde det vært genialt å slippe å slå på TVn bare for å høre på musikk. En slags xbmc app eller noe lignende?
    ServeToMe og StreamToMe kan jo benyttes. Førstnevnte på PC-en og sistnevnte på iPad-en. iPad-klienten koster 21 kroner.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått det til å virke, lastet ned en app som heter constellation på ipad og da kan jeg styre msuikken ijennom cbmc. men da kom det ett nytt problem...når jeg slår av tvn mens jeg spiller musikk så slutter receiveren min å spille av lyd til jeg slår på tvn igjen...noen som har en ide om hvorfor den gjør det??

edit:fant nå ut at jeg kan spille musikk selv om jeg slåt av tvn, det tar bare litt tid før den kommer igjen.men når jeg slår på tvn igjen så kutter lyden og da må jeg starte receiver på nytt...

jeg skal teste ut det forslaget du har ToCa, kan ikke si jeg er altfor imponert over hvordan xbmc appen funker siden den bare spiller 1 sang også må man manuelt sette i gang neste igjen.

Neste blir å sette opp spotify så det fungerer i xbmc. Er det andre ting jeg burde sjekke ut?
    XBMC spilte av alt som jeg har av filmer med en gang, måtte bare omgjøre litt på ett par instillinger så bildet ikke hakket på tvn her...
    Skjermoppløsning står på full hd nå men tekst osv er litt uskarpt på vanlige nettsider og windows skrivebord, men i feks xbmc så er det helt klart.??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått det til å virke, lastet ned en app som heter constellation på ipad og da kan jeg styre msuikken ijennom cbmc. men da kom det ett nytt problem...når jeg slår av tvn mens jeg spiller musikk så slutter receiveren min å spille av lyd til jeg slår på tvn igjen...noen som har en ide om hvorfor den gjør det??

edit:fant nå ut at jeg kan spille musikk selv om jeg slåt av tvn, det tar bare litt tid før den kommer igjen.men når jeg slår på tvn igjen så kutter lyden og da må jeg starte receiver på nytt...

jeg skal teste ut det forslaget du har ToCa, kan ikke si jeg er altfor imponert over hvordan xbmc appen funker siden den bare spiller 1 sang også må man manuelt sette i gang neste igjen.

Neste blir å sette opp spotify så det fungerer i xbmc. Er det andre ting jeg burde sjekke ut?
    XBMC spilte av alt som jeg har av filmer med en gang, måtte bare omgjøre litt på ett par instillinger så bildet ikke hakket på tvn her...
    Skjermoppløsning står på full hd nå men tekst osv er litt uskarpt på vanlige nettsider og windows skrivebord, men i feks xbmc så er det helt klart.??
    Spotify Addon for XBMC
    http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147

Når det gjelder at bildet er uklart kan du prøve å kjøre "Cleartype Tuning Wizard" om du har Win7?

De mest populære skinsa til XBMC har muligheten for å konfigurere "Hjem-skjermen" Der kan man legge til egne kategorier ved siden av f.eks "Movies", "TV-shows", "Apps" osv...

Installerer du advanced launcher add-on, kan du gjøre ABSOLUTT alt med XBMC. Er igrunn bare fantasien som setter grenser.
    Du kan f.eks lage en snarvei i advanced launcher som gjør at du f.eks åpner Mozilla Firefox for å navigere på internett. Når du har laget launcheren, kan du lage den som egen snarvei på "hjem-skjermen".

Advanced Launcher
    http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=85724

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en Spotify add on men da forandret hele xbmc seg til ett skin jeg ikke har aktivert ogdet fungerte omtrent ikke i det hele tatt så jeg reinstallerte xbmc for å få det tilbake slik det var før spotify add on ble installert. men jeg skal sjekke ut linken du la ved her nå
    Men nå spiller ikke xbmc av DTS-HD lyd, den sender det ut som vanlig DTS bare.
    Noen som vet hvorfor det?
    Bildet hakket ørlitt på en film på 23gb også, men ikke mer enn at det går greit, det er mer irriterende med lyden... Det står ihvertfall under "lyd og tekst" fanen man får opp øverst på skjermen under avspilling av film, der står det at det er DTS-HD lyd men forsterkern får ihvertfall bare DTS.

Prøvde å spille av fila i VLC for å se der men da står det bare PCM i displayet på receiver...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •