lydkort til musikk og film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydkort til musikk og film?

hei leiter etter et bra lydkort som jeg kan koble til recieveren min, med optisk kabel..
    noen som har tips? leste i review på et terratec kort at kortet mangla litt nederst i bassen, mangler dette bare og når jeg kobler analogt, vil jeg ikke merke noe av dette når jeg kobler digitalt?

kortet jeg har sett på er: Terratec Aureon 7.1 Space
    hardware.no test: http://www.hardware.no/tester/lyd/me...03/index8.html

noen som har noe og si på det kortet og/eller har noen andre kort og anbefalle? trenger optisk utgang på det i hvertfall, vil ikke ha coax siden jeg har blitt fraråda av og koble pc til reciever med coax.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv M-Audio rev 7.1 og dette kortet kan anbefales. Hva var grunnen til at du ble frarådet å bruke coax?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville overrasket meg veldig om digitalt ut manglet noe i bassen

Forresten: Er det noen som kan anbefale et 2-kanals analogt lydkort, jeg skal bare høre på musikk men har jo litt kvalitetskrav.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med et ESI Juli@? HAr ingen erfaringer med det selv, men i denne testen sies det blant annet følgende:

"In general, it should be noted that in the price range up to $200 Juli@ demonstrates better DAC/ADC quality in comparison with similar old cards based on ENVY24 – various M-Audio Audiophile 2496, Echo MIA, etc. According to our measurements (using the same reference sound card) Juli@ is even better than the more expensive ESI Waveterminal 192X, which has better (according to the specification) ADCs. So in our opinion only EMU 1212M (with converters of a higher level) can be a serious competitor to the undoubtedly successful in price/quality Juli@"

Juli@ testet mot Lynx Two:
    "Comparison with LynxTwo (price >$1000, stereo-modification is Lynx L22, >$800) in our tests is traditional, it serves to reveal the degree and character of sound differences between a sound card under review and a reference sound source.

We hasten to say, LynxTwo sounds better. The difference is not so large but it still makes itself felt. Nevertheless, Juli@ demonstrates professional sound quality in comparison with the reference. Multimedia cards (for example, Audigy2/ZS) are usually infamous for timbre distortions, various tones and harmonics at high frequencies. So despite their rather high quality converters, such cards cannot be used for professional work. Juli@ is free from these drawbacks, it sounds true and clear. The only difference from Lynx is in a tad lesser detail, which will hardly influence its professional capability, except for the mastering."

Og du kan selv velge ubalansert via phonokontakter eller balansert via 1/4" jackplugg. Kr. 1690,- fra ibsenstudio.no [/img]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •