Utilsiktet streaming av musikk jeg ikke har...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utilsiktet streaming av musikk jeg ikke har...

Har et litt pussig problem her, som jeg håper noen med litt mer erfaring med streaming kan belyse nærmere for meg.

Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at PS3 brått hadde oppdaget to medie servere på nettverket mitt. Den ene er min Win7 HTPC, som streamer med vilje så den er grei. Men den andre, som også identifiseres av PS3 som et Win media player share, burde ikke vært der. PS3 viser meg navn på maskinen som streamer, samt navn på biblioteket. Det pussige er at PC-navnet er det samme som min HTPC, mens biblioteknavnet er et annet. Mitt share dukker opp som "HTPC:Media" mens det nye kalles "HTPC:Musikk".

Min første tanke var at jeg hadde fått besøk på nettverket mitt av en annen pc som tilfeldigvis også brukte navnet HTPC. Denne mistanken ble forsterket av at dette nye biblioteket fortsatte å være tilgjengelig når jeg deaktiverte streaming på min egen HTPC. Men så tenkte jeg at jeg like godt kunne slå av HTPC'en med det samme, og vips så forsvant begge sharene fra PS3....!?!?

Jeg har nå testet dette flere ganger, og dette nye sharet er kun tilgjengelig dersom min HTPC er påslått. Så jeg er rimelig sikker på at det er denne som er synderen. Men det lar seg ikke påvirke av hva jeg gjør med streaming On/off, og for å gjøre det hele enda mer merkelig; Musikken som ligger på dette sharet har jeg aldri hatt på min maskin. Bare techno stuff som jeg ikke rører med ildtang.

Noen som kjenner til dette fenomenet, og kan forklare meg hvordan dette skjer?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du søkt på pcen om musikken finnes der ?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Har du søkt på pcen om musikken finnes der ?
    Jepp. Denne ukjente musikken er ikke lagret lokalt på pc-en, eller på noen av nettverksdiskene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •