HTPC - "High End"? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mastiff: Du har ikke vurdert å leke litt med vannkjøling, du som har maskinrom?
    Eller kanskje vapochill?

Vel... er kanskje ikke så mye mere å hente fra northwooden allikevel, men.

DrE

Newcomer gultusj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    wotg, AMD har ingenting i en HTPC å gjøre. Punktum. Særlig ikke med Nforce-hovedkort, det er det mest ustabile jeg har vært borti noen gang i min tid med pc-er!
    Der må jeg si meg uenig. jeg har Abit NF7-S v.2. Her er det brukt nForce2 chipset. Det INNEBYGDE lydkortet sammenlignes med Audigy2 ZS Pro. Det er også sagt at den digitale lydutgangen er bedre enn audigy sin.

Men Pentium 4 cpu'er er nok bedre enn amd cpu'er i HTPC. Men desverre lager ikke nvidia nforce chipset for p4

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gultusj
    Der må jeg si meg uenig. jeg har Abit NF7-S v.2. Her er det brukt nForce2 chipset. Det INNEBYGDE lydkortet sammenlignes med Audigy2 ZS Pro. Det er også sagt at den digitale lydutgangen er bedre enn audigy sin.
    *host*
    Det innbygde lydkortet i nforce2 serien sammenliknes med kort i høyere klasse BARE på digitalsiden. På analogsiden er det bare crap (tro meg). Grunnen til at disse kortene har fått mye skryt er pga muligheten for realtime encoding av Dolby Digital, noe ingen andre lydkort per dags dato greier.
    /*host*

Hva ustabilitet angår er ikke nForce serien noe dårligere enn andre kort laget for hverken AMD eller Intel. Å påstå noe annet blir usakelig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg uenig i kritikken av nforce chipsettet. Det er helt klart det chipsettet jeg har bygget flest maskiner på (abit nf7, abit nf7-s, abit nf7 v2.0, abit an7, asus a7n).

Har ikke hatt noen som helst problemer med disse. Det ene nf7sv2.0 kortet gikk til 248mhz fsb... (hvilket er temmelig perverst!)

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har ikke hatt noen som helst problemer med disse. Det ene nf7sv2.0 kortet gikk til 248mhz fsb... (hvilket er temmelig perverst!)
    Hehe, har faktisk et nf7sv2.0 som la inn årene og døde da jeg stilte det til 203mhz fsb. :lol:

Edit: Ø = Å. Ække greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørene?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Hehe, har faktisk et nf7sv2.0 som la inn ørene og døde da jeg stilte det til 203mhz fsb. :lol:
    Det kaller jeg å være uheldig! Men det turte kanskje ikke å løpe fort i fare for å ta av (med hensyn til ørene liksom...) :lol:

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, disse teite særnorske vokalene altså. Også har dem plassert dem ved siden av hverandre på tastaturet. Er ikke greit!

Newcomer gultusj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco

*host*
    Det innbygde lydkortet i nforce2 serien sammenliknes med kort i høyere klasse BARE på digitalsiden. På analogsiden er det bare crap (tro meg). .
    Har man jo HTPC bør man jo helst bruke digital lydutgang(Ved DVD-HTPC brul) uansett, så da er jo analog problemet borte.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff: Du har ikke vurdert å leke litt med vannkjøling, du som har maskinrom?
    Eller kanskje vapochill?

Vel... er kanskje ikke så mye mere å hente fra northwooden allikevel, men.

DrE
    Egentlig ikke. Det som kjennetegner min hjemmekino, er mest mulig for pengene. Og der kommer ikke vannkjøling eller vapochill inn. For dyrt. Er det ikke grensenytte det heter i nytte-kostnadsanalyse?

gultusj, greit nok at du har gode erfaringer med Nforce, men de har virkelig rykte på seg for å være ustabile, og mine erfaringer tilsier det samme. Skal det være AMD (til noe annet enn HTPC-bruk, selvsagt...) så foretrekker jeg VIAs KT, som KT-600. Ryddig og greit og så stabilt at man må skyte det for å få problemer. Med de Nforce-kortene jeg har prøvd meg på har det vært farlig å hoste for høyt nær pc-en...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter selv og pønsker ut en ny HTPC, og ønsker sel v å bruke HT400 kabinettet, men så lenge den skal brukes til mp3, film og kanskje opptaker er det ingen hensikt å bruke hverken pci-e dobble disker, 1 gig ram, og en heftig cpu..

som nevt tidligere i flere poster vil dette stort sett bare genrere varme

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være lydløst så hadde kanskje Pentium-m (Dothan) som har blitt diskutert i et par andre tråder være et alternativ? 3.2-23W avhengig av belastning burde gå godt sammen med en vifteløs PSU.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •